Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Ervaring met e reader gevraagd

Aangezien ik binnenkort met het vliegtuig op vakantie ga,kan ik mijn gebruikelijke 10 vakantieboeken niet meenemen.
nu overweeg ik een e-reader aan te schaffen,maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
wie heeft ervaring met een E-reader?
ik hoef er verder niets mee,alleen boeken lezen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Terpi

Terpi

16-06-2011 om 09:07

Sony

Ik heb zojuist mijn 'Sony Reader Touch (PRS650)' in gebruik genomen en ik ben er helemaal dol op. Na lang zoeken en dingen afwegen (wel of geen touch, wel of geen wifi, welke maat scherm) kwam ik uit bij deze die vervolgens wegens grote populariteit lang niet aan te slepen is geweest. Tot mijn grote verbazing had Bol hem ineens weer wel dus snel besteld en lezen maar!

Sony

Ja, die sony kwam als beste (koop?) uit de test bij de consumentenbond, mijn schoonzus heeft er ook een en die bevalt haar erg goed!! Ik heb em gezien en het is zeer goed leesbaar!

(omdat mijn Ipad niet goed te lezen is in de zon overweeg ik toch ook een ereader te kopen..)

Weet iemand of er ook al tijdschriften downloadbaar zijn voor de ereader?? Vind ik een lekkere afwisseling, boek, tijdschrift (op vakantie vooral)

Be-book

schijnt ook populair te zijn én beter leverbaar.
Ik ben al een tijdje op jacht naar een Sony 650, maar wat zijn die slecht leverbaar!
Ook wil ik 'm eerst zien voordat ik 'm aanschaf en dat ding ligt nergens in de winkel.
Ben al een maand of 2 bezig en ga volgende week met vakantie.
Nu lees ik van Be-Book ook positieve verhalen, dus ik ga zaterdag de stad eens in om te kijken welke winkel 'm heeft liggen want ik wil ze echt eerst zien voordat ik ze koop.
En anders toch maar een rondje bieb

Hanny61

Hanny61

16-06-2011 om 10:43

Bebook club

Ik heb de bebook club op mijn verjaardag gekregen. Hij bevalt erg goed en is makkelijk te bedienen. Ook in de zon kun je goed lezen. Het downloaden van boeken gaat heel eenvoudig. Je kunt ook de lettergrootte instellen, dat vind ik ook wel fijn (want een jaartje ouder). Ik las op een review-site dat dit voor e-reader-'beginner' een goed ding is. Verder las ik op die site ook wat negatieve reacties, maar zelf ben ik er heel blij mee.

sus-anne

sus-anne

16-06-2011 om 13:25 Topicstarter

En deze dan?

Sony dus..........ziet er goed uit,maar is ook aardig aan de prijs.
en als ik dan bedenk dat ik hem alleen voor de vakantie aanschaf?
nu zie ik op BOL.COM deze staan,dat scheelt zo € 100.

http://www.bol.com/nl/p/elektronica/icarus-reader-go/9000000010978165/index.html

Is deze te vergelijken met de sony?

Ik heb deze

http://www.komplett.nl/Komplett/product/ZKB_02TAB/03_EREAD/productdetails/80002101/Archos_7_70b_eReader_4GB/501_675/default.aspx?src=04_vglnl
En die bevalt erg goed! Ik heb er al 1200 boeken ongestraft op kunnen zetten (sorry, illegaal gedownload dus...). Hij is makkelijk te bedienen, heeft wifi en een kleurenscherm.

Gr. Poezie.

Poezie

Archos is toch meer een tablet, als bijv. een iPad?
Die heeft geen e-ink en dus wel backlight en niet buiten/in de zon leesbaar. Ik hoef echt niet buiten te gaan zitten met mn iPad, zie geen klap. Heb jij daar geen last van dan? En het is vermoeiend voor je ogen.
Het mooie van een "echte" e-reader is dat het leest als een boek, zonder nare schitteringen. Voor 's avonds moet je dan wel weer een leeslampje aanschaffen, maar dat moet met een gewooon boek ook.

Chris

In de zon is het inderdaad niet goed te lezen, maar in de schaduw wel. Verder krijg ik geen last van mijn ogen als ik lang lees.
Ik vind 'm vooral voor die prijs ook erg oké.

Gr. Poezie.

eni65

eni65

16-06-2011 om 17:43

Sony 350

Ik heb sinds een week de sony 350, gekocht bij vriend bol. En ik ben er helemaal blij mee. Hij is ietsje kleiner dan de 650, makkelijk in je tas. En ik heb al in de zon gelezen. Ik had eerst via de consumentenbond gekeken naar de tests. Daar kwamen de sony's het beste uit.

