Buitenland Buitenland

Buitenland

Wie woont er in Zweden Frankrijk of Duitsland?

En hoe bevalt dat?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Regenbui

Regenbui

14-06-2020 om 20:46

Mamaveertigplus

Volgens mij zegt Mijntje nergens dat je je kind wat je al hebt maar moet laten barsten.

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

14-06-2020 om 20:49 Topicstarter

..

Nou dat staat nergens hoor dat het me alleen maar leuk lijkt zoals een vakantie

Evelien

Evelien

14-06-2020 om 22:07

Nogmaals

Mijn vraag was:

“ Je schrijft alleen dat het je 'leuk' lijkt.
Is dat het enige?”

Mamaveertigplus

"Ik weet dat er vrouwen zijn hoor die het oudste kind lekker laten barsten en bij de vader achterlaten maar ik ben er niet een van."

Nee, je wil na zijn 18e verjaardag met hem in een ander land gaan wonen, ver bij zijn vader vandaan.

skik

Lou

Lou

14-06-2020 om 22:56

Gaat het nog lukken?

Ik weet niet of het nog gaat lukken op deze manier, maar vooruit, een laatste poging. Mamaveertigplus, je geeft te weinig info. Je schrijft alleen honderduit over de "gestoorde ideeën" (jouw woorden) van iemand anders. Laten we het nu weer hebben over jouw eigen vraag. Waarom denk je aan deze drie landen? Wat maakt dat je twijfelt tussen deze drie? Wat lijkt je bijvoorbeeld leuk in Duitsland maar minder in Zweden, of andersom?

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

15-06-2020 om 07:14 Topicstarter

@skik

Iemand van boven de 18 is volwassen en bepaalt zelf waar hij woont

Jazeker

Een achttienjarige is volwassen inderdaad. En ook nog steeds het kind van een vader of moeder. Je hebt nogal een stevige mening over moeders die hun kind niet meer zien (kwijtraken, achterlaten) omdat ze ergens anders gaan wonen maar het is prima als de vader zijn (weliswaar pril volwassen) kind nauwelijks meer ziet omdat jullie samen in Zweden gaan wonen?

skik

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

15-06-2020 om 07:41 Topicstarter

...

Nogmaals een kind van 18 is volwassen. Die mag zelf weten wat hij doet. Ik kan dus nooit een kind bij de vader wegtrekken.

Het zou wat wezen zeg dat als ouders uit elkaar gaan zij tot hun 100e op 15 km afstand van elkaar moeten blijven wonen.

Wij hebben een mediator gehad en die zei zelf na 18e jaar mogen ouders wonen waar ze willen en kind mag dat ook.

Dat houdt dus in dat als ik in Zweden wil gaan wonen en kind wil dat niet hij niet hoeft natuurlijk.

Pennestreek

Pennestreek

15-06-2020 om 08:00

Maar

Als jij wil emigreren en je zoon van 18 blijft liever hier, hoe zie je het dan voor je? Kind terug bij zijn vader, of gedwongen op kamers, bezoekjes in de vakanties, als dat al lukt, want hij zal vast ook tentamens en examens hebben, of met vrienden en/of zijn partner op vakantie willen. Lijkt mij persoonlijk vreselijk. En niet elke 18-jarige is zo volwassen dat hij voor zichzelf kan zorgen. Die 18 jaar is wat dat betreft geen harde universele grens.

Sofie

Sofie

15-06-2020 om 10:32

Wreed

Ja je kunt heel verontwaardigd doen over dat een 18 jarige zelf mag beslissen waar hij woont enz. Maar ik vind het eerlijk gezegd behoorlijk gemeen om je kind voor zo’n keuze te plaatsen.
En ook bijzonder dat je zo tekeer gaat over je kind in de steek laten blabla, maar zodra dat kind 18 is je daar blijkbaar geen enkele moeite meer mee hebt.

Tine Winkel

Tine Winkel

15-06-2020 om 10:53

#61 graag nog even in de herhaling

Maar, wat Evelien daar ook vraagt: Wat is de reden dat je wil emigreren? Je reageert op heel veel berichtjes, Mamaveertigplus, maar deze vraag lijk je niet te beantwoorden?

vlinder72

vlinder72

15-06-2020 om 11:06

op zoek

Als ik jouw draadjes les krijg ik het vermoeden dat je ergens naar op zoek bent.

