Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Mijntje

Mijntje

08-12-2017 om 11:00

meer dan 116 rood staan met prepaid (zoon van 12)

Help! Ik kreeg een mailtje van Simyo dat zoon's mobiel bijna of al in de min stond. Blijkt opeens dat hij meer dan 116 euro in de min staat!!!!!!!
Hij heeft geen abonnement, maar een prepaidkaart en daar zou hij het goed moeten doen: thuis wifi, op school wifi (maar 10 min fietsen).
Is er ook een prepaidkaart/provider waarmee je kind niet in de min kan staan???


spam?

Zou het geen spam kunnen zijn? Wat ik vind op internet is dat je je gesprek kan afmaken met een prepaidkaart van Simyo, maar dat daarna je kaart het niet meer doet totdat je hem weer oplaadt.
Dus ik zou even contact opnemen met Simyo, hopelijk stellen ze je gerust.

Mijntje

Mijntje

08-12-2017 om 11:09

geen idee

Ik heb hen al gemaild, maar dat kan 3 werkdagen duren. Ik dacht dat mijn zoon z'n telefoon in z'n jaszak had. Hij was in de tijd dat hij zgn op internet zat op z'n telefoon boven. Ik ga het hem vanmiddag vragen, maar eh.. ik vrees dat we gewoon moeten dokken..

Jasmijn

Jasmijn

08-12-2017 om 11:14

en ze bellen?

Kan je de klantenservice niet even bellen? Dan weet je het meteen hopelijk.

Mijntje

Mijntje

08-12-2017 om 11:19

Jasmijn: Ja ga ik meteen doen!
Ik zag op de simyo site dat ik nog een vinkje kon zetten op geen internetgebruik op zijn mobiel.
Dat kan dit soort grappen voortaan voorkomen.
Maar ik vind het wel gortig; eerst zeggen dat hij onder de nul zit en dan opeens meer dan 116 euro....

Phryne Fisher

Phryne Fisher

08-12-2017 om 11:33

Prepaid

Met prepaid kun je toch niet in de min? Mijn dochter heeft weken niet kunnen bellen omdat haar vader vergat op te waarderen. Alleen 112 kun je dan bellen.
Stond er ook een datalimiet op? Voor 116 euro bellen is bijna niet te doen.

Mijntje

Mijntje

08-12-2017 om 11:36

Gebeld

maar hij moet gewoon op z'n telefoontje hebben zitten kloten.
Gewoon betalen dus (hij) en nooit meer doen.

Leg dat eens uit

Mijntje, kun je uitleggen wat hij dan precies gedaan heeft?
Ik weet ook niet beter dan dat prepaid gewoon stopt als het tegoed op is.

Wat heeft hij gedaan? Een spelletje? En blijft dat dan doorgaan net als een telefoongesprek?
Had jij zelf ooit begrepen dat prepaid zo zou kunnen werken?

Ik weet niet zeker of er nu betaald moet worden.
Het zou mij niet verbazen al hier gewoon sprake is van misleiding.

Mijntje

Mijntje

08-12-2017 om 11:47

klagen hielp

Alhoewel ik wel al had betaald (van zoons rekening), hebben ze het opeens op 0 gezet daarna, want nu heeft mijn zoon een beltegoed van 126 euro.......
Laat hij dit maar niet weten.
Ik heb de internetfunctie uitgezet en zal op zijn telefoon nog de wifiassistentie uitzetten.

Ik vond iets

Kijk hier https://forum.simyo.nl/prepaid-68/toch-in-de-min-met-prepaid-hoe-kan-dat-29948

Daar vind je ook de tekst "Zoals Raytje hierboven aantoont, kun je bij Simyo inderdaad je laatste gesprek of internetsessie afmaken. Hierdoor ben jij dus €2,00 in de min gekomen. Dit hebben we, omdat we begrijpen dat dit niet de bedoeling is bij Prepaid, voor je aangevuld tot €0,00."

maw, deze klaagster is tevreden gesteld met een aanvulling van haar negatieve saldo.
Symio zelf zegt dat in de min raken met een prepaid card niet de bedoeling is.

