Buitenland Buitenland

Buitenland

voetbalmam

voetbalmam

28-10-2014 om 15:45

voetballen in Belgie, vergelijkende studies B/NL

mijn zoon is 17 en we wonen in de Flevopolder, hier is het moeilijk doorbreken bij nationale clubs, omdat we dubbele nationaliteit hebben(b/NL) was hij gaan bellen naar Belgische clubs om daar met U19 mee te trainen.
Hij heeft een week meegetraind bij RAFC Antwerp en mag volgende jaar met de selectie meedoen.
Hij is heel blij maar we zitten nu met nog wat veranderingen, hij studeert nu MBO 2e jaar , ben zelf Belgische maar ik hoor dat alles veranderd is met 20 jr geleden qua studierichtingen.
Op en neer reizen is geen optie, trainingen beginnen om 19u tot 21u30 en het is 2u rijden voor ons...
Zijn er internaten voor 18 plus ? wie helpt meedenken ??

neteret mut

neteret mut

28-10-2014 om 20:27

wat studeert hij nu?

mbo, maar wat voor richting? en wil hij in Belgie ook iets studeren? Heb je nog familie in Belgie die je ook om info kan vragen? Ik associeer mbo 2 met klas 6 of 7 tso, dan kun je nl gewoon naar een school met een internaat erbij ( of die er zijn in A. weet ik niet, in M. wel)

neteret mut

neteret mut

28-10-2014 om 21:32

kijk eens op

het stedelijke lyceum Antwerpen, een topsportschool (wel middelbaar, maar met een 7de jaar ) met een internaat. Misschien kun je daar iets mee voor school en internaat of misschien via hen ergens advies vinden.

voetbalmam

voetbalmam

29-10-2014 om 21:42

transport en logistiek

hij doet nu transport en logistiek MBO 3 2e jaar
Heb nog familie wonen aan de kust , maar niet in Antwerpen,
Ik ga even informeren bij het lyceum, die is dan ook topsportschool?
Hij wordt volgend jaar september 18, het is niet slecht om een jaar internaat te doen in Belgie.

voetbalmam

voetbalmam

28-11-2014 om 16:11

Onderwijskiezer

heb ook even onderwijzkiezer gemaild.

neteret mut

neteret mut

13-04-2015 om 19:55

deze week ( 13 april)

zit er dagelijks een klein item in "iedereen beroemd" over de topsportschool Leonardo Lyceum in Antwerpen

voetbalmom

voetbalmom

20-10-2015 om 13:43

Engeland

Hij zit ondertussen in Engeland op de Football academy van Bournemouth, Belgie was moeilijk ivm gastouders/internaat. Hij blijft tot Kerst en komt dan 2 weken naar huis om dan tot mei in Engeland weer te blijven.

neteret mut

neteret mut

20-10-2015 om 21:02

fijn om te weten

hoe alles verder gegaan is

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.