Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Digidummie

Digidummie

16-02-2015 om 10:19

hoe heet zo'n apparaat. Tv kijken via internet zonder downloaden.


Ilse

Ilse

05-11-2016 om 19:58

Het goede antwoord

En hier dan het juiste antwoord op de oorspronkelijke vraag: zo'n apparaatje noem je een streambox.

mirreke

mirreke

07-11-2016 om 14:20

Ghandi is volgens mij wel verkrijgbaar

via iTunes...

Maar even terug: alle films kijken die net in de bioscoop uit zijn... dan kun je toch op je vingers natellen dat het niet legaal is...?

lennest

lennest

07-01-2017 om 14:37

Flixtronix

Zo'n ding staat er sinds vanochtend in mijn huiskamer. Eergisteren besteld door zoon die geen zin had in een tientje per maand voor Netflix met te weinig aanbod. Kostte nu 99 euro, man en zoon hebben het aangesloten en zijn beiden errug happy vanwege het grote filmaanbod. Vereist wel een goede internetaansluiting. En is niet illegaal want je streamt en je download niets (zegt zoon).

Triva

Triva

07-01-2017 om 15:12

Lennest

en jij gelooft je zoon zomaar? Volgens mij is het kastje legaal maar het gebruik illegaal.

lennest

lennest

07-01-2017 om 15:22

Downloaden is illegaal, streamen niet

Daar zit het verschil. Bij bijv. Popcorn ga je downloaden en dat mag niet.

Triva

Triva

07-01-2017 om 15:40

nope

Streamen mag ook niet: https://www.consumentenbond.nl/online-tv-kijken/6-vragen-over-het-downloadverbod

Enne 10 euro voor een maand netflix? Regel drie vrienden die ook netflix willen en je zoon kijkt voor 3 euro per maand.

Jasmijn

Jasmijn

07-01-2017 om 15:41

niet al het streamen is legaal

Alleen streamen van legale sites is dus legaal, van illegale sites niet:

Op dit moment is het streamen via Popcorn Time heel populair, maar is dat in Nederland niet toegestaan. Je downloadt namelijk via torrents en uploadt tijdens het afspelen naar andere gebruikers. Popcorn Time gebruikt illegale bronnen voor de films en series en de makers krijgen dus niet betaald voor hun werk. Veel kijkers weten niet eens dat ze illegaal bezig zijn.

Wat is wel toegestaan?

Gelukkig zijn er genoeg legale alternatieven waarmee je films, series of muziek streamt naar je computer of tablet. Bekende legale streamingdiensten zoals Netflix, Spotify, iTunes en Youtube betalen de artiesten wel een vergoeding. Ook Videoland, Moviemax en Pathé bieden films en series aan. Wie bij deze diensten downloadt of streamt, doet dat dus uit legale bron en daar betaal je dus voor.

http://www.jongin.nl/showtheme2.asp?thm_id=352#.WHD9jLH-cSQ

vlinder72

vlinder72

07-01-2017 om 15:58

Niet legaal

Natuurlijk is het niet legaal. Je kan toch zelfook wel bedenken dat het gratis kijken van de nieuwste films en series niet legaal is.

Ik doe het niet (en mijn kinderen ook niet). Maar ik weet natuurlijk ook wel dat de pakkans nihil is. In Duitsland zijn ze al een stuk verder en worden er wel flinke boetes uitgedeeld.

Wij hebben netflix en wij zijn daar wel tevreden mee. Komt wr een nieuwe film die wij graag willen zien dan gaan wij naar de bioscoop en wij betalen ervoor.

Triva

Triva

07-01-2017 om 17:06

precies

Heb je je nu laten voorliegen door je zoon of weet hij het zelf ook niet?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

07-01-2017 om 17:31

Ach

Kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat je dat echt niet weet. Ergens vaag in het achterhoofd moet toch wel een belletje gaan rinkelen dat dit toch wel wat aan de goedkope kant is?
Doe mij maar gewoon Netflix

dc

dc

07-01-2017 om 17:31

hoe je wel legaal aan films kunt komen

Je kunt films huren of kopen via de playstore van android, via amazon prime, playstation vue. En als de film nog in de bioscoop is in de bios, anders is het illegaal.

Als we leuke films willen zien, moeten we er wel voor betalen, anders is er geen geld voor natuurlijk. Als je ziet hoeveel mensen er werken aan zo'n film, die natuurlijk allemaal een salaris willen hebben, dan lijkt me dat ook wel logisch.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.