De klant is vervolgens toch nog boos want er is een prepaid card zonder internet gekocht. De schulden zijn inderdaad op internet gemaakt.
Kennelijk wordt een internetsessie niet verbroken bij een prepaid card.

Ik denk dat het aanbod van de kaart en de voorwaarden daarin niet duidelijk genoeg zijn.
Anders was in dit geval de klant niet geholpen met het aanvullen van het saldo.

V@@s

V@@s

08-12-2017 om 11:47

ze waarschuwen ervoor

Op de website staat:
Negatief beltegoed

Bij Simyo kun je altijd je gesprek en internetsessie afmaken, zelfs wanneer je beltegoed tijdens het gesprek of internetsessie op raakt. Je wordt dus niet direct afgesloten waardoor het mogelijk is dat je een negatief saldo krijgt. (Let op: Bij intensief internet gebruik kan het gaan om meer dan enkele euro’s). Zuiver je beltegoed dan zo snel mogelijk aan zodat je weer kunt bellen, sms'en & internetten op je mobiel. We raden je aan om regelmatig je beltegoed te checken via Mijn Simyo en voor je internetverbruik een MB meter App te downloaden.

De eerste prepaid volgens mij waar je negatief kunt uitkomen. Ik zou overstappen op een andere provider.

Mijntje

Mijntje

08-12-2017 om 11:48

spelletje

Ja, hij moet een spelletje hebben gedaan. Ik moet het hem nog vragen.
Gelukkig ben ik nu niet meer boos
Ik vind het ook niks en dat heb ik ook gezegd door de telefoon. Dat je rood kan staan allah, maar zoveel. Door die mb's ging het zo hard dat ze het lastig konden stoppen, zoiets begreep ik.

Mijntje

Mijntje

08-12-2017 om 11:49

andere provider

Welke profider heeft dit niet?

Zie je wel. Het klopt niet.
Ik zou als ik jou was naar je zoon toe wel degelijk openhartig zijn over dit misverstand en het gemak waarmee jij aanvankelijk hebt aangenomen dat er inderdaad betaald moest worden.

Dit is namelijk de manier waarop bedrog en fishing ook werkt.
Je bent erin gestonken.
Je hebt mazzel dat Symio geen zin heeft in slechte publiciteit en dat men daarom snel het negatieve tegoed heeft aangevuld.

Er zijn ook firma's die juist leven van dit soort verwarring en het gemak waarmee consumenten zich laten overtuigen van de eigen schuld factor in het geheel en daarom maar betalen.

Mijntje

Mijntje

08-12-2017 om 12:02

Ja. Ik ben nu aan het chatten met simyo om het geld terug te krijgen. Ik denk wel dat het gaat lukken.
Erg stom dit. En houdt me erg af van wat ik eigenlijk nu wilde doen (namelijk iets nuttigs) Maar daar kan ik weer geen rekening voor sturen

Phryne Fisher

Phryne Fisher

08-12-2017 om 12:04

Kan snel gaan

Het zal geen bewuste actie van je zoon zijn geweest. Mijn dochter heeft eens in een avond mijn hele internetbundel er doorheen gejaagd. Ze had filmpjes gekeken op mijn telefoon en had niet opgemerkt dat de WiFi uitgevallen was. Dan komt er wel een sms'je wanneer 80% van de bundel op is, maar ze mogen mijn sms'jes niet lezen. Op haar eigen telefoon heeft ze tegenwoordig ook een kleine bundel maar ze heeft zichzelf aangewend om die uit te zetten als ze geen internet nodig heeft. Thuis en op school heeft ze WiFi en ook bij vriendinnen zetten ze altijd de wachtwoorden erin.

