Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Didi68

Didi68

18-01-2010 om 13:07

Verschil tussen mp3 en ipod

hoi,

Suffe vraag misschien, maar wat is nou het verschil tussen een mp3-speler en een ipod? Ik wil mijn ouderwetse protable CD-speler vervangen maar ik weet niet wat het beste is.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hilde

Hilde

18-01-2010 om 16:05

Euh

ipod is een merknaam en mp3-speler is de algemene term?
Dus elke ipod is een mp3-speler, maar niet elke mp3-speler is een ipod.
Zoiets?

Hilde

Balletmama76

Balletmama76

18-01-2010 om 17:42

Ipod!

Hij kost dan wat meer (afhangelijk van het model), maar de batterijen doen het echt goed, veel langer dan bij een gewone Mp3-speler (Ipod is trouwens een Mp4, je kan er ook videos op zetten en afspelen ermee).
Je hoeft er ook geen batterijen voor te kopen, gewoon via het meegeleverte USB-kabel aan de computer aansluiten en hij ladt op.

Ik gebruik m echt veel, maar moet maar om de 3 dagen opladen.

Itunes lijkt op het eerste moment wat moelijk, maar snel onder de knie te krijgen. Je kan je muziek in Playlists indelen, en dat maakt het lekker overzichtelijk.

Je heb ook van de naamaak-Ipods, maar deze doen het niet goed kwa batterij (ook al ladt je ze ook via USB-kabel op, m'n dochter heeft er een).

Ik heb een Ipod Nano 4. generatie. Inmiddels is er ook de nieuwe Nano, hiermee kan je ook videos opnemen en de scherm is wat groter, maar ik ben dolblij met m'n Nano ook zonder deze functie.

Kan het alleen maar aanbevelen! Zie ook wel, dat je een goed hoesje erbij koopt.

Puck

Puck

18-01-2010 om 20:07

Niets mis met een gewone mp3 of mp4

Mijn mp3 speler hoef je ook helemaal niet op te laden via de usb. Dat vind ik nu onhandig! Is het ding leeg, moet je m eerst opladen voor je hem weer kunt gebruiken. Mijn mp3 heeft gewone oplaadbare minipenlights en als je zorgt dat je er altijd een paar opgeladen hebt liggen dan heb je continu muziek.
En ook ik kan playlists/mappen aanmaken om het overzichtelijk te houden.
Persoonlijk vind ik een ipod gewoon een dure merk-mp4

Balletmama76

Balletmama76

18-01-2010 om 20:23

Puck

Het is natuurlijk maar net, wat je handig vindt - ik vindt het nu juist weer handig, dat ie via USB opteladen is.

Zeker is dat niet voor iederen even handig.

En ik dacht eerst ook, dat ik nooit een echte Ipod zou kopen - heb hem kado gekregen van manlief. In het paars nogal, dus niet alleen maar leuk voor de oortjes, maar ook voor de ogen.

Enigste naadeel bij de Ipod vindt ik dan, dat je een extra-carkit ervoor nodig heb, als je hem in de auto wil aansluiten - een gewone mp3-speler kan je gewoon in het USB-slotje van de autoradio doen.

Dan staat hier tegenover weer, dat je bij de Ipod ook speakers kan kopen, zodat andere gezinsleden ook kunnen meeluisteren (als ze dat dan willen).

Manliefs muzieksmaak verschilt nogal erg van de mijne, dus voor hem was het ook een beetje eigenbelang...

Puck

Puck

18-01-2010 om 20:50

Balletmama, dat kan ook allemaal met een gewone mp4

Over via USB of oplaadbare batterijen: ja dat is maar net wat je leuk vindt. Maar al je andere argumenten die jij noemt gaan ook voor een gewone veel goedkopere MP4 speler op. Ook die heb je in allerlei hippe kleurtjes, zijn speakerboxjes voor te koop.
Ik zie nog steeds niet in waarom ik een 4 keer zo dure ipod zou kopen ipv een MP4 die hetzelfde kan. Puckdochter heeft een MP3 van de Aldi voor 20 euro, lijkt sprekend op de Nano..

Puck

Puck

18-01-2010 om 20:53

Oeps, ik bedoel shuffle

Ik bedoel dat de MP3 van Puckdochter sprekend op de iPod shuffle lijkt. Overigens als je een mp4 oid koopt: een shuffle of andere mp3 zonder schermpje vind ik vreselijk onhandig

Toegevoegde waarde ipod

Is voor mij dat ik ook een mac heb en het uitwisselen erg makkelijk en snel gaat. En toen ik Ipod kocht (4 jaar geleden) was dat omdat er nog geen MP3's waren die ook een schermpje hadden en lekker veel mb's (en wat er wel was, was nog heel veel meer duurder dan de shuffle van mij). Als de huidige Mp3 of 4 niet meer onderdoen, ja dan kan je je afvragen waarom je heel veel meer geld zou willen uitgeven, behalve dan voor het imago.
Overigens mijn shuffle is dus een vintage model maar doet het nog altijd meer dan goed, ook de batterij.

Balletmama76

Balletmama76

18-01-2010 om 21:55

16 gb

ruimte voor muziek/filmpjes/spelletjes/fotos heeft die van mij. Hetzelfde model heb je dan ook met 8GB, maar mij kennende, heeft manlief maar de 16GB-versie gekocht...

Ik gebruik hem echter alleen voor muziek (ben nogal een muziek-nerd met heeeeeeeeel veel lievelingsliedjes).

Het scherm vindt ik dan wel weer handig, maakt het vrij makkelijk om door mijn playlists te scrollen.

En idd, de batterij gaat echt super lang mee - ik gebruik m echt elke dag vrij intensief, en toch hoef ik maar zo 1 keer in de 3 dagen op te laden.

Terwijl het naamaak-ipodje van dochter het toch al naar zo'n 2 uur begeeft.

Maar....

Passen die nep-Ipods dan ook op die dingen met boxen? Dat lijkt me namelijk zo leuk van zo'n ding dat je er ook een soortement van jukebox van kunt maken.

Ik heb al verschillende keren en MP4 speler in mijn handen gehad en liep met dezelfde vraag rond. En ik zie me echt geen 100 euro uitgeven aan een Echte.

Puck

Puck

19-01-2010 om 22:58

Didi en dees

Sommige autoradio's hebben een ingang voor een MP3 speler, maar dat is niet bij alle autoradio's hoor. Gewoon een snoertje van je MP3 naar je ingang (meestal 3,5 DIN) van je autoradio en je hebt je muziek.
En Dees, een namaakt iPod weet ik niet of die op de echte boxen passen, maar er zijn ook van die boxsetjes te koop voor MP3. Nooit echt naar gekeken, maar die zullen ook wel zo'n universele aansluiting hebben als in de autoradio denk ik dan.

Balletmama76

Balletmama76

20-01-2010 om 09:11

Didi

"Ik heb geen apple, maakt dat nog wat uit? Wat Ipod is toch van apple?"

Ik heb ook geen Apple, gewoon een desktop met Windows XP, en ITunes werkt zonder problemen bij mij.

Als je via Itunes download, zal ik echter aanbevelen, geen PC met wireless internet te gebruiken, met een kabel is de internet verbinding toch wat steviger en betrouwbarer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.