Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Brief telefonische overlast

Gisteren lag er een brief in de brievenbus over telefonische overlast op een abonnement op mijn naam. Het gaat om het nummer van mijn dochter. Mijn dochter zegt dat zij niemand stalkt en dat het wel een vriendin zal zijn geweest. Ik wil niet bekend staan om telefonische overlast en heb mijn provider gebeld over dat ik dit nummer niet gebruik. De klantenservice geeft aan dat het op mijn naam staat en ik ervoor moet zorgen dat er geen mensen mee lastig worden gevallen. 
Hoe zorg ik ervoor dat mijn provider deze melding van mijn naam haalt? 

zo hey, dit vind ik echt heel respectloos richting het slachtoffer! Het is vastgesteld dat een telefoon op jouw naam is gebruikt voor pesten en dan wil jij dat die registratie wordt verwijderd? 

Je belgeschiedenis nakijken bij je provider en dan zie je vanzelf wat de waarheid is.
Eerst maar eens de feiten op tafel en dan beslissen wat je ermee doet.

Krijg je niet meer informatie wat er precies gebeurt is?

WendelmoedM schreef op 08-08-2021 om 10:48:

Je belgeschiedenis nakijken bij je provider en dan zie je vanzelf wat de waarheid is.
Eerst maar eens de feiten op tafel en dan beslissen wat je ermee doet.

Een provider stuurt geen brief zonder zeker te weten dat er is gebeld. Het lijkt mij dat TO dat ook kan inzien. 

Marieke1980 schreef op 14-08-2021 om 19:22:

[..]

Een provider stuurt geen brief zonder zeker te weten dat er is gebeld. Het lijkt mij dat TO dat ook kan inzien.

Lijkt mij ook, je kan je belgeschiedenis inzien bij de factuur.

Die verklaring van je dochter klinkt typisch als die van een 11-jarige. Ik heb ergens rond die leeftijd hatemail gekregen van een klasgenootje, en dat was ook naar een vriendin van mij gestuurd. Haar verklaring: oh nee hoor ik ben gehackt. Om vervolgens diezelfde dag uit haar eigen naam “normale” berichten te sturen. Mijn vriendin en ik geloofden er beiden niets van en ik zou je dochter ook niet geloven als het mij overkwam.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.