Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Dochter heeft tig sociale media accounts

Op het schoolplein werd ik aangesproken op wat mijn oudste op Instagram heeft gezet. Uhmmm… Zit ze daarop dan? Bij navraag is mijn dochter alles gaan ontkennen maar ik heb toen de telefoon doorgespeurd. Ze staat ingelogd op 1 account maar heeft nog minstens vijf accounts met namen als “prive” en “verwijderdnieuweaccount”. Daarnaast heeft ze ook nog minstens twee tiktok accounts en blijkt ze op Snapchat te zitten. 

Mijn dochter mag helemaal niet zomaar dit doen en zegt haar wachtwoorden kwijt te zijn. Op haar gmail is alleen van een instagramaccount en haar Snapchat wat binnen gekomen. Van Tiktok helemaal niks. 

Hoe haal ik mijn dochters accounts weg?

Ik weet niet wat de voorwaarden zijn van deze media, maar kan goed zijn dat je als minderjarige helemaal geen account mag hebben zonder toestemming van ouders. Onder de 13 mag je überhaupt geen account op tiktok. Misschien contact opnemen met de betreffende diensten, wellicht dat zij de boel kunnen blokkeren?

Femke3000

Femke3000

26-06-2021 om 11:17 Topicstarter

Die tiktok profielen zijn al gerapporteerd maar er volgt geen reactie op. Die waar een mail van kwam hebben we wel zelf verwijderd… 

Femke3000

Femke3000

14-07-2021 om 19:50 Topicstarter

Accounts zijn inmiddels verwijderd! in haar vriendengroepje bleek iedereen elkaars inlognamen en wachtwoorden te hebben. Ze had meerdere mailadressen en was vergeten dat die in een whatsappgesprek zijn gedeeld. 

dochter haar mobiel krijgt ze voorlopig alleen terug onder begeleiding en ze mag ook geen accounts meer maken. (Over het delen van wachtwoorden beraad ik mij nog... Eigenlijk mag het niet maar zonder waren die accounts er nog)

Femke3000 schreef op 14-07-2021 om 19:50:

Accounts zijn inmiddels verwijderd! in haar vriendengroepje bleek iedereen elkaars inlognamen en wachtwoorden te hebben. Ze had meerdere mailadressen en was vergeten dat die in een whatsappgesprek zijn gedeeld.

dochter haar mobiel krijgt ze voorlopig alleen terug onder begeleiding en ze mag ook geen accounts meer maken. (Over het delen van wachtwoorden beraad ik mij nog... Eigenlijk mag het niet maar zonder waren die accounts er nog)

Fijn dat het gelukt is betreffende account te verwijderen.
Maar laat haar alsjeblieft geen wachtwoord delen. Want dan kan iedereen onder haar naam dus dingen gaan schrijven.

Dit is dochter ook overkomen. Ze had bij vriendin ingelogt en blijkbaar wachtwoord op diens pc opgeslagen. Toen kwam er een klacht dat ze rare berichten had gestuurd naar een vader van een gezamelijke vriendin. Bleek dus niet door dochter maar vriendin te zijn gedaan.

Wachtwoorden deel je niet. Net als je pincode. Dat is les 1 in het omgaan met (sociale) media/internet. En dat iedereen het doet is geen reden om het dan ook maar te doen. Jij bent verantwoordelijk voor jouw account en wat er op staat, niet je vrienden. Op het moment dat je je vrienden toegang geeft tot jouw account en ze kunnen er dingen op zetten, krijg jij daar problemen mee. 
Voorlopig geen accounts dus. En als het wel weer mag is één account per medium genoeg. Dan kun je de wachtwoorden ook nog onthouden.

Femke3000

Femke3000

19-07-2021 om 11:16 Topicstarter

Hebben jullie helemaal gelijk in. Misschien krijgt ze er in de toekomst een boekje met slot voor. En voorlopig mag ze niet op sociale media. Ze lijkt nu zelf ook geschrokken.

Reageer op dit bericht

Je bent niet aangemeld, heb je al een account? Meld je dan aan via de onderstaande knop.

Aanmelden