Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Fimpjes offline op de ipad


clowntje

clowntje

10-07-2018 om 11:10

eentje sliep, ander niet

Dus degene die wel sliep, zat voorin bij mijn man en de andere zat achterin met mij. Dat betekende dat ik uren telefoontje speelde met mijn dochter, eindeloos potloodjes in een doosje stopte en er weer uithaalde, 'mensen/dieren raden' speelde en stickertjes in een boekje plakte. Vermoeiend, inderdaad, maar ook wel leuk. Ik was wel blij dat we op een gegeven moment een auto kregen met ingebouwde schermen. Helaas zonder koptelefoon. Dus zaten we uren te luisteren naar 'de wielen van de bus'. Nog later kwamen ook de koptelefoons of oortjes en nu zitten ze op hun telefoon te kijken. Pubers. En dan kost het soms moeite om ze er bij te betrekken als je iets ziet buiten wat de moeite waard is om naar te kijken.

Jasmijn

Jasmijn

10-07-2018 om 11:16

stripboeken

Wij kregen vroeger een stapel stripboeken mee op de achterbank en mijn moeder had een trommel snoep (wel eerst vragen) en zo zaten we de hele reis stripboeken te lezen en bellen te blazen met de kauwgom (van die vieze roze bubbelicious) Tegenwoordig zou ik ook filmpjes doen, en regelmatig even stoppen.
Wat wel jammer is, is dat vroeger mijn ouders de banken plat deden en dan konden we liggen in de achterkant met kussens en slaapzakken erbij, dan was het zo lekker als je een tijd geslapen had en je alweer uren verder was. Maar ja, dat mag tegenwoordig niet meer. (snap ik wel, maar het was wel lekker hoor)

Bosbes

Bosbes

10-07-2018 om 11:27

die voorbeelden...

die voorbeelden: -stripboeken, kauwgomballen - gaan niet over een kind van nog geen 2 he....!

Mijntje

Mijntje

10-07-2018 om 15:30

Met

kinderen van 4 en 6 waren we met 10 keer de sesamstraat cd spelen op de plaats van bestemming.
Voor oudere kinderen is er idd het donald duck vakantieboek voor in de auto, zie laatste een stukje van Sylvia Witteman. Verder veel ik zie ik zie wat jij niet ziet.. en aparte kleuren auto's spotten.
En naar buiten kijken: hete thee, riep mijn oudste bij het zien van een schoorsteen (fabriek)
Ik vind het wel belangrijk dat mijn kinderen gewoon naar buiten kijken en niet de hele tijd geentertaind moeten worden.
Nu wil mijn oudste vnl. te eten (snoepen) tijdens een lange autorit. Schermpjes mag niet van ons, bang dat het door de auto vliegt als we opeens moeten remmen.
Met baby's van 1 lijkt het me allemaal nog niet zo moeilijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.