Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Zoon van 8 speelt Among Us...

Beste mensen,

Ik merkte een paar maanden geleden al dat mijn zoontje dit een leuke game vindt. Toen ik hem vroeg wat voor een game het was, en hij mij vertelde hoe het in elkaar zat, vond ik het wel leuk klinken (en wou ik het stiekem ook zelf gaan spelen hihi, uiteindelijk toch maar niet gedaan hoor).

Ongeveer een week geleden kwamen er 3 vriendjes op bezoek. Ik hoorde dat ze Among Us aan het spelen waren, helemaal prima natuurlijk, maar op een begeven moment hoorde ik ook dingen zoals 'horny guy is the impostor', hier schrok ik erg van. Gelukkig hadden ze geen idee van wat dat betekent. Toen vroeg ik aan ze wat ze aan het doen waren en ze zeiden dat ze gewoon Among Us aan het spelen waren. Toen de vriendjes weg waren, heb ik aan mijn zoontje uitgelegd dat ik liever niet meer wil dat hij die game speelt. Hij begreep er helemaal niks en ik heb geen idee hoe ik het beter uit kan leggen, en wat is er gebeurt met de leuke Among Us game die ik stiekem ook zelf wou spelen?

Ze speelden het waarschijnlijk met een groter team dan met zijn vieren, en dan spelen er kinderen of volwassenen mee die ze niet kennen, en die hebben vaak hele rare namen, zoals Horny Guy of baconkitty of hairybutt. Voor je zoon betekent zo’n naam helemaal niks dus ik zou me daar geen zorgen om maken. Gewoon af en toe meekijken, er wordt wel eens gescholden of een racistische of seksistische opmerking gemaakt maar dat gebeurd op het schoolplein helaas ook.. 

waarom speel je niet eens echt een keertje mee? Dat zal je zoon zeker leuk vinden en dan heb je een beter beeld van hoe het spel in elkaar zit en kun je het er met hem over hebben. Ik ga hier regelmatig een half uurtje bij zoon zitten en laat hem uitleggen wat hij aan het doen is.

Geen idee wat voor spel het is, maar ik zou eerst zelf eens kijken wat het is, voordat je je zoon verbiedt het te spelen. Misschien valt het inderdaad best mee en gaat het vooral om gebruikersnamen die een beetje 'bijzonder' zijn. 

Ik heb even op youtube naar een gameplay van dit spel gekeken. Ik begrijp er 123 niet zo van wat de bedoeling is, maar het ziet er redelijk onschuldig uit. PEGI rating voor dit spel is 7 jaar en ouder.

Ik denk inderdaad dat iemand zich een rare naam heeft aangemeten. Ik denk dat het spel zelf redelijk onschuldig is.

Ik ben helemaal geen game fan, maar among us spelen we wel eens met de puberkinderen, en valt wat mij betreft volledig in de categorie onschuldig vermaak. Grappig, snel, simpel. En ook nog eens lollig gemaakt. Niet zo dommig als ik sommige andere spelletjes vind. 

Als je t kunt spelen met ‘onbekenden’ dan is dat natuurlijk iets om met jonge kinderen in de gaten te houden of te begrenzen. Maar het spelletje zelf is echt heel onschuldig.

JuliaT

JuliaT

02-04-2021 om 13:10 Topicstarter

Bedankt voor de reacties,

Ik heb hem de volgende de gewoon weer among us laten spelen, hij heeft er altijd zo veel plezier in en hij heeft toch geen idee van wat die rare namen allemaal betekenen. 

Toen ik gisteren even nee keek zag ik overigens wel mensen die om naaktfoto's vragen en je snapchat willen. Maar goed, hij kan überhaupt geen Engels dus het kan waarschijnlijk niks kwaad. 

Niet laten spelen iedereen kan daar met elkaar praten ook oudere en de onderwerpen en woordkeuzes zijn ook niet al te best daar hij is pas 8 ik zou het zeker niet toestaan 

JuliaT schreef op 02-04-2021 om 13:10:

Bedankt voor de reacties,

Ik heb hem de volgende de gewoon weer among us laten spelen, hij heeft er altijd zo veel plezier in en hij heeft toch geen idee van wat die rare namen allemaal betekenen.

Toen ik gisteren even nee keek zag ik overigens wel mensen die om naaktfoto's vragen en je snapchat willen. Maar goed, hij kan überhaupt geen Engels dus het kan waarschijnlijk niks kwaad.

Ooooo, dat is niet goed. Blijf meekijken. En bedenk dat je kind slimmer is dan jij denkt. Ze weten op gebied echt veel meer dan we ons realiseren.

Ik zelf zit in de ICT, en was vaak verbaasd wat mijn kidneren allemaal wisten.

Robbie001 schreef op 04-04-2021 om 12:21:

[..]

Ooooo, dat is niet goed. Blijf meekijken. En bedenk dat je kind slimmer is dan jij denkt. Ze weten op gebied echt veel meer dan we ons realiseren.

Ik zelf zit in de ICT, en was vaak verbaasd wat mijn kidneren allemaal wisten.

helemaal mee eens! Kinderen weten en leren meer dan dat wij denken

Om in het thema te blijven

In de metro van New York zag ik eens een poster hangen tegen huiselijk geweld met daarop een kindje en de uitspraak: "Warning: this is a highly sensitive recording device!"

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.