Bebook mini

Ik heb sinds 2 weken een BeBook Mini en ik ben er heel gelukkig mee, het scherm is niet heel groot, maar groot genoeg voor mij. Ik sleep hem overal mee naar toe, hij zit standaard in mijn tas. Echt heerlijk om overal te kunnen lezen zonder veel gesleep
De reden dat ik deze heb gekozen is dat hij de goedkoopste was die ik kon vinden. Hij was 99,95 bij Dixons, afgeprijst omdat het een verouderd model was.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

16-06-2011 om 23:03

Hoe zit het met de bladersnelheid?

Ik heb ooit bij de bieb een e-reader geleend. Ik was erg enthousiast over de e-inkt, de batterijduur, de hoeveelheid boeken die er op konden maar wat minder over de bladersnelheid. Je hebt maar 1 bladzijde voor je (bij een boek natuurlijk 2) en het kost toch iets tijd om 'om te slaan'. Ook gauw even terug bladeren om te kijken hoe het ook al weer zat was lastig. Het merk weet ik niet meer.
Hoe zit dat bij jullie apparaten?

Prijs

Ik schrik toch steeds nog van de prijs.

Ik ben nu klassiekers aan het (her)lezen op mijn Nokia 810, die ik al jaren heb. Gewoon in pdf. Gaat prima, en 't ding is een stuk kleiner dan een e-book, terwijl ik er ook mee kan internetten (en dus skypen).

Overigens als iemand nog een leuke plek met pdf-boeken weet, ik hou me aanbevolen (wil ook wel eens nederlands i.p.v. engels lezen).

In de trein zag ik

iemand die een Amazon Kindle had. Ik heb haar gevraagd hoe het beviel en ze was er erg tevreden over. Is dat heel anders dan zo'n Sony?
Groetjes,
Vonda

Bennikki

Bennikki

17-06-2011 om 12:52

Hier kindle

en ik ben er idd erg tevreden over. Bladersnelheid is prima. Ik lees bijna alleen Engels dus keuze genoeg en met de gunstige dollarkoers koop ik in bed nog wel eens een boekje (of twee).
Tijdschriftabbonementen kunnen ook maar uiteraard weer alleen Engels voor zover ik weet. Dus Time, Newsweek, the Economist enzo.

Maylise

Maylise

17-06-2011 om 12:58

Kindle

Ik heb een kindle. Ik ben er heel tevreden mee. Ik denk overigens niet dat de kindle beter of slechter is dan andere e-readers. De kindle heb ik in de aanbieding gekocht voor rond de €150 en dat was dan de duurdere 3G versie waarmee je overal contact kan maken met de amazon site om nieuwe boeken aan te schaffen. Er is ook een goedkopere versie met alleen wifi. Gratis boeken er op zetten kan ook.

Belle Époque

Belle Époque

17-06-2011 om 14:33

Als iemand een smartphone heeft...

Voor de mensen met Android: probeer eens de app FBReader!

Annet

Annet

17-06-2011 om 20:01

Poezie

Weet jij welke software jouw tablet gebruikt om boeken te lezen?
Wij hebben hier een eenvoudige tablet in huis. Bij de te downloaden apps kom ik wel apps tegen om boeken te lezen, maar ik heb geen idee welke goed is.

neteret mut

neteret mut

24-06-2011 om 22:52

300 en 350

vorig jaar op ebay een sony 300 gekocht, is heel goed bevallen. Kun je weken mee lezen voordat je moet herladen. Nu een 350 ( dachten een 300 gekocht te hebben), ook op ebay, onder de 100 euro. Dir is een touch. En ws kopen we er nog 1, omdat die eerste inmiddels door 1 vd zonen in gebruik is genomen, ikzelf hem nu dus mis en oudste dochter ook al een hele serie boeken zag die ze wil lezen ( met moeten oudste zoon en man dan delen? )
Het enige dat ik in echte boeken nog wel eens wil doen is snel een stukje achterin lezen hoe het afloopt. En soms heb je lijsten met namen of stambomen dan is het lastiger om die terug te vinden ( bij de 300 ieg). Ik denk dat het mij de kosten wel waard is, af en toe een boeketromennnetje of chiklit zonder er geld voor te hoeven uitgeven, oude boeken om eens an te "snuiven" ( tja een echt boekgevoel heeft het weer niet) dmv het Gutenbergproject . Dikke zware boeken kun je nu makkelijk vasthouden en toch in bed lezen of in bad ( droog washandje op de rand vh bad om in te leggen tijdens het haren wassen)

Hmm onder de 100 euro?

Op ebay?

Waar? (ik zie em niet..-ben van nature blond)

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

neteret mut

neteret mut

25-06-2011 om 22:04

Misschien

is hij er al uit, die van ons kwam uit Engeland ( direct kopen) die van vorig jaar was wel via de veiling maar uit welk land die toen kwam weet ik werkelijk niet meer ( nou ja niet uit NL of B )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.