Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Apps voor peuter

Beste ouders,
Mijn zoontje van 3,5 jaar is verslaafd aan de iPad. Nu heb ik een heleboel leuke apps gevonden die hij verantwoord kan spelen, maar ik wilde graag jullie mening voordat ik van alles aanschaf.
- Moet een app voor peuters educatief zijn of mag het ook gewoon een leuk spelletjes zijn?
- Hoeveel geven jullie ongeveer per maand uit aan apps voor je kind?
Lieselotte

Lucerna

Lucerna

25-09-2013 om 15:45

Lotgill

Gelukkig waren mijn kinderen op die leeftijd niet verslaafd. Of mijn antwoord voor jou van toepassing zijn, weet ik dus niet, maar goed. Spellen in zijn algemeenheid hoefden van mij niet altijd educatief te zijn. Ik gaf toen en geef ook nu nul euro per maand uit aan apps, voor mezelf en voor mijn kinderen. Overigens vind ik een iPad een tamelijk prijzig en kwetsbaar speelgoedje voor een kind van drie.

Limi

Limi

26-09-2013 om 10:12

Maakt het uit?

Ik betaal niet voor apps. Er zijn genoeg gratis apps die leuk zijn. Ik zoek op een bepaald steekwoord en lees dan de beschrijvingen en de reviews. Blijkt het na het spelen toch niets te zijn, dan gooi ik het er weer af. Steekwoorden zijn bijvoorbeeld Tellen, Lezen, Schrijven, Cars, Angry Birds, Scrabble of wat dan ook maar de interesse heeft op dat moment.

De peuter was fan van Yahtzee, Cars kleurplaten, woordjes maken en Bubble Shooter. Maar hij heeft al een tijd niets meer gedaan.

Waarom kun je niet zelf bepalen of je geld wil uitgeven aan apps? Of of je spelletjes of educatieve apps neemt?

Rafelkap

Rafelkap

26-09-2013 om 13:12

logo-apps

dag Lieselotte
Niks moet, alles mag. Maar ik zou zo'n jong kind niet te lang aan dat apparaat laten zitten.
Voor onze jongste zoek ik (ivm met zijn ontwikkeling) wel educatieve apps', soms betaald, soms gratis. Ik haal veel van een site van logopedisten: logo-apps punt nl, daar staan veel leuke apps voor jonge kinderen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.