Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Elfje65

Elfje65

28-07-2016 om 20:19

Lenovo laptop

In onze zoektocht naar een laptop voor HBO ICT-gamedevelopmentopleiding voor zoon kom ik op een Lenovolaptop van 1250 euro. Is er iemand die ervaring met dit merk heeft? Er zijn geen reviews van namelijk.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

28-07-2016 om 20:29

Lenovo

Herinner me toevallig dat Stoepkrijt vorige week onderstaand draadje gestart is.

https://www.ouders.nl/forum/alles-digitaal/laptop-veel-te-vroeg-overleden-welke-nieuwe

Lenova.

Bij schoolcampus kan je een goed supportcontract afsluiten. Mijn zoon heeft een lenova en hij gaat er iedere dag mee naar school. Er is 1x een probleem mee geweest, de laptop wordt dan thuis opgehaald en ze hebben direct een leenlaptop bij zich. Binnen 4 dagen werd zijn laptop weer thuis afgeleverd.
Bij stoepkrijt moest de laptop terug naar de fabrikant, via de verkoper. Dat duurt allemaal veel te lang als je de laptop iedere dag nodig hebt.

dc

dc

29-07-2016 om 01:47

op onze school hebben we allemaal Lenovo's, en dan veel goedkopere versies. Ik vind ze heel erg fijn en ze houden het lang uit!

School?

Is Lenovo de laptop die de school voor deze opleiding voorschrijft? Dan lijkt het me wel handig om daarin mee te gaan. Zeker als er ook ondersteuning geboden wordt. De school geeft aan wat de voorkeur heeft voor de opleiding.

Op Kieskeurig worden laptops gereviewd daar komt je de Lenovo ook tegen. Wisselende cijfers voor diverse laptops.

Mijntje

Mijntje

29-07-2016 om 07:16

ervaring

Hier laptops van lenovo en wij zijn tevreden. Wij hebben een systeembeheerder in de familie en die raadde dit merk aan. HP of Toshiba is ook ok.

Paddington

Paddington

29-07-2016 om 07:46

Ik gebruik

Lenovo op mijn werk. Vind het erg prettige laptop.

Nastia

Nastia

29-07-2016 om 08:51

De laptops

De laptops zijn op zich prima, al ken ik wel mensen die een maandagochtendmodel hadden. Ik hoop vooral niet dat je ooit de klantenservice nodig hebt. Ik weet dat die bij veel bedrijven te wensen overlaat, maar die van Lenovo spant de kroon. Ik heb o.a. om die reden een ander merk laptop uitgezocht.

Elfje65

Elfje65

29-07-2016 om 20:27

Anne J

Nee, de school schrijft geen merk voor, alleen waar de laptop minimaal aan moet voldoen. Verder hoorde ik vandaag dat Lenovo juist wel een goed merk is. Het is de oude IBM. Dat klantenservice te wensen over laat vind ik dan wel weer vervelend. Pfff ik wor er een beetje gek van.

Klantenservice.

De klantenservice van Lenova heb ik geen ervaring mee, heb ze nog nooit gebeld. Dat is altijd lastig om te beoordelen, totdat je er persoonlijk mee te maken hebt.
Je zou klantenservice gewoon eens kunnen bellen, info over iets vragen, kijken hoe je te woord gestaan wordt? Bij mijn werkgever sta je bijvoorbeeld enorm lang in de wacht zeggen buitenstaanders, dus ik heb laatst zelf eens gebeld. Ik stond 22 min. in de wacht, belachelijk en een grote ergenis. Ik werd uiteindelijk vriendelijk te woord gestaan en goed geholpen, dat wel.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

30-07-2016 om 11:10

Werk

Wij hebben Lenovo's voor het werk. Die worden intensief gebruikt en veel meegenomen onderweg. Gezien de wensen en eisen die mijn werkgever aan de laptops stelt kun je daar als particulier gerust voor kiezen.

Elfje65

Elfje65

30-07-2016 om 19:29

Reactie

Blijkt dat Lenovo het oude IBM is. Is blijkbaar een goed merk, zei een deskundige. Veel Lenovo's gezien, mooie laptops maar voldoen niet aan onze eisen. We hebben vanmiddag de laptop gekocht die we als 1 van de eerste hadden gezien. Een klap geld, maar wel 1 waar hij zeker zijn verdere studietijd mee verder kan. Bedankt voor de reacties.

Caesar

Caesar

30-07-2016 om 21:54

Lenovo

Lenovo is helemaal niet het oude IBM. Het is gewoon een goedkope Chinese fabrikant van oa laptops. Lenovo heeft wel producten van IBM over genomen. Maar ook medion, de Aldi laptop. Je krijgt bij lenovo hoge specificaties voor je geld. Maar merken als Toshiba en Dell zijn toch meer voor de prosumer of professionele gebruiker.

niet robuust genoeg

Wij hebben inderdaad nogal klachten over de Lenovo. Dochter wilde hem omdat hij licht was, maar hij bleek vooral slap en snel stuk te zijn, bij gewoon normaal gebruik. De klantenservice is erop gericht om mensen met garantie zo snel mogelijk af te schepen en de schuld te geven. Eén grote frustratie bij ons. Nooit meer een Lenovo.

Sebas88

Sebas88

12-08-2016 om 16:00

Elfje65

Elfje65

13-08-2016 om 09:24

Sebas88 ea

Dank voor de reacties. Ik heb inmiddels toch de asus gekocht die we in eerste instantie op het oog hadden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.