Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Automatische e-mail beantwoorder?

Morgenochtend gaan wij een weekje op vakantie, nou had ik eens gehoord van een automatische e-mail beantwoorder tijdens je afwezigheid. Dat leek me wel handig. Wij gebruiken outlook express, maar ik heb geen idee hoe je zoiets instelt? Heb al gezocht, ook via google, maar helaas ik kom er nog niet uit.

Iemand ervaring? We zullen er erg blij mee zijn.

Alvast hartelijk dank!!!

Olijvje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

16-10-2009 om 22:42

Wizard afwezigheid

even op help klikken en dat intypen. Het zit geloof ik bij menu: extra

Overignes voor prive zou ik het niet doen denk ik. Net zoiets als inspreken op je voicemail dat je op vakantie bent, lijkt me een uitnodiging voor inbrekers. Of is het voor jullie bedrijf?

Olijvje

Olijvje

16-10-2009 om 22:44 Topicstarter

Tja

Daar heb ik natuurlijk van te voren over nagedacht, maar mijn vraag heeft natuurlijk niet te maken met ``mijn kind online``. En aangezien wij morgenochtend al vertrekken dacht ik in deze rubriek meer kans te maken. Overigens had ik ook al gezocht in het archief van de rubriek ``computers mijn kind online`` en kon daar helaas niks vinden.

Olijvje

Olijvje

Olijvje

16-10-2009 om 22:50 Topicstarter

Angel

Ja het is idd voor zakelijke mail. Bij extra heb ik gekeken, het probleem is dat daar het automatische e-mail bericht alleen wordt verzonden, als je je outlook express aan hebt staan. Dat is natuurlijk niet handig. Het is natuurlijk de bedoeling dat de computer gedurende de vakantie gewoon uit staat.

Wie o wie, weet het?

Olijvje

PS: Voor alle inbrekers hier: Er is iemand aanwezig, tijdens onze afwezigheid..............

angel3

angel3

16-10-2009 om 22:59

Nee hoor

dat klopt niet volgens mij.Je outlook hoeft niet aan te staan. Ik heb outlook op mijn werk en gebruik dat ding altijd als ik er niet ben en de pc uitstaat. Er komt dan zo n automatische reply. Of is dat anders omdat het aan een netwerk hangt?
weet je het zeker? test het even zou ik zeggen

angel3

angel3

16-10-2009 om 23:03

Geen netwerk?

mmmm ik zit even te googlen en als je een stand alone pc hebt dan moet je wellicht een en ander wijzigen aan de instellingen. Uiteindelijk hang je wel aan een server voor je mail maar het kan zijn dat je hier dus bepaalde instellingen voor in moet voeren, maar zo technisch ben ik niet...zie hier http://office.microsoft.com/nl-nl/outlook/HP010000691043.aspx

Olijvje

Olijvje

16-10-2009 om 23:03 Topicstarter

Hmm

Volgens mij zit er ook een verschil tussen Outlook en Outlook express, maar weet dat niet zeker, ik gebruik dus Outlook express. Maar, ik zal het even testen, dan zullen we het weten.

Olijvje

Olijvje

Olijvje

16-10-2009 om 23:24 Topicstarter

Poeh

Nou heb net weer van alles gedaan in Outlook Express, maar krijg het nog niet voor elkaar.

Ik ga naar Extra, berichtregels, e-mail, 1= voor alle berichten, 2= beantwoorden met een bepaald bericht, 3 = en daar kom ik niet verder........

Nou ja, ik sluit de boel nu af, ben moe en ga zo lekker slapen. Ik denk dat ik morgenvroeg nog één poging doe, en anders pech gehad. Maar het zou mooi zijn als het nog lukt.

Angel, bedankt voor je snelle reactie`s vanavond!

Olijvje

Olijvje

Olijvje

17-10-2009 om 08:18 Topicstarter

Nieuwe ronde

Zojuist weer een poging gedaan, het lijkt erop dat het nu automatisch is ingestelt. Maar geen idee of het nou ook werkt. Ik hoop het maar.

Nu eerst maar eens verder met inpakken......

Als er nog handige computermensen zijn, zo op de zaterochtend, tips zijn welkom hoor.

Olijvje

Anonix

Anonix

17-10-2009 om 09:17

Als je..

Als je instellingen aanpast op je eigen computer in je eigen Outlook, en die computer staat uit, dan gebeurt er tijdens de vakantie helemaal niks. Hangt je computer aan een netwerk en wordt je mail via een exchange server opgehaald dan kan je inderdaad via Outlook een automatisch antwoord laten sturen.

Maar een gewoon een stand alone computer (kan ook in een netwerk zijn, maar elke computer draait dan z'n eigen software en haalt z'n eigen mail op) dan moet je het op de mailserver regelen.

Je moet dus nagaan op welke plek de mail daadwerkelijk wordt opgehaald, want dát is de plek waar je het moet aanpassen.

Fijne vakantie!

Bij je mailprovider

Je kunt bij je mailprovider (chello, het net, planet etc.) op het account inloggen. Daar moet ergens een kopje staan met 'instellingen' en daar staat dan ergens iets als 'automatische replay' als het goed is. Een p.c. op het werk kan wel omdat de server (het netwerk waar je aanhangt dus) altijd aanstaat. In tegenstelling tot je eigen p.c. Maar de netwerkprovider staat ook altijd aan. Dus dáár kan het ook.
Maar het is als je dat niet weet een ingewikkelde klus, als het eenmaal 1 keer hebt gedaan is het simpel. Weet dus niet of je er nog tijd voor hebt. Simpele oplossing: stuur even een kort mailtje aan iedereen (adressen in 1 keer invoeren onder BCC) zodat ze het zo weten.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.