Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Fortnite vriendjes

Mijn zoontje wil graag online fortnite spelen.

Nu hebben we de functie dat je met elkaar kan praten uit staan omdat je zoveel negatieve verhalen hoort.

Hoe gaan andere mama's hier mee om?

Als hij nog een zoontje is ipv van een zoon dan is hij nog te jong om het spel te spelen. Vanaf 12 jaar kan wel, hangt ook van het kind af

Mijn zoon is 12 en is blij dat hij bijna 13 is dan mag hij namelijk eindelijk legaal met anderen praten online. Op dit moment speelt hij dus op een account die op mijn naam staat omdat er ooit is vastgesteld dat hij nog geen 13 was. Soms doen ze controles nav meldingen, in dit geval van een vroeger vriendje (nu om duidelijke redenen niet meer) dat steeds aan het klieren was en dus niet meer in het groepje waar zoon in speelde mee mocht doen. 

Probeer hem van te voren goed duidelijk te maken dat mensen op internet lang niet altijd zijn wie ze zeggen dat ze zijn. En dat hij dus niet af moet spreken met mensen; het gewoon bij het chat contact houden. Krijgt hij daar op school ook voorlichting over?

Laat hem buitenspelen en niet de hele dag voor dat beeldscherm hangen. Dat Fortnite is enorm verslavend.

Rosemary00 schreef op 28-11-2025 om 19:55:

Laat hem buitenspelen en niet de hele dag voor dat beeldscherm hangen. Dat Fortnite is enorm verslavend.

Wie zegt dat To haar kind " de hele dag" voor dat beeldscherm laat hangen? En ja buitenspelen is leuk maar hebben ze ook weleens geen zin in. 

Mijn kinderen mogen alleen met bekende vrienden online spelen, niet met vreemden. 

het hangt van de leeftijd af. Vanaf 13-14 vind ik het goed. Met veel uitleg inderdaad over risico’s en regels.
Er kunnen heel bijzondere vriendschappen uit ontstaan. Het biedt sommige kinderen heel veel.
Mijn oudste heeft zijn verkering leren kennen via het online gamen en het is al bijna 3 jaar aan.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.