Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Brief telefonische overlast


zo hey, dit vind ik echt heel respectloos richting het slachtoffer! Het is vastgesteld dat een telefoon op jouw naam is gebruikt voor pesten en dan wil jij dat die registratie wordt verwijderd? 

Je belgeschiedenis nakijken bij je provider en dan zie je vanzelf wat de waarheid is.
Eerst maar eens de feiten op tafel en dan beslissen wat je ermee doet.

Krijg je niet meer informatie wat er precies gebeurt is?

WendelmoedM schreef op 08-08-2021 om 10:48:

Je belgeschiedenis nakijken bij je provider en dan zie je vanzelf wat de waarheid is.
Eerst maar eens de feiten op tafel en dan beslissen wat je ermee doet.

Een provider stuurt geen brief zonder zeker te weten dat er is gebeld. Het lijkt mij dat TO dat ook kan inzien. 

Marieke1980 schreef op 14-08-2021 om 19:22:

[..]

Een provider stuurt geen brief zonder zeker te weten dat er is gebeld. Het lijkt mij dat TO dat ook kan inzien.


Lijkt mij ook, je kan je belgeschiedenis inzien bij de factuur.

Die verklaring van je dochter klinkt typisch als die van een 11-jarige. Ik heb ergens rond die leeftijd hatemail gekregen van een klasgenootje, en dat was ook naar een vriendin van mij gestuurd. Haar verklaring: oh nee hoor ik ben gehackt. Om vervolgens diezelfde dag uit haar eigen naam “normale” berichten te sturen. Mijn vriendin en ik geloofden er beiden niets van en ik zou je dochter ook niet geloven als het mij overkwam.

WendelmoedM schreef op 08-08-2021 om 10:48:

Je belgeschiedenis nakijken bij je provider en dan zie je vanzelf wat de waarheid is.
Eerst maar eens de feiten op tafel en dan beslissen wat je ermee doet.

Inderdaad. Het kan best dat de ontvangen brief nep is, maar daar kom je al snel door zelf navraag te doen bij je provider achter. En de belgeschiedenis wordt inderdaad bijgehouden door de provider. 

Als mijn kinderen dat wat de topicstarter schrijft zouden doen, zouden ze nog lang niet jarig zijn. Ik zou dan echt consequenties eraan verbinden zoals het afpakken van de telefoon. 

Ons huishouden heeft al vele jaren kinderen, van de minderjarige staan de abonnementen op mijn naam, en ik heb nog nooit een brief gehad over telefonische overlast.

Het enige wat ik kan vertellen is dat ik zelf ooit een melding heb gedaan en toen bericht kreeg dat een callcenter me belde en er geen actie op wordt ondernomen.
Jouw nummer is dus geen callcenter-nummer en er is blijkbaar een reden om aan te nemen dat er vervelende dingen mee zijn gebeurd.
Het is misschien vervelend dat er nu op jouw naam een melding overlast staat, maar het excuus van je dochter dat een vriendin het heeft gedaan lijkt me geen reden om het blijkbaar storende gedrag te bagatelliseren.

Weet je wat er gebeurd is?

Ik denk dat die registratie na een aantal jaar zonder klachten over een van je abonnementen vanzelf weer verwijderd wordt. De beste oplossing is dus je dochter opvoeden zodat het niet meer gebeurd.

Dat je dochter niet helemaal de waarheid spreekt sluit je bij voorbaat uit?

Dat heb ik dus ook gehad. Het probleem is dat als je dochter minderjarig is jij als ouder aansprakelijk bent, ook als het abonnement niet op jouw naam staat. Dus uiteindelijk komt die melding toch bij jou uit. 

En terecht! Ouders moeten toch zorgen dat hun kind geen overlast geeft?

Wat ik trouwens vooral heel frappant vind, is dat TS zich vooral afvraagt hoe ze die melding van haar naam afkrijgt, zonder dat ze zich afvraagt of diegene die overlast heeft (gehad) dat nu niet meer zal hebben of wat er uberhaubt aan de hand is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.