Buitenland Buitenland

Buitenland

Verhuizen naar Engeland voor werk - hoe werkt belasting daar?

Dag Allemaal. Ik neem een ​​baan bij mijn bedrijf in Engeland en was op zoek naar advies. Ik zal daar een jaar werken en betaald worden op een Britse bankrekening. Maar ik vraag me af hoe de inkomstenbelasting daar werkt? Ik weet niet zeker hoe ik het moet betalen of dat het automatisch wordt gedaan. Ik heb gekeken naar websites zoals deze belastingcalculator en begrijp wat ik moet betalen, maar ik weet niet hoe ik het zal betalen. Kan iemand me wat advies geven?

Dora

Dora

09-04-2018 om 23:22

Loondienst?

Dan wordt het gewoon ingehouden, net als hier. Maar je zult wel aangifte moeten doen als je in 1 jaar in beide labden werkt, dan wordt het ingewikkeld. Je kan googelen op income tax, inland revenue, of PAYE.

Karen

Karen

10-04-2018 om 01:12

expatregeling

Meestal regelen de Nederlandse bedrijven dat voor hun eigen medewerkers die dan een jaar expat zijn. Zoeken dan allesuit en zorgen dat ne er qua salaris in elk geval niet op achteruit gaat. Is dat bij jou niet zo?

Expat

Expat

27-04-2018 om 12:34

Alles wordt anders

Nu is het nog zo dat als je maximaal 2 jaar in een ander EU-land gaat werken, je nog grotendeels onder de Nederlandse regelingen valt (sociale zekerheid, ziektekosten). Maar ja, over minder dan een jaar is het VK geen EU-land meer...

De expatregelingen en detacheringsregelingen gaan allemaal anders worden. Ik zou dit soort vragen aan de HR-afdeling van het bedrijf of anders aan de ambassade stellen, maar waarschijnlijk weet niemand het.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.