Maar was is het? je wil nog een kind maar dan wel eerst nog een partner en je wil over 6 jaar in een ander land gaan wonen.

Waarom? Wat zoek je in een ander land wat je nu mist. De landen die je aangeeft verschillen allemaal nogal.

Mijn broer verhuisde naar Portugal ivm het weer, de mogelijkheid om daar een bed and breakfast op te starten, de kosten van een woning en de taal. Hij heeft het daar nu prima naar zijn zin. B&B verloopt goed.

Als je wellicht duidelijker kan maken wat je precies zoekt dan krijg je ook meer passende antwoorden.

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

15-06-2020 om 17:06 Topicstarter

...

Hoezo is het gemeen om een kind van 18 te laten kiezen waar hij gaat wonen? Hij heeft die keuze!!! Hij is volwassen.

Ik werk in een bedrijfstak waar veel werk voor is in de genoemde landen. Ivm privacy noem ik even niet wat.

Sopie

Sopie

15-06-2020 om 17:12

Snap je dat echt niet?

Omdat dat kind dan in feite moet kiezen tussen bij de ene ouder in het land blijven (en veel meer contact mee hebben) of bij de andere ouder.
Dat doe je een kind niet aan, vind ik.

En blijkbaar vind jij het dus ook geen enkel probleem als je kind dan bij zijn vader zou blijven, en je het dus maar heel weinig ziet. Maar tot de 18e verjaardag vind je dat dan weer volkomen belachelijk, en wie laat zijn kind nou in de steek enz. Enz.

Ik weet niet wat voor magische verandering je verwacht tussen de 17 en 18 maar ik zou mij daar niet al te woeste ideeën over maken. De meeste 18 jarigen hebben op zijn minst nog graag hun ouders een beetje in de buurt....

Lou

Lou

15-06-2020 om 17:20

Laatste advies

Waarom geef je geen antwoord op de vragen die ons kunnen helpen om jouw vraag te beantwoorden, en blijf je in plaats daarvan alleen maar hakken op wat andere mensen zeggen? Zo kunnen we je toch niets adviseren!

Het is overigens inderdaad wreed om een jongen van 18 voor de keuze te stellen. Als je dat niet ziet, dan weet ik het ook niet meer.

Daarom bij deze een zeer welgemeend advies: laat het hele plan los. Zes jaar is lang. Je hoeft het niet nu al te regelen. Beter van niet zelfs.

Die drie landen, om het nog even daarover te hebben, zijn alle drie leuk. Vooral als de cultuur je aanspreekt. Of dat zo is voor jou, kun je het beste zelf uitvogelen. Maar dat zou ik dus voorlopig gewoon nog eventjes helemaal NIET gaan doen.

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

15-06-2020 om 17:41 Topicstarter

....

Wat weet je over contact tussen vader en zoon.

Denk je nou echt dat als 2 mensen gaan scheiden moeder tot haar 100e bij vader in de buurt moet blijven wonen.??? Na 18e mag je weg he. Woorden/advies van mediator

Sopie

Sopie

15-06-2020 om 17:58

Tuurlijk

Mag dat. Maar moet je dat ook willen?
Ik zou toch liever het belang van mijn kind voorop stellen

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

15-06-2020 om 18:11 Topicstarter

...

En waarom stel ik die niet voorop?

Ik ga sowieso verhuizen binnen Nederland als zoon 18 is.

Het is echt niet zo dat je als moeder altijd en eeuwig bij vader in de buurt moet blijven wonen.

Stel we wonen in Leeuwarden en zoon gaat in Eindhoven studeren. Mag ik dan niet in Maastricht gaan wonen?

ElenaH

ElenaH

15-06-2020 om 18:19

Mamaveertigplus

Je bent aan het rellen, de agressie spat van het scherm af. Zoek alsjeblieft hulp voor jezelf, in het belang van je zoon.

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

15-06-2020 om 18:31 Topicstarter

...

Wat begrijp jij niet?

Als kinderen gaan studeren gaan ze zelf ook verhuizen. Ze gaan dan in de weekenden met de trein naar hun ouders toe. Soms is dat een uur soms langer. Ouders kunnen daarna gaan verhuizen. Er is geen reden waarom dat niet zou mogen.

