Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

I pad vraagje

Wij hebben 4 jongens. 19, 17, 14 en bijna 7. De jongste geloofd nog in sint. Maar het wordt elk jaar moeilijker iets voor de oudste 3 te vinden. Maar nu in digi tijdperk en op school steeds meer op comp. Oudste heeft voor school een eigen laptop. Tweede en derde pakken nu steeds mijn laptop. Eigenlijk steeds vaker strijd over wiens werk belangrijker is. En dus eerste mag. Daarom denken we aan I pad voor sint. Maar vervangt deze een laptop. En kun je daar alles op? Werkstukken maken ed, via word bijv? Volgend jaar moet tweede laptop voor mbo kopen maar 2 laptops is ons budget te boven . Nu bij kruidvat een 10 inch voor 99 euro, dus ik dacht 1 mooi bruikbaar en nuttig cadeau ipv kleine soms voor kids stomme (sokken, pyjama ed) cadeautjes.
Maar tje kan Ipad laptop vervangen, of zijn het toch 2 verschillende dingen? Wie heeft ervaring.
Gr rymcke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie

Marie

14-10-2012 om 15:00

10 inch erg klein

Hoi
Zelf denk ik dat 10 inch erg klein is om "echt" op te werken. Vooral lappen tekst typen in Word is heel lastig. Zelf werk ik het liefst met een "gewoon" los toetsenbord op een pc. Vind typen op een laptop al lastig genoeg.
En hoe ga je dat doen met die laptop voor tweede? Zelf bijelkaar sparen?
Denk dat die tablet van de Kruidvat leuk "voor erbij" is, maar niet als volledige vervanger voor een laptop.
Als je besluit om die tablet wel te kopen, waarom dan niet 10 euro erbij, met meer intern gebeugen?

Gadget

Ik vind de iPad meer een gadget, leuk voor erbij. Maar voor schoolwerk zeker niet. Heb je al eens op marktplaats gekeken voor een 2e hands laptop?

Dochter wel

Dochter van 14 heeft al ruim een jaar een Ipad2 (zelf bij elkaar gespaard) en zij gebruikt hem altijd, voor alles woordjes leren, samenvattingen maken, iets opzoeken op internet, woordenboeken en teksten typen voor werkstukken, het verder bewerken van teksten voor 'mooie' werkstukken doet ze op de computer. De laptop die ze had gebruikt ze nooit meer.
We hebben bij de Ipad ook een los toetsenbord maar gebruiken het niet veel.

Lisetje

*Rymcke*

*Rymcke*

14-10-2012 om 16:05 Topicstarter

Hier

kregen de nieuwe brugklassers allemaal een Ipad. Derde beetje zo van hmmmm hun wel, wij niet (is nu 2de jaars). Maar laptop, tenminste goede is 400-500 euro. Oudste heeft een 10 inch laptop gehad voor school. Maar hmm is helaas al gesneuveld bij hem (hij is erg onvoorzichtig, gekregen voor zijn eindexamen). Maar kon daar prima mee zijn schoolwerk doen. Lekker klein en licht om mee te kunnen nemen. Maar dacht een Ipad is goedkoper (100 euro) en kunnen er toch hun werkstukken op maken ed. en dan gewoon printer aansluiten en printen. Tenminste dacht ik. Daarom mijn draadje over jullie gebruikerservaringen.
Gr Rymcke

*Rymcke*

*Rymcke*

14-10-2012 om 16:08 Topicstarter

Lisetje

Hoe groot is de Ipad van jullie dochter ?
gr Rymcke

*Rymcke*

*Rymcke*

14-10-2012 om 16:10 Topicstarter

Enne

deze heeft 4 gb harde schijf (werkgeheugen) maar via sd card makkelijk uittebreiden.
Maar wat is praktischer laptop of Ipad ?
Gr Rymcke

Ipad rymcke

Hoi rymcke,

De ipad van dochter is 10 inch maar, ik denk dat dat wel een verschil maakt het is een echte apple ipad is dus geen kruitvat tablet.
Touchscreen van goedkoper tablets werken vaak slecht. Een apple ipad is dan ook wel veel duurder, de goedkoopste ipad kost al gauw 3 keer zoveel als een kruitvat tablet.
Als je dat te duur vindt zou ik inderdaad voor een tweede hands laptop gaan, inplaats van de kruitvattablet.

Lisetje

Vic

Vic

14-10-2012 om 18:26

Laptop

Voor zowel mijn dochter als voor mezelf heb ik een redelijk betaalbare laptop gekocht. Gewoon bij de mediamarkt het meest betaalbare goede merk (Compaq) voor rond de 350 euro. Voor school en huis, tuin en keuken doeleinden kun je daar prima mee uit de voeten. Een echte IPad is heel wat duurder en biedt minder mogelijkheden (maar is wel vreselijk leuk voor erbij natuurlijk!). Van een goedkope tablet zie ik al helemaal de voordelen niet. Ik heb me laten vertellen dat een desktop nog goedkoper is, dus als je die kwijt kunt is dat ook nog een overweging.

Vic

Vic

14-10-2012 om 18:29

Je kunt natuurlijk prima een laptop voor de kinderen samen kopen. Nu pakken ze steeds de jouwe, dus het is toch al extra.

Snuggle's

Snuggle's

15-10-2012 om 13:26

Tablet

Ik had hier een goedkope tablet van Bart Smit voor de kinderen, was ook 100 euro. Maar dat is echt niet te vergelijken met een echte iPad. Hij werkt onhandig, reageert niet goed, niet fijn. Echt een miskoop geweest. Ik zou dus liever nog even doorsparen voor een betere.
Als er een laptop in huis is denk ik wel dat een iPad een prima tweede computer kan zijn.

Geen ipad

Rymcke, de goedkoopste iPad kost 479,- euro. Echter, een iPad biedt niet dezelfde functionaliteit van een pc of laptop. Als ik jou was zou ik daarom voor je dochter eerder kiezen voor een goede, betaalbare mini-laptop.

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.