Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
27-11-2010 om 20:44
Ik heb een andere acount aangemaakt op onze pc. Nu wil ik graag mijn outlook overzetten naar die acount maar wel alle mappen (zoals postvak in + submappen, verzonden items etc) meenemen.
Ik heb al iets geprobeerd met importeren en exporteren maar dat is niet goed gegaan.
Hoe kan ik dit oplossen?
Gr. K. ersje
28-11-2010 om 10:30
Welke versie gebruik je van outlook
Is dat Outlook Express of de volledige versie outlook.
Bij de laatste is het heel makkelijk, daar moet je de outlook.pst file van het ene account in de van de andere importeren. Normaal staat de outlook.pst file in je profiel C:\Documents and Settings\{Naamvanaccount}\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook. Waarbij je voor {naamaccount} de oude accountnaam moet invullen. Outlook Express kan ook, maar die bestanden staan op een andere locatie.
Rob
28-11-2010 om 17:45
Outlook
Dat is mooi, want dat is makkelijker. Bij outlook worden al je mails, agenda items contact personen bijgehouden in 1 bestand. Standaard heet deze outlook.pst, maar in ieder geval eindigt het bestand op een extentie .pst
Indien je in het nieuwe account nog niets hebt aangepast, dan kan je makkelijk de pst file van het ene account naar de ander kopieeren ( wel outlook afgesloten hebben), dan in het nieuwe account je outlook openen en dan staat alles daar. Mocht je nu in het nieuwe account al nieuwe mail en of dingen aangepast hebben, dan kan je beter in het nieuwe account je pst file van het oude account importeren. In outlook open je optie importeren exporteren, zie link http://office.microsoft.com/nl-nl/outlook-help/een-bestand-importeren-HP003073738.aspx , kies voor de optie Gegevens uit een bestand met persoonlijke mappen (.pst) importeren. Hopelijk kom je hier iets mee verder. Rob
30-11-2010 om 00:06
Oude opgeslagen?
Ik denk dat je probeert om het .pst bestand van je nieuwe account te importeren in plaats van die van je oude account.
Heb je je oude .pst bestand ergens opgeslagen waar je er ook bij kunt vanaf je nieuwe account?