Mijntje

Mijntje

08-12-2017 om 12:05

wijze les

Ze zeiden mij niet dat ze het aan gingen vullen, legden de schuld bij mij (zoon). Maar ik zag even later, dat ze dat hadden gedaan. Ik was hen helaas net voor.
Heel fijn dus (en terecht!), maar een prepaid kaart voor een 12 jarige moet geen 126 euro beltegoed hebben.

Krijg net bericht dat het binnen 2 weken weer op de rekening staat.
Nouja, wijze les..

en ik wil best naar een andere profider!

Pas op

Gelukkig dat het met een sisser afloopt!
Ik heb geen ervaring met prepaid kaarten, wel met onverwacht hoge rekeningen :-S
Pas vooral op met spelletjes, of diensten waarbij ze extra emoticons of dat soort dingen kunnen "winnen". Voor je het weet, heb je je ergens op geabonneerd, en daar kom je dan alleen weer vanaf als je een bepaald woord (bijv STOP) terug sms't. Mijn zoon was zich van geen kwaad bewust, had ook iets gesms't maar dat was net het verkeerde woord, waardoor die flauwekul gewoon bleef doorgaan.
Ik heb ooit een tip gekregen van onze provider voor een site, waar je direct kunt checken of jouw telefoonnummer voor één van die diensten aangemeld staat. Kan niet op de naam komen, maar als het me te binnen schiet, zal ik het nog ff melden.

Mijntje

Mijntje

08-12-2017 om 12:14

Dank voor de tip, Anneque. We gaan er zo naar kijken!

Volgens mij was het deze site

https://www.payinfo.nl/

Ad Hombre

Ad Hombre

08-12-2017 om 19:14

Profider!

"en ik wil best naar een andere profider!"

Ik vind het knap. Dat je je eigen taal denkt te kunnen verminken, OK, maar om zelfs in het Engels een f van een v te maken! Wow!

Provider...

Woke up I had the same clothes on I had on last night
Damn
I must have passed out
And cash is just like the clothes I worn yesterday
We are broke
Damn
I gotta get my ass out
I went to see what my friend was talking about
Drugs
He told me cocaine would get you clout
My momma said he's trouble and schools my route
But I went to high school and got kicked out
So I'm driving this truck down the 95
I pray to God I make it home alive
I don't get pulled over by the man
I just want to make it home to hold your hand
Goodbye beloved one
Do you know what I am
If you don't see my face no more
I'm a provider girl, gotta face the streets tonight
Goodbye beloved one
Do you know what I am
You don't see my face no more
I'm a rider, girl gotta face the streets tonight
You say you don't want me to go but I have to
Please don't weep
I love you
I refuse to be a bum
Especially coming where I'm from
I'm a provider girl
And I love you
So it's just like I said before
Heading down ninety five
Dodging Johnny law
I don't need a ticket though I never got one
If he pulls me over
He can feel my shotgun
I think about life pull down my hat
It's just like this road I don't know where I'm at
I don't want to be another cocaine story
Will I find my sanity
Where I find my glory
Come on
Goodbye beloved one
Do you know what I am
If you don't see my face no more
I'm a provider girl, gotta face the streets tonight
Someday, someday, this will be over
We'll raise a family
I'll get a job and I'll be a voter
And if I die
It will change you
Change you
I watch over a family
But only as an angel
So don't tell me you don't know what you see
When you're looking at a motherfucker just like me
I'm a provider girl
I said don't tell me you don't know what you see
When you're looking at a motherfucker just like me
I'm a rider girl
Goodbye beloved one
Do you know what I am
If you don't see my face no more
I'm a provider girl, gotta face the streets tonight
I love you girl
I'm doing this for us
I don't know any better
What am I supposed to do
Nothing I love you

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

08-12-2017 om 23:03

Andere provider

Nou volgens mij is er bijna geen enkele andere provider waarbij je met prepaid in de min kunt komen.
Dus een ander zoeken zou moeten lukken.

En die phishing betreft: ik word om de 3 dagen bij Vodafone afgesloten omdat ik nog flink moet betalen. En laatst ook al bij T mobile. En bij het CJIB heb ik ook flinke achterstanden. Als ik de mail mag geloven tenminste. Gelukkig ben ik niet zo goed gelovig. Al bracht de T mobile mail me wel aan het twijfelen. Mijn dochter heeft daar namelijk een abonnement en zou ze dan toch??? Gelukkig kun je op de site van Radar bijna al de mails natrekken.

Triva

Triva

09-12-2017 om 04:53

phishing

Google gesoon op een herkenbaar stukje tekst. Pas ook op voor die van postnl, zeker met bij alibaba bestellende pubers. Kennis ging flink de boot in toen een puber daar in trapte https://opgelicht.avrotros.nl/alerts/item/gevaarlijke-e-mail-postnl-bevat-ransomware/

Mijntje

Mijntje

09-12-2017 om 09:53

hahaha

Ik vernederlands al die Engelse woorden kennelijk en dat inspireert weer tot puberrijmpjes. Wel zonder bronvermelding, dat kan natuurlijk niet

Tihama

Tihama

09-12-2017 om 22:36

Hollandse nieuwe

Om dit probleem te voorkomen kun je ook een goedkoop abonnement bij Hollandse Nieuwe nemen.

Dat geeft je maandelijks een maximum, net zoals een prepaid. Daarna geldt op=op. Je kunt absoluut niet overschrijden.

Een abonnement lijkt duurder dan prepaid, maar als je nu elke maand voor meer dan 7 euro aan prepaid uitgeeft ben je al een stuk goedkoper én veiliger uit.

https://www.hollandsnieuwe.nl/sim-only

Annelies B.

Annelies B.

10-12-2017 om 20:23

Sim-only van Simpel

Ook Simpel heeft goedkope abonnementen. Nu met verdubbeldagen. Ik heb nu een abonnement voor € 10 met: onbeperkt bellen en sms en 1 GB internet. Helaas kun je die niet meer aanschaffen.
Heb m'n abonnement verlengt naar 2 Gb internet, 500 belminuten (= 8 uur 20 minuten) en onbeperkt sms. Dit kost me € 7,50 per maand. Maar het kan ook goedkoper. En als er heel erg veel gebeld wordt kun je er wel onbeperkt bellen bijnemen.
het goedkoopste abonnement is € 2,50

Mijntje

Mijntje

11-12-2017 om 06:45

10 euro

10 euro is echt veel te veel voor mijn zoon. Hij belt nauwelijks, gebruikt telefoon voor magister (op school en thuis) en spelletjes (thuis). Op school (10 min fietsen) en thuis is wifi. Ik heb zelf een abonnement van 10 euro per maand die ik niet opmaak, maar ik voor mij is het wel handig.
Ik kijk nog wel even rond.

Triva

Triva

11-12-2017 om 08:06

Mijntje

Bij simpel betaal je 2,50 voor 500 mb en 250 minuten en onbeperkt sms. Je kunt plafonds instellen op de site én op je telefoon en dat werkt allemaal prima.

Mijntje

Mijntje

11-12-2017 om 09:30

2.50 per maand is wel een optie ja. Ik ga eens kijken. Dank je!

Dat plafond

Kost wel €0,50 per maand. Op zich natuurlijk een heel klein bedrag, maar wel 1/5 van de abonnementskosten.
Ben ook net overgestapt, alles werkt wel prima tot nu toe.

Molletje

Molletje

12-12-2017 om 18:43

Simpel

Hier al jaren Simpel voor puberella, die aan haar telefoon gekleefd is en nogal nonchalant was met checken of ze wel op wifi zat. De plafonds werken uitstekend en ze kon altijd nog mijn van tevoren op de Simpel-site opgegeven nummer bellen als ze door haar tegoed heen was. Nooit gedoe gehad.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.