Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Yaron

Yaron

29-07-2020 om 16:57

Fitbit

Ik wil graag een Fitbit of ander soort horloge om mijn stappen, hartslag en liefst nog meer bij te houden. Ik heb een iPhone waar het mee moet connecten, maar een Apple watch vind ik niet mooi en bovendien veel te duur. Maximale prijs zo'n 150 euro, wie heeft ervaringen met Fitbit of een ander soort activity tracker?


Flavia

Flavia

22-08-2020 om 20:12

Alkes: sporten

Ik gebruik 'm vooral om mijn trainingen te loggen. Welke hartslagzone zat ik in. Waren er pieken.
Slaap ik inderdaad zo weinig als ik denk.
De stappen worden bij mijn Garmin pas na 10 stappen gemeten. De stapjes bij het afwassen worden er zo uitgefilterd. Om de bewegingstracker te resetten moet mijn hartslag omhoog gedurende een bepaalde tijd. Dat zorgt ervoor dat ik toch vaker even een stukje loop of de trap op en af loop.

Valeria

Valeria

23-08-2020 om 07:52

een goedkope

Ik heb een Chinees merk van rond de 30 euro.
Mijn slaap meet hij redelijk.
Gisteren bij het hardlopen kwamen er mooie grafiekjes uit, heel stabiel qua hartslag (130-138) en passen. Ik had gelijk ook mijn telefoon mee met een tracker en die grafiekjes zijn altijd grillig. In de app van het horloge kon je precies zien waar ik 50 meter gewandeld had, in de app van de telefoon niet.
Stappen meet ik niet, want ik heb hem niet de hele dag om. Ik ga er van uit dat ik genoeg stap, afgaande op de korte tijd dat ik hem wel om heb.
Het zwembad snapt hij niet. Hij geeft altijd teveel of te weinig meters aan.
Het is meer een speeltje, want echt nodig heb ik hem niet. Voor alles wat hij meet zijn er alternatieven: hartslag voel ik zelf wel, tijd opnemen kan ook anders, afstandmeten.nl, enz. Vandaar dat ik er niet zoveel aan wilde besteden.

ilsepilse

ilsepilse

24-08-2020 om 15:52

2 geprobeerd

ik had eerst die van de action voor 30 euro, van tomtom, maar 2 keer teruggebracht ivm het breken vh polsbandje want die moet iedere keer verwijderd worden bij opladen. Nu bij BCC Fitbit 3 gekocht en deze bevalt met goed (met huewai 30 pro).

juf Ank

juf Ank

25-08-2020 om 19:23

amazfit

heb ik. Bevalt uitstekend. Je kunt er een app bij downloaden die heet mifit.
De amazfit was iets van bijna €80. Heb hem nu enkele jaren.

Monique

Monique

27-08-2020 om 21:53

Goedkope van xiaomi

Ik heb van de week de Xiaomi band 4 gekocht.
Eigenlijk vooral zodat ik appjes en belletjes doorkrijg (want ik heb bijna altijd het geluid van m'n mobiel uitstaan).

Nu krijg ik een trilling en kan ik meteen zien wie er appt/belt en of ik er meteen op wil reageren of niet.

Uiteraard is het ook een stappenteller (en tracker voor andere sporten en slaaptracker) en nog andere functies.

Ik vind hem tot nu toe erg fijn.

Jo

Jo

28-08-2020 om 09:43

Xiaomi band 5

Net als Monique. Vorige week band 5 cadeau gekregen.

De sporten die ik beoefen oa. aquapilates, aquabootcamp, aquacycling herkent geen één smart watch, dus geen reden om een duurdere aan te schaffen.

De Xiaomi kan in het water. Heeft geen GPS.

Deze activiteiten zet ik handmatig in de app van run keeper.
De runkeeper gebruik ik buiten voor lange wandelingen, kickbiken en fietsen. Meer uit nieuwsgierigheid om te weten hoeveel kilometers ik maak.
Met drie lessen vandaag op het programma bereik ik de honderd (ingevoerd vanaf juni dit jaar). Dat vind ik wel leuk om bij te houden.

Hoeveel calorieën er verbrandt worden is voor mij totaal niet relevant.
Wel mijn hartslag en slaapritme (is belabberd )
De stappenteller is mooi meegenomen.

Monique

Monique

28-08-2020 om 15:02

@Jo

Kun je die water activiteiten niet zelf invoeren?

Ik zag in het menu van de mi-fit app, een optie 'gedragstags'.
En helemaal onderaan de optie 'aangepast'.
Daar kun je dan intypen om welke sport het gaat. En voor je die sport gaat doen, klik je die aan.

Ik weet niet wat hij dan registreert, maar je zou het eens kunnen proberen misschien

Jo

Jo

28-08-2020 om 17:54

@ Monique

Misschien begrijp ik je verkeerd.
Maar ik neem mijn telefoon niet mee naar het water.

Dus de app aanzetten op mijn telefoon en pas later aan de les beginnen en ook weer een tijdspanne voordat ik bij mijn telefoon ben teruggekeerd dat heeft weinig zin. Daarnaast volg ik regelmatig meerdere verschillende lessen achter elkaar.
De optie indoor cycling op de band uitgeprobeerd. Maar die werkt helaas niet voor aquacycling.

Bovendien maakte ik al eerder gebruik van de Runkeeper app en is handmatige invoer achteraf zo gepiept.

Toevoeging over de Xiaomi band 4/5: het is ideaal voor een smalle pols. Heb de Apple watch ook gepast (o.a. handig contactloos betalen en GPS), maar die was voor mijn pols veel te groot.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.