Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Microsoft outlook vraagje:

Ik heb een andere acount aangemaakt op onze pc. Nu wil ik graag mijn outlook overzetten naar die acount maar wel alle mappen (zoals postvak in + submappen, verzonden items etc) meenemen.

Ik heb al iets geprobeerd met importeren en exporteren maar dat is niet goed gegaan.

Hoe kan ik dit oplossen?

Gr. K. ersje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rob

Rob

28-11-2010 om 10:30

Welke versie gebruik je van outlook

Is dat Outlook Express of de volledige versie outlook.
Bij de laatste is het heel makkelijk, daar moet je de outlook.pst file van het ene account in de van de andere importeren. Normaal staat de outlook.pst file in je profiel C:\Documents and Settings\{Naamvanaccount}\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook. Waarbij je voor {naamaccount} de oude accountnaam moet invullen. Outlook Express kan ook, maar die bestanden staan op een andere locatie.
Rob

Rob

Rob

28-11-2010 om 17:45

Outlook

Dat is mooi, want dat is makkelijker. Bij outlook worden al je mails, agenda items contact personen bijgehouden in 1 bestand. Standaard heet deze outlook.pst, maar in ieder geval eindigt het bestand op een extentie .pst
Indien je in het nieuwe account nog niets hebt aangepast, dan kan je makkelijk de pst file van het ene account naar de ander kopieeren ( wel outlook afgesloten hebben), dan in het nieuwe account je outlook openen en dan staat alles daar. Mocht je nu in het nieuwe account al nieuwe mail en of dingen aangepast hebben, dan kan je beter in het nieuwe account je pst file van het oude account importeren. In outlook open je optie importeren exporteren, zie link http://office.microsoft.com/nl-nl/outlook-help/een-bestand-importeren-HP003073738.aspx , kies voor de optie Gegevens uit een bestand met persoonlijke mappen (.pst) importeren. Hopelijk kom je hier iets mee verder. Rob

Oude opgeslagen?

Ik denk dat je probeert om het .pst bestand van je nieuwe account te importeren in plaats van die van je oude account.
Heb je je oude .pst bestand ergens opgeslagen waar je er ook bij kunt vanaf je nieuwe account?

Rob

Rob

30-11-2010 om 20:45

Graag gedaan

Fijn dat alle puzzelstukjes op hun plek zijn gevallen.
Rob

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.