Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Zwager heeft hekel aan baby


Miamiamia schreef op 10-08-2023 om 10:34:

[..]

Dat klopt wel opzich. Begrijp me niet verkeerd, met sommige dingen had ze zeker wel een punt. Dat was confronterend om te horen en ik heb geprobeerd daar echt iets mee te doen. Ik miste alleen ook wel het begrip voor mijn positie en ik had het gevoel dat ze vrij veel van mij vroeg. Net zoals nu inderdaad, nu je het zegt.

Over de rest van je reactie en ook voor BritgetJones007: misschien hebben jullie gelijk. Ik kan me gewoon nauwelijks voorstellen dat dit nog altijd zo invloedrijk is voor haar/hem. Maar ik weet ook niet wat het anders kan zijn.

Als dit de oorzaak is zou ik dat wel heel pijnlijk vinden. Ik wil ook niet oneindig sorry blijven zeggen.

Na de reden van jullie ruzie gelezen te hebben zou dit toch best de reden kunnen zijn van hetgeen er nu speelt, althans, de nasleep ervan mss. Dat er een soort van ‘barst in de vaas’ is achtergebleven ofzo?

Denk dat ik dit geval toch 1-op-1 met zus zou afspreken en haar zou vragen of er nog enige ‘wrok’ speelt bij zus, vragen of het voor haar gevoel naar tevredenheid is uitgesproken? Dan hou je het open en bij jezelf en is misschien een mooie voorzet om het gedrag van zwager te bespreken incl haar vage vraag er rekening mee te houden.

Kersje schreef op 10-08-2023 om 13:00:

[..]

Na de reden van jullie ruzie gelezen te hebben zou dit toch best de reden kunnen zijn van hetgeen er nu speelt, althans, de nasleep ervan mss. Dat er een soort van ‘barst in de vaas’ is achtergebleven ofzo?

Denk dat ik dit geval toch 1-op-1 met zus zou afspreken en haar zou vragen of er nog enige ‘wrok’ speelt bij zus, vragen of het voor haar gevoel naar tevredenheid is uitgesproken? Dan hou je het open en bij jezelf en is misschien een mooie voorzet om het gedrag van zwager te bespreken incl haar vage vraag er rekening mee te houden.

Goed advies!

AnnaPollewop schreef op 09-08-2023 om 21:23:

[..]

RB komt met de suggestie aan TO om dan maar op een andere dag te gaan en daarnaast 1 op 1 met zus af te spreken. Oftewel, geef hork alle ruimte en zet jezelf buiten de gezelligheid met die vervelende baby. Ik vind dat niet zo’n sterke suggestie.

Mensen zijn op wel meer dingen niet dol, dan ga je niet verlangen dat anderen dat maar bij je weg houden. Het is nota bene de familie van TO, en dan moet zij maar buiten de gezelligheid vallen met haar gezin? Die baby is een gezinslid, en hoort er dus ook gewoon bij. Meer dan die rare zwager.

Tja, als je het maar op 1 manier kan zien, dan zie je misschien wel dat hork zeker de ruimte krijgt. Het kan ook net dat TO ziet dat zij zichzelf daarmee meer ruimte geeft door niet met de hork op gescheept te moeten zitten. Dat ligt er maar net aan hoe TO de situatie inschat en ervaart, waar haar behoefte ligt. Dat krijgen we maar ten dele mee. En zelfs als het mogelijk was geweest dat alle forumleden de situatie ook meegemaakt hadden, had elk zijn eigen manier om er mee om te gaan. En misschien zelfs niet je eigen hier aangedragen oplossing. 

RB denkt mee binnen het gegeven door TO geschetste kader alleen geeft RB een niet gangbare mogelijke oplossing. Heel welkom lijkt mij, hoe meer opties, hoe meer er iets te kiezen valt dat bij TO past. Maar om een reactie daarom nou bij de enkels af te branden en belachelijk te maken, vind ik nu pas echt bekrompen. 

Knip


De vraag die ze je nu stellen en hoe ze je behandelen, is gewoon onredelijk miamiamia. Ook als ze vinden dat je te weinig steun bood ooit. Zelfs als dat verwijt terecht zou zijn (voor alle duidelijkheid dat is niet gezegd!). 

Inderdaad goed om aan je zus te vragen of dat conflict echt uit de wereld is. En om zelf te overdenken of jij ook toen niet bent overvraagd door je zus. 

Bij mijn broer en schoonzus kreeg ik destijds ineens veel onredelijke verwijten. Stomverbaasd was ik. Ik kon veel verwijten prima weerleggen. Voorbeeld. Ik had te weinig aandacht voor schoonzus toen ze zwanger was, vonden ze. Maar ik had een te vroeg geboren tweeling op dat moment die ziekenhuis in ziekenhuis uit ging het 1e jaar (tijdens haar zwangerschap). Dus ik stond in survivalmodus. Zij vonden dat dat wel meeviel want ik had toch veel hulp? Was dat zwaar, dat wisten ze niet. Dan houdt het argumenteren wel op hoor. Stomverbaasd/wanhopig was ik. Ik maakte hun geen verwijten. Maar zij mij dus wel in een voor mij hele moeilijke periode. Wat ik ook zei, niets hielp. Het kwam voor mij out of the blue.
Hun conclusie was uiteindelijk dat ik een aandachtstrekker was (letterlijk gezegd).  Ik vroeg hun nergens om, klaagde niet maar de hulp die ik van mijn ouders kreeg, trokken ze niet. Die waren in de wolken met de tweeling en konden komen,  wanneer ze wilden (hulp altijd nodig/welkom). Heerlijk vonden ze dat. Maar er ontstond jaloezie op die aandacht. Dat was de echte oorzaak van de verwijten is mijn conclusie. En dan mag je een hork zijn in hun beleving. Ik heb horkerig gedrag wel begrensd op bijeenkomsten en dat hielp wel wat.

TO, wat als je zus erkent je zwarter te hebben afgeschilderd omdat ze op dat moment het zo beleefde, maar nu haar woorden niet wilt terug draaien?
Hier zo’n geval van erkennen, maar niet rechtzetten. Ik heb het toen maar los gelaten. Het is als de rotzooi van een ander opruimen; of dat nu de zus of de zwager is. Het is de slapeloze nachten niet waard. Als je zus je unfair heeft afgeschilderd, is het aan haar. Ga die kar niet trekken.

Miamiamia schreef 

Over de rest van je reactie en ook voor BritgetJones007: misschien hebben jullie gelijk. Ik kan me gewoon nauwelijks voorstellen dat dit nog altijd zo invloedrijk is voor haar/hem. Maar ik weet ook niet wat het anders kan zijn.

Als dit de oorzaak is zou ik dat wel heel pijnlijk vinden. Ik wil ook niet oneindig sorry blijven zeggen.

.....durf je het open te gooien en hierna te vragen? Dus vragen naar het gesprek wat jullie toen gehad hebben of zij daar een goed gevoel over heeft en of het voor haar ' klaar' is. Is dat voor haar gevoelsmatig afgesloten?
Maar nog beter is het om een open vraag te stellen of je zus naar aanleiding van dat gesprek nog wat wil bespreken over hoe zij het nu ervaart tussen jullie; ziet ze verbetering? Wat zou ze nog anders willen zien? Hoe ervaart zij jullie contact?
Of heeft ze toch nog behoefte om haar hart te luchten?

Bloemenaandewaterkant schreef op 10-08-2023 om 13:39:

[..]


RB denkt mee binnen het gegeven door TO geschetste kader alleen geeft RB een niet gangbare mogelijke oplossing. Heel welkom lijkt mij, hoe meer opties, hoe meer er iets te kiezen valt dat bij TO past. Maar om een reactie daarom nou bij de enkels af te branden en belachelijk te maken, vind ik nu pas echt bekrompen.

Knip


Ik heb niet gelezen wat er geknipt is en is ook verder niet belangrijk voor mijn post.

Prima als er verschillende meningen en/of invalshoeken worden gedeeld, maar daar ging het heel duidelijk niet om. Mia (TO) had nl al zeer duidelijk kenbaar gemaakt welke optie niet haar voorkeur had.

Dus om er dan daarna maar met de botte bijl in te komen om je eigen negatieve denkwijze te komen spuien, niet enkel naar kinderen, maar ook naar broers en zussen in het algemeen is dan inderdaad van 0,0 toegevoegde waarde en totaal offtopic als je het mij vraagt. Goed juist dat Lollypopje dat even benadrukte voor TO, want zo’n loze kreet is dan alleen maar ruis.


Kersje schreef op 10-08-2023 om 17:27:

[..]

Ik heb niet gelezen wat er geknipt is en is ook verder niet belangrijk voor mijn post.

Prima als er verschillende meningen en/of invalshoeken worden gedeeld, maar daar ging het heel duidelijk niet om. Mia (TO) had nl al zeer duidelijk kenbaar gemaakt welke optie niet haar voorkeur had.

Dus om er dan daarna maar met de botte bijl in te komen om je eigen negatieve denkwijze te komen spuien, niet enkel naar kinderen, maar ook naar broers en zussen in het algemeen is dan inderdaad van 0,0 toegevoegde waarde en totaal offtopic als je het mij vraagt. Goed juist dat Lollypopje dat even benadrukte voor TO, want zo’n loze kreet is dan alleen maar ruis.


Misschien is iemand nog niet bij gelezen of wil iemand een zienswijze toelichten die in diens ogen onterecht wordt afgedaan, is nog geen reden om persoonlijk op iemand af te reageren en tot op de enkels af te branden. Daar vind ik wat van en ik heb mijn woordje gezegd. Klaar. 

TO, kan het zijn dat jij verbaal heel goed bent en je zus minder. Of dat jij heel extravert bent en zij introvert?

In de praktijk zie ik het hier nog wel eens misgaan. Degene die verbaal minder goed is voelt zich ondergesneeuwd. Kan het zoiets zijn?

Bloemenaandewaterkant schreef op 10-08-2023 om 17:36:

[..]

Misschien is iemand nog niet bij gelezen of wil iemand een zienswijze toelichten die in diens ogen onterecht wordt afgedaan, is nog geen reden om persoonlijk op iemand af te reageren en tot op de enkels af te branden. Daar vind ik wat van en ik heb mijn woordje gezegd. Klaar.

Joh, relax een beetje zeg pfff

Je doet nu precies hetzelfde als waar je een ander van beticht. Hoe lang ga je er dan nu nog op door, klaar is klaar toch.

Lady_Violet

Forum Moderator

Moderator

10-08-2023 om 18:11

Juist:  klaar is klaar! Nu graag verder ontopic en stoppen met deze discussie. 

Even voor de goede orde: als we zoeken naar oorzaken uit het verleden voor het gedrag van zwager en daarbij het zwaartepunt leggen bij de TS, dan vind ik dat een duidelijke vorm van victem blaming.

Wat er dan ook gebeurd is in het verleden: zwager is een volwassen man en zal hier op een volwassen manier mee om moeten gaan. Dus of uitpraten of niet maar dan niet stiekem toch allerlei valse omgangsvormen laten zien.
Zwager maakt namelijk zelfs dagelijks de keus hoe hij zich gedraagt: net als wij allemaal. Als hij verkiest zich gemeen en onvolwassen te gedragen dan ligt die keus VOLLEDIG bij hem.

Vergelijk het met vreemdgaan. We zijn het er allemaal over eens dat er nog zo veel aan de hand kan zijn binnen een relatie maar vreemdgaan is een keus van de persoon die dat doet. En kan niet de schuld leggen bij de partner 'ja, maar jij....'.

Pippeltje schreef op 10-08-2023 om 19:08:

Even voor de goede orde: als we zoeken naar oorzaken uit het verleden voor het gedrag van zwager en daarbij het zwaartepunt leggen bij de TS, dan vind ik dat een duidelijke vorm van victem blaming.

Wat er dan ook gebeurd is in het verleden: zwager is een volwassen man en zal hier op een volwassen manier mee om moeten gaan. Dus of uitpraten of niet maar dan niet stiekem toch allerlei valse omgangsvormen laten zien.
Zwager maakt namelijk zelfs dagelijks de keus hoe hij zich gedraagt: net als wij allemaal. Als hij verkiest zich gemeen en onvolwassen te gedragen dan ligt die keus VOLLEDIG bij hem.

Vergelijk het met vreemdgaan. We zijn het er allemaal over eens dat er nog zo veel aan de hand kan zijn binnen een relatie maar vreemdgaan is een keus van de persoon die dat doet. En kan niet de schuld leggen bij de partner 'ja, maar jij....'.

Hear hear!!

Bijtje82

Bijtje82

10-08-2023 om 20:02

Yep!
En die baby heeft geen zak te maken met oud zeer. Anders zou het verhaal heel anders zijn en had hij niet willen komen als TO er was of iets dergelijks. 

Denk dat dit iets heel anders bij hem laat opkomen. Jaloezie of misschien vind hij het ergens toch pijnlijk? Misschien hebben ze wel een miskraam gehad en hadden ze het nog niemand verteld. Je komt er maar op één manier achter..

Of het is gewoon een vervelende vent die van een mug een olifant maakt en vindt dat hij in zijn recht staat om de sfeer zo te verzieken omdat hij een hekel heeft aan TO.

Vervelende mensen bestaan, daar hoeven we geen excuses voor te verzinnen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.