Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

MSN leek

MSN leek

30-09-2009 om 09:51

Net doen alsof je iemand anders bent via msn?

Ik ben absoluut geen digibeet. Ik weet nog steeds veel meer van computeren dan mijn kind. Maar ik heb me nooit verdiept in MSN. Ik mail veel, maar chatten doe ik vrijwel nooit en anders via Hyves. Ik zal me er binnenkort helaas wel in moeten verdiepen want we hebben misschien een probleem. En ik hoop dat jullie me tips en info kunnen geven.
Wat is het probleem? Mijn dochter, tien jaar, kwam gisteren thuis met het volgende verhaal: Twee klasgenoten vertelden dat ze haar MSN hadden toegevoegd aan hun adreslijst. Maar mijn dochter heeft dus helemaal geen MSN. De meiden vertelden dat ze haar naam en MSN op een briefje hadden gekregen. Hoe en van wie is niet duidelijk. Twee mogelijkheden. Iemand heeft een grapje uitgehaald en het adres bestaat niet. Of iemand doet op MSN alsof hij/zij mijn dochter is. Het eerste is niet erg, het tweede wel. Er is een combinatie van twee namen en een spelling gebruikt die uniek is en die ze ook voor haar email en hyve gebruikt. Het kan dus niet toevallig zijn dat iemand anders zo heet. Er moet opzet in het spel zijn. Wat meespeelt: Mijn dochter is een tijd gepest op school. Sinds dit jaar (nieuwe leraar) gaat het heel goed. Behalve een enkele keer als de leraar niet in zicht is. De pester(s) zijn dus op hun hoede en weten dat ze alleen op een laffe stiekeme manier kunnen toeslaan. En ik ben nu dus bang dat het pesten naar een heel andere niveau gaat.
Mijn dochter gaat vandaag het briefje proberen te achterhalen. Dat is stap één. Als dat lukt kan de leraar waarschijnlijk verder helpen, dat is dan stap twee. Maar kan iemand hier me vertellen wat ik zelf alvast zou kunnen doen of uitzoeken?

Alvast bedankt,
MSN leek.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MSN leek

MSN leek

30-09-2009 om 11:41

Geen hotmail

Ze heeft geen hotmail adres. Wel een andere. Als het goed is weet echt helemaal niemand haar wachtwoorden. Wat dat betreft is ze goed "opgevoed". Juist omdat we zelf zoveel met computers doen, veel gedonder zien, hebben we dat erin gestampt. Daarom ben ik bang dat er een adres is aangemaakt met haar naam.
Ik denk dat de vriendinnen het al hebben geprobeerd, maar weet er het fijne nog niet van, het verhaal was niet helemaal duidelijk. Ik zal eens zien wat ik straks te horen krijg. En anders gaan we vanavond zelf maar eens MSNen en kijken of er iemand reageert. Bah, bah, bah...

MSN leek

MSN leek

30-09-2009 om 11:44

Beschikbaar

Haar naam @hotmail.com en @live.nl zijn in elk geval nog beschikbaar zie ik. Dus dat is een goed teken.

Starry Night

Starry Night

30-09-2009 om 15:16

Er is nog een derde mogelijkheid

"Twee klasgenoten vertelden dat ze haar MSN hadden toegevoegd aan hun adreslijst. Maar mijn dochter heeft dus helemaal geen MSN. De meiden vertelden dat ze haar naam en MSN op een briefje hadden gekregen. Hoe en van wie is niet duidelijk."
Kan het zijn dat het die twee meiden zijn die een geintje met haar uithalen? Ik vind dat verhaal van dat briefje erg raar vaag, eerlijk gezegd.

MSN leek

MSN leek

30-09-2009 om 20:41

Reactie

Nou, ik ben helaas nog niet veel wijzer geworden.
Het is geen voornaam achternaam combi hoor. En ja, je kunt wel met andere adressen MSNen. Maar volgens mij gebruiken de meeste kinderen van school er een apart hotmail adres voor.
Nee, het is vrijwel uitgesloten dat juist deze twee erachter zitten. Dat zou me heel erg verbazen.
Zo, en nu gaat mama zelf maar eens MSNen. Wish me luck.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.