Mijn ouders hebben dat ook gedaan en ik kan er zo wel 10 opnoemen die dat ook deden.

Mijn ouders hebben altijd keurig gewacht tot ik klaar was met mijn vwo voordat ze gingen verhuizen. Dat heb ik gewaardeerd want zo kon ik mijn middelbare school op dezelfde school afmaken. Daarna ben ik gaan studeren en ging op kamers en zij zijn naar een plek verhuisd waar ze graag wilden wonen namelijk naar Friesland vanuit de Randstad. Rust goedkoper wonen etc dat was wat ze wilden. En ik had gewoon een ov dus het maakte niet uit. Ik hoefde zelfs minder ver te reizen (dit scheelde slechts een kwartier overigens) naar Friesland dan naar de randstad maar als het een uur langer was geweest dan was dat toch ook prima geweest.

Wie zou ik zijn geweest om van mijn ouders rw verlangen om voor altijd in de stad te blijven wonen als waar mijn middelbare school stond? Hun leven gaat toch ook door. Zij mogen toch ook weten waar ze oud willen worden. En als student heb je sowieso reistijd als je naar je ouders gaat in het weekend.

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

15-06-2020 om 18:35 Topicstarter

...

Zoek zelf Elena het is echt raar te denken dat je als moeder niet mag verhuizen als je kind gaat studeren. Als mijn zoon niet meewil naar het buitenland dan prima dan wacht ik daar nog een tijd mee. Maar ik ga wel binnen Nederland verhuizen. Dat is echt doodnormaal.

Ik zie het al voor me dat als de kinderen uit huis gaan je als ouders voor altijd in de stad moeten blijven wonen waar het kind is opgegroeid. Het is juist netjes dat ze dat niet tijdens de schooltijd hebben gedaan. Dat geeft onrust lijkt mij. Andere school andere methodes andere kinderen.

En een kind krijgt er niks van om naar de ouders te gaan met zijn of haar ov in het weekend. Dat doen er heeeeel veel elke vrijdag weer.

Tine Winkel

Tine Winkel

15-06-2020 om 19:02

Ok, je hebt gelijk

Als je zoon 18 is, mag je gaan wonen waar je wilt. Prima.
Blijft de vraag, wat je in t buitenland zoekt, zie #72 En 73, want daar geef je geen antwoord op

Sopie

Sopie

15-06-2020 om 19:04

Ach mamavan

Wat klinkt er in jouw reactie veel weerzin door over het organiseren van je leven rond je kind. Wat een opoffering en wat een eindeloos wachten tot kind eindelijk dan 18 is en jij weer kunt doen wat je graag zou willen...
Wees dankbaar dat je er maar eentje hebt joh. Stel je voor dat je nóg 18 jaar aan dit soort ellende vastzit

En nou maar hopen dat je spruit prompt met 18 de deur uit wenst te gaan. Nou ja, daar valt vast wel wat aan te sturen!

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

15-06-2020 om 19:04 Topicstarter

...

Heb ik allang gezegd. Ik wil daar gaan werken. In deze drie landen is veel werk voor mij.

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

15-06-2020 om 19:06 Topicstarter

...

Waar slaat dat op Sopie. Waaruit concludeer je dat ik me zo heldhaftig opoffer doe toch s normaal zo zie ik dat niet. Maar mensen mogen toch verhuizen? En mijn kind gaat zeker niet op zn 18e op kamers want dan zit hij nog gewoon op de middelbare school.

Tine Winkel

Tine Winkel

15-06-2020 om 19:08

Maar werken doe je hier ook al

Dus waarom dan weg gaan? Wat trekt jou in die landen, dat je daar naar toe wilt?

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

15-06-2020 om 19:14 Topicstarter

...

Dat geldt denk ik voor alle emigranten dat ze in Nederland al werken.

Sterker nog dat geldt voor bijna iedereen denk ik die gaat verhuizen in binnen of buitenland.

Voor elk argument dat ik hier neer ga zetten zal weer een tegenwoord komen

Rust... Is er in nl ook
Werk.. Idem
Natuur.. Idem

Dus wat ik ook ga zeggen... Dat is er ook (meestal) in NL

ElenaH

ElenaH

15-06-2020 om 19:24

Mamaveertigplus

'Ik ze het al voor me dat als