Home » Forum » Buitenland » Kinderen keren terug naar nederland ouders blijven in het buitenland

Kinderen keren terug naar Nederland, ouders blijven in het buitenland

7 berichten / 0 nieuw
Nieuwste reactie
papavancatoentilly
Kinderen keren terug naar Nederland, ouders blijven in het buitenland

Wij zijn van plan de kinderen de laatste twee jaar van de basisschool en de middelbare school in Nederland te laten doorlopen terwijl wij zelf in het buitenland blijven wonen en werken. Dit roept heel veel vragen op en het internet geeft daar eigenlijk geen antwoord op.
De kinderen worden in Nederland opgevangen door familie. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zijn de belangrijkste zaken om rekening mee te houden?

Guera
Wat vinden ze er zelf van

En wat zijn precies je vragen?
Ik heb geen ervaring hiermee en ken niemand. Ik zou hier nooit voor lieve. Besef je wel dat je kinderen waarschijnlijk nooit meer naar jullie teruggaan als ze minimaal 6 jaar vriendschap hier hebben opgebouwd en na de middelbare waarschijnlijk het huis uit gaan?
Waar woon je nu en waarom zou je dit willen?

Suze
naam

zijn de namen van je kinderen fake? Anders zou ik dat aan laten passen via Forumbeheer (rechtsboven). Anders wel erg herkenbaar....

immigrant
ouders ver weg

Mijn vader is vroeger in Nederland naar school gestuurd terwijl zijn ouders ver weg in de kolonie bleven. Allemaal voor de idealen en de zgn goede zaak. Hij was 13 en heeft het verschrikkelijk gevonden. Uit loyaliteit naar zijn ouders heeft hij nooit geprotesteerd. Hij heeft er zijn hele leven mee geworsteld en ik kan wel zeggen dat het probleem een generatie is opgeschoven.
Besef goed wat je doet, zorg dat je kinderen in zeer goede handen zijn. Alleen het feit dat het familie is is hierbij niet voldoende. Vroeger was het niet mogelijk elkaar veelvuldig op te zoeken. Nu is dat beter, maar toch woon je ver weg van je kinderen.

ijsvogeltje
expat-forum?

In de expat-wereld gebeurt dit wel meer. Ik heb wel eens kinderen ontmoet die in een internaat woonden terwijl de ouders in het buitenland waren. Wellicht kun je je vraag stellen op een forum voor expats? Waarschijnlijk heb je daar meer kans op ervaringsverhalen dan hier.

MarSy
Inderdaad

Had vroeger een klasgenoot die in een internaat ging wonen met zusje omdat ouders naar buitenland gingen. En vergeet ook het schippersinternaat niet waar veel kinderen wonen!

Expat forum is wel handiger denk ik

Marie
waarom al vanaf groep 7?

Waarom al vanaf groep 7 = met 10 jaar?

Waarom niet wachten tot ze naar de eerste klas gaan?