Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Zwager heeft hekel aan baby


MRI

MRI

06-08-2023 om 14:58

Nick90 schreef op 06-08-2023 om 14:49:

[..]

Misschien omdat ze net zo competitief is als de zwager. Ik moet er ook niet aan denken om elke week verplicht te eten met iemand die mij duidelijk niet moet.

Mwoah, het is haar familie, ze wil haar ouders en zus graag zien en bij elkaar zijn, het is al een tijd zo geweest en nu moet zij het veld ruimen en anders is zij competitief? 

MRI schreef op 06-08-2023 om 14:58:

[..]

Mwoah, het is haar familie, ze wil haar ouders en zus graag zien en bij elkaar zijn, het is al een tijd zo geweest en nu moet zij het veld ruimen en anders is zij competitief?

Dat kan ook op een andere dag of tijd toch? Als het elke week zo’n gezeik is en gezien het feit dat de verstandhouding nooit goed is geweest kan ze ook zelf met haar ouders of zus afspreken op een andere dag als zwager er ook bij is. 

MRI

MRI

06-08-2023 om 15:14

Nick90 schreef op 06-08-2023 om 15:12:

[..]

Dat kan ook op een andere dag of tijd toch? Als het elke week zo’n gezeik is en gezien het feit dat de verstandhouding nooit goed is geweest kan ze ook zelf met haar ouders of zus afspreken op een andere dag als zwager er ook bij is.t 

ja natuurlijk dat raden velen, waaronder ik haar ook aan, maar om dan meteen te suggereren dat zij wel competitief zou zijn vind ik wat ver gaan.

Nick90 schreef op 06-08-2023 om 15:12:

[..]

Dat kan ook op een andere dag of tijd toch? Als het elke week zo’n gezeik is en gezien het feit dat de verstandhouding nooit goed is geweest kan ze ook zelf met haar ouders of zus afspreken op een andere dag als zwager er ook bij is.

Ik denk dat die ouders 1000x liever TO met baby zien dan die nukkige zwager.

MRI schreef op 06-08-2023 om 15:14:

[..]

ja natuurlijk dat raden velen, waaronder ik haar ook aan, maar om dan meteen te suggereren dat zij wel competitief zou zijn vind ik wat ver gaan.

Maar daar was TO niet echt voor in lees ik in haar eerdere posts, zij wil blijkbaar per se komen als hij er ook is. 

Nick90 schreef op 06-08-2023 om 15:26:

[..]

Maar daar was TO niet echt voor in lees ik in haar eerdere posts, zij wil blijkbaar per se komen als hij er ook is.

Nou draai je de boel wel om hoor, TO wil gewoon naar haar ouders komen wanneer zij en haar ouders dat willen. Het is toch absurd dat zwager de boventoon voert?

Poezie schreef op 06-08-2023 om 15:28:

[..]

Nou draai je de boel wel om hoor, TO wil gewoon naar haar ouders komen wanneer zij en haar ouders dat willen. Het is toch absurd dat zwager de boventoon voert?

Dan zal ze dit toch maar gewoon moeten accepteren. 

Nick90 schreef op 06-08-2023 om 15:32:

[..]

Dan zal ze dit toch maar gewoon moeten accepteren.

Dit hoeft ze helemaal niet te accepteren, zwager mag vertelt worden dat hij normaal moet doen.

Poezie schreef op 06-08-2023 om 15:34:

[..]

Dit hoeft ze helemaal niet te accepteren, zwager mag vertelt worden dat hij normaal moet doen.

Maar zover ik lees doet hij niks. Hij negeert haar alleen. 

Nick90 schreef op 06-08-2023 om 15:35:

[..]

Maar zover ik lees doet hij niks. Hij negeert haar alleen.

Haar negeren is de sfeer verpesten ik vind dat TO haar zus hem daarop moet aanspreken in het belang van hun ouders. Zijn zijn namelijk daar op bezoek. Zwager mag in zijn eigen huis zelf weten wat hij doet maar het is onbeschoft om je zo te gedragen in het huis van je schoonouders. 

Poezie schreef op 06-08-2023 om 15:39:

[..]

Haar negeren is de sfeer verpesten ik vind dat TO haar zus hem daarop moet aanspreken in het belang van hun ouders. Zijn zijn namelijk daar op bezoek. Zwager mag in zijn eigen huis zelf weten wat hij doet maar het is onbeschoft om je zo te gedragen in het huis van je schoonouders.

Maar de situatie is blijkbaar al jaren zo en zelf vond ze het ook niet de moeite om het beter te maken dus om nou te verwachten dat hij haar nu ineens wel mag omdat ze nu een kind heeft vind ik ook wat raar. Die zwager vind ik trouwens ook raar, ik was allang niet meer mee gegaan. 

Poezie schreef op 06-08-2023 om 15:39:

[..]

Haar negeren is de sfeer verpesten ik vind dat TO haar zus hem daarop moet aanspreken in het belang van hun ouders. Zijn zijn namelijk daar op bezoek. Zwager mag in zijn eigen huis zelf weten wat hij doet maar het is onbeschoft om je zo te gedragen in het huis van je schoonouders.

Dat vindt iedereen maar dat doet zus niet dus daar is TO niet mee geholpen.

Poezie schreef op 06-08-2023 om 15:39:

[..]

Haar negeren is de sfeer verpesten ik vind dat TO haar zus hem daarop moet aanspreken in het belang van hun ouders. Zijn zijn namelijk daar op bezoek. Zwager mag in zijn eigen huis zelf weten wat hij doet maar het is onbeschoft om je zo te gedragen in het huis van je schoonouders.

Nee zeker niet, wat een wespennest. TO schrijft zelf dat de ouders nog volop in het leven staan, het zijn geen half-demente oudjes of zo. Die ouders kunnen zelf die jongen aanspreken of het negeren. Bovendien is de zus niet verantwoordelijk voor het gedrag van haar man. Ze hoeft niet net als haar zus te doen en de boodschapper te worden. 

Het zou mooi zijn als in dit gezin de verhoudingen en sfeer zou verbeteren. Maar hoe?

Nick90 schreef op 06-08-2023 om 15:35:

[..]

Maar zover ik lees doet hij niks. Hij negeert haar alleen.


Plus dat hij zus instrueert om to opdracht te geven niet te verschijnen. 
 
Het klinkt als een treurspel, waarin iedereen met elkaar praat en voor elkaar invult of eisen stelt. Wat zou er gebeuren als je dat de eerstvolgende keer op tafel legt? 
 
Ik merk dat jij, zwager, moeite hebt met mij en/of de baby. Dat vind ik geen fijn idee en ik snap het ook niet. Het maakt dat ik je nog meer negeer of raar op je reageer.  Kun je uitleggen wat je niet bevalt? Zodat we gezamenlijk kunnen nadenken over een oplossing, ipv dat je het mijn probleem maakt?


Wie weet wat er uit komt. Ja, is confronterend maar juist zoals het nu gaat, waar iedereen over elkaar praat, ga je dit niet oplossen. 

Alternatief is de negeer oplossing. Negeer wat hij zeurt of commentaar levert. Alsof het lucht voor je is. Maar of dat bij je past, want dan is het wel wenselijk dat je je er ook echt niets van aantrekt; Zijn probleem ook echt zijn probleem laten. 

Miamiamia schreef op 06-08-2023 om 11:29:

[..]

Hij heeft zelf slecht contact met zijn familie en hecht wel heel erg aan het contact met mijn ouders en andere siblings. We willen dus allebei onze plek in het gezin niet opgeven om de ander te ontwijken denk ik...

Begrijp ik het goed dat er nog meerdere zussen/broers zijn en het samenkomen een soort van traditie is? Dat het dus niet alleen samenzijn met 1 zus is, maar met meerderen? 

Zo ja, dan vind ik het helemaal triest dat een zwager zo’n negatieve stempel drukt op het samenzijn en hij beter kan thuisblijven. Waarom probeer je het eerst niet alleen met je zus te bespreken of laat hij het niet toe dat jullie samen afspreken, dat zou wel verontrustend zijn?!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.