Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Uitsluitend bellen en wi-fi met smartphone

.. hoe krijg ik dat voor elkaar?
Mijn zoon heeft een nieuwe smartphone en we hadden bedacht dat hij die voorlopig niet gaat gebruiken voor mobiel internet.
Oude simkaart erin gestopt... binnen een uurtje was er 10 euro beltegoed weg.
We hebben dus de instellingen niet goed. Én we dachten dat die simkaart alleen voor bellen was maar T-mobile wilde maar al te graag met internet geld verdienen.

leergeld is betaald.

Maar..... waar oh waar kan ik dit instellen? En moet ik naar een andere provider? Dat doe ik eigenlijk graag want de klantenservice van T-mobile vind ik een grof schandaal, ik ben helemaal klaar met die gasten (nog niet helemaal want mijn eigen abo loopt tot juli 2014, maar dat terzijde).

Het gaat om een Galaxy Y, en ik kan in de instellingen alleen maar 'mobiele netwerken' vinden. Is het genoeg als ik zeg alleen maar 2G gebruiken?

Je ziet, het is me een raadsel...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
rodebeuk

rodebeuk

01-06-2012 om 14:04 Topicstarter

Rondgooglen

levert mij op mobiele netwerken uitzetten.
maar kan je dan nog bellen?
raadsels, raadsels....

Heb je ergens de optie om data gebruik uit ze zetten? Of mobiele data of zoiets? Bij mijn iPhone kun je het op die manier uitzetten. Die info kreeg ik netjes van de (Vodafone) helpdesk.

Kim Groothof

Kim Groothof

01-06-2012 om 16:11

Hier staat het stapsgewijs

http://www.t-mobile.nl/toestelhulp#/samsung/s5360-galaxy-y/wifi/zoek-en-verbind-met-een-netwerk/
Beetje lange link, maar een hele heldere uitleg, succes!

rodebeuk

rodebeuk

01-06-2012 om 19:08 Topicstarter

Kim: je link werkt helaas niet

...en ik blijf nog steeds zoeken. Ik vraag me af of het ook mogelijk is om bij je provider alleen maar bellen af te nemen en geen internet. Dat zou ook helpen.

ilsepilse

ilsepilse

01-06-2012 om 19:33

Roaming uitzetten

die slaat iedere keer aan ook al gebruik je geen internet, man had ook geen internet op smartphone maar roaming stond wel nog aan .
http://www.t-mobile.nl/toestelhulp

hier kan je kijken hoe je de roaming moet uitzetten op de telefoon,
ik ben bang dat als je een nieuwe kaart erin zet hij maar verder gaat met opconusumeren (of hoe heet je dat), mijn man lag zo aan een bedrag van 60euro..
eigen verantwoordelijkheid zie T-mobile .

Als je rechtsbijstandverzekering hebt kan je het navragen , als dit bedrag niet boven de 100 euro is denk ik betalen zij dat terug omdat je kind nog minderjarig is en dit niet (kan) weten..

succes!

ilsepilse

ilsepilse

01-06-2012 om 19:38

Bellen

volgens mij kan je wel gewoon bellen hoor zonder internet!

Sjansje

Sjansje

01-06-2012 om 23:50

Samsung

Mijn man heeft ook een samsung met prepaid-kaartje. En in het begin werd bij hem ook zo'n beetje ieder uur 10 euro afgeschreven.
Volgens hem (dus don't shoot the messenger...)moet je bij instellingen een aantal dingen veranderen:
- Melding open netwerk zoeken uitzetten
- 2G uitzetten
- Roaming uitzetten
Hopelijk helpt dit, succes!

Kim Groothof

Kim Groothof

02-06-2012 om 19:58

Werkt gewoon?

De link kopiëren en dan in je balk 'plakken en gaan'. Daarna laadt de site en staat er rechts precies wat je moet doen.
Even een verkorte link proberen:
http://tinyurl.com/bpwyx45
Steeds rechtsonder op volgende klikken, in totaal elf stappen.

Kim Groothof

Kim Groothof

02-06-2012 om 20:03

Dit zijn de stappen - succes!

Startscherm.
Ga naar het Hoofdmenu.
Kies instellingen
Kies draadloos en netwerken
Kies Wifi-instellingen
Kies Wifi en vink deze aan.
Wanneer één of meer draadloze netwerken beschikbaar zijn binnen het bereik van de Samsung Galaxy Y zullen deze verschijnen in de lijst Wi-Fi netwerken.
Kies het netwerk waarmee je de telefoon wilt verbinden.
Indien geen netwerk wordt weergegeven, controleer of het netwerk is ingeschakeld en de Samsung Galaxy Y binnen bereik is.
Als dit scherm verschijnt, voer de netwerksleutel in en kies Verbinden.
Verschijnt dit scherm niet, ga verder met de volgende stap.
De Samsung Galaxy Y is verbonden met het netwerk.
Keer terug naar het Startscherm.
Startscherm.
Je kunt nu internetten via het gekozen WiFi-netwerk.

ody

ody

02-06-2012 om 23:13

Even provider bellen

Ik heb bij mijn vorige toestel een blokadde laten zetten voor internet. Vodafone gebeld en die hebben daar iets in geschakeld zodat ik met mijn abbo niet meer kon internetten. Toen ik mijn nieuwe smartfoon kreeg moest ik ook eerst deze blokkade eraf laten halen eer ik kon internetten. Of dit bij jou provider ook kan weet ik niet maar tis de moeite waard om ze ff te bellen. Succes!!!
Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

margje van dijk

margje van dijk

02-06-2012 om 23:38

Rodebeuk

Ik weet niet of de Samsung Galaxy Y dezelfde instellingen heeft als een andere Samsung, maar zou dit werken:
- telefooninstellingen (= menu knop links)
- draadloos en netwerken aanklikken
- mobiele netwerken
- pakketgegevens gebruiken: DAT moet dus uit staan.
Roaming moet ook uit staan maar dat maakt in NL niet zo veel uit.

Misschien heet het bij jou niet pakketgegevens maar iets met Data / gegevens oid... dat moet je uitzetten.

En ja, dan kan je nog gewoon bellen en sms-en.

Maar misschien ben je er al uit?

Margje

rodebeuk

rodebeuk

03-06-2012 om 08:52 Topicstarter

Neehee ik ben er nog niet uit!

zal t proberen!
Heb trouwens voor mezelf ook een Samsung, wat zwaarder ding, maar dat werkt pas vanaf volgende maand. Nummerbehoud. Dan ga ik jouw wondere agendawereld in!

Kim Groothof

Kim Groothof

05-06-2012 om 14:43

Rodebeuk?

Lukt ut?

Internet

Vodaphone had internet op mijn prepaidkaart uitgezet. Zeiden ze. Mooi dat ik binnen een uur 60 euro kwijt was toen ik de kaart even in een Blackberry zette...

Struck

Struck

09-06-2012 om 23:22

Provider bellen

Misschien is het je intussen gelukt? Mijn collega heeft gewoon haar provider gebeld en gezegd dat ze het 3g signaal uit moeten zetten. Zij kan alleen internetten via Wifi en verder doet haar telefoon niets met internet. Bellen kan dan natuurlijk wel. Het nadeel daarvan is wel dat je zoon dan ook niet gratis whatsapp kan gebruiken, alleen als hij wifi binnen bereik heeft. Dit is gratis berichtjes versturen, omdat dit niet kan zonder internet gaat hij sms gebruiken en dat kost dus weer meer geld.

tonny

tonny

23-06-2012 om 11:16

Dus

je kunt naar een winkel gaan en een telefoon kopen die je mooi vindt.
Je kunt die gewoon prepaid gebruiken, geen abonnement dus, én internet gebruiken als er wifi ind de buurt is.

Dat is dan toch veel beter dan een mooi toestel met een eerst aantrekkelijk maar later flink prijzig abonnement?

Of zie ik iets over het hoofd?

Dochter wil nu toch eindelijk maar eens een smartphone kopen maar zit niet te wachten op een abonnement van 40 euro per maand of meer (en zoiets is het vaak wel, na het aantrekkelijke eerste jaar)

Sjansje

Sjansje

23-06-2012 om 16:57

Tonny

Dat is natuurlijk afhankelijk van de wensen die je hebt. Wil je altijd en overal op internet kunnen, dan is een abonnement het handigste.
Wil je dat niet en ben je tevreden als je ergens gratis wifi kunt gebruiken (thuis, bij familie, vrienden, Mac D. enz) dan voldoet prepaid prima.
Je moet er dan wel aan denken om bepaalde instellingen uit te zetten (roaming, 3G enz.) anders word je beltegoed helemaal leeggeslurpt.
En dan kun je inderdaad gewoon naar een winkel gaan en een (prepaid) telefoon aanschaffen. Als je nu ook al een prepaid hebt kun je trouwens ook nog kiezen voor simlock vrij, dan kun je je huidige kaartje gewoon in de nieuwe telefoon doen. Dan krijg je dus ook geen ander telefoonnummer.

Klaartje

Klaartje

24-06-2012 om 13:40

Galaxy plus

Ik weet niet of je het al gevonden hebt.
Ik heb een galaxy plus en als je op de zijkant rechts het bovenste knopje indrukt en even vasthoud, krijg je 4 verschillende opties. Een ervan is dataverbinding uitzetten, dan kan je alleen met wifi internetten. Ook heb ik roaming niet aantaan. Bij instellingen roaming niet aantoetsen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.