Van de (Forum)redactie
06-08-2009 om 22:03
Wil jij een zelfstandige, flexibele en uitdagende baan? (amsterdam)
[betaald bericht]
Wil jij een zelfstandige, flexibele en uitdagende baan?
Wij zoeken een leuk persoon die met onze Peuter- en Kleuterbladen PIPPO en POMPOEN de basisscholen en kinderdagverblijven in Amsterdam wil bezoeken.
Kun jij een klas vol kinderen enthousiast maken voor onze bladen? Ben je commercieel handig, in bezit van een auto en heb je tijd tijdens de schooluren? Dan komen wij graag in gesprek met jou.
Het gaat om een proefproject van een half jaar. Je werkt op commissiebasis. Als blijkt dat het project een succes is, dan krijg je een vaste aanstelling.
PIPPO is een peuterblad met elke maand een herkenbaar thema als praktisch vertrekpunt om samen met kinderen te lezen, te spelen en te leren.
POMPOEN is een rijk geïllustreerd tijdschrift voor oudere,nieuwsgierige peuters en kleuters met wetenswaardigheden, knutsels, verhalen en elke maand een gezelschapsspel.
Voor meer informatie neem contact op met Trude van Waarden, [email protected] of bel naar 020-3307200.
Interesse? Stuur dan een mailtje met je motivatie naar Trude van Waarden, Uitgever PIPPO & POMPOEN, [email protected]

Tirza G.
06-08-2009 om 22:15
Het is niet waar
Een vertegenwoordiger die zich richt op kleuters.
Tirza

Andrea
07-08-2009 om 00:27
En dan niet alleen op kleuters
maar dit ook nog via school aan de man probeert te brengen

Tijgeroog
07-08-2009 om 14:33
Jammer
Om eerlijk te zijn... Ik vind het jammer dat OO dit bericht plaatst (maar ik snap dat de inkomsten welkom zijn )
Ik ken Pippo en Pompoen, we hebben hier ook een abonnement, dus ik vind het ook leuke bladen. Maar ik zou deze baan niet willen hebben, omdat ik het niet netjes vind om peuters en kleuters op school hiertoe te "verleiden". Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn kleuter voor zoiets enthousiast uit school komt en ik 'm moet teleurstellen omdat ik om een of andere reden niet wil. (Bovendien zou ik het fijn vinden als er in z'n klas nog wat anders gedaan wordt dan vertegenwoordigers ontvangen)
En daarom: als ik de baas van OO was had ik het bericht niet geplaatst.

Gallifrey
07-08-2009 om 15:22
Zijn er scholen die hier aan meewerken?
Krijg nou wat! Zouden er echt scholen zijn die dit toelaten? Krijgen die scholen daar dan ook wat voor? Ik zou heel erg verontwaardigd zijn als mijn kinderen zo iemand voor de klas krijgen (eerlijk gezegd ben ik dat nu al...)

Tijgeroog
07-08-2009 om 16:04
Fladderbeestje, bastet
Geen zorgen hoor, dat doe ik toch wel. Maar het is prettiger om hem in de supermarkt, 1 op 1, uit te leggen waarom ik gewone vla en gewone koekjes koop in plaats van Pardoes-vla en Dora-koekjes dan wanneer hij enthousiast thuiskomt en vertelt dat hij dat abonnement wil, net als alle z'n vriendjes in de klas.
Ik ben ook bang dat zo'n vertegenwoordiger een bepaalde verantwoordelijkheid bij een kind gaat leggen: vertel maar aan mama hoe leuk/leerzaam het is. Die pakken vla zijn een stuk minder opdringerig.
Overigens: het gaat niet alleen om basisscholen, maar ook om kinderdagverblijven...

Gallifrey
07-08-2009 om 16:15
Het kan inderdaad altijd erger, maar...
Ik zou het ook ernstiger vinden als ze reclame maken voor allerlei voedingswaren maar ik vind dit toch ook al erg. Natuurlijk komen kinderen overal met reclame in aanraking. Het is mijn taak om mijn kinderen daarmee om te leren gaan. Maar ik verwacht wel een beetje van de school dat ze hierbij aan mijn kant staan en niet in het kamp van de TV-zenders en de supermarkten gaan zitten.
Verder vraag ik me echt af wat de scholen hier aan overhouden? Het doet me een beetje denken aan de nutricia-stickers en pamper-probeerverpakkingen op de kraamafdeling van het ziekenhuis.

Tijgeroog
07-08-2009 om 20:01
Weerbaar
Er is niets mis mee om kinderen weerbaar te maken tegen reclame, maar het gaat hier om peuters en kleuters die al weerbaar moeten zijn tegen iemand die de klas enthousiast komt maken. Dan moet je al heel vroeg heel weerbaar zijn.

Tijgeroog
07-08-2009 om 20:02
Anneke
Mijn donatie aan OO is prima in orde hoor. En ik in m'n eerste posting al aangegeven begrip te hebben voor de financiele kant.

zon
07-08-2009 om 20:57
Bij ons
Laatst kregen mijn kinderen op het kinderdagverblijf allemaal bambix hoelahoeps te eten en ook kregen ze allemaal twee probeerverpakkingen met een reclame folder en een kleurplaat mee. Ik vond het raar dat het kdv meewerkt aan deze manier van reclame maken, net zoals dat ik het raar vind dat scholen meewerken aan reclame voor tijdschriften.

Temet
07-08-2009 om 21:48
Bij ons
Ook hier storten de fabrikanten zich gretig op het kdv. Maar daar gaat men er redelijk netjes mee om, vind ik: al een paar keer heb ik aan zoons jassenhaakje een tasje aangetroffen met diverse monstertjes, foldertjes, blaadjes etc erin. Kind kreeg het dus zelf niet in handen, er werd ook vanuit het kdv verder geen aandacht aan gegeven. Dan nog vind ik het wat op het randje, maar vooruit - en we hebben altijd een paar dagen lol met zo'n tas.
Als er op de school van mijn kind een vertegenwoordiger 'in de baas zijn tijd' mijn kleuter zou komen bepraten zou ik geloof ik toch een hartig woordje met de schoolleiding willen spreken. Wat krijgen we straks, een tupperwareparty?
Groeten,
Temet

Bastet
08-08-2009 om 07:56
Tijgeroog
Ik ben het met je eens hoor.Overigens,dat de redactie dit plaatst,wil natuurlijk niet zeggen dat ze hier volledig achter staan.Aan de andere kant,zo heel,heel,heel erg is het nu ook weer niet natuurlijk.
Overigens maakte ik mijn kinderen al van heel kleinsafaan beuwst van reclame hoor,ja,ook als oudere kleuter!Jong geleerd is oud gedaan.
Groetjes,Bastet

Prulletje
08-08-2009 om 21:07
Niet echt...
Dit kan niet waar zijn. Dit is een grapje van de redactie om onze meningen te peilen.
Prulletje

Emmawee
08-08-2009 om 21:39
Nee joh, veel slimmer...
Het is wél echt. Redactie plaatst, vangt geld en ontketent hier een autentieke OO discussie over onderwijs / commercie. En als ze niet uitkijken moeten ze straks hun eigen draad verplaatsen naar ouders en school .
Groeten, Maw. (Die vroeger altijd de Jippo en de Taptoe op school kreeg. Niks nieuws onder de zon dus.)

Prulletje
09-08-2009 om 22:06
Dat kan natuurlijk ook
Misschien heb je gelijk.
En nee, de bladen zijn niets nieuws. Maar mensen in de klas om ze te verkopen wel. Een keer per jaar een foldertje mee vind ik al erg genoeg
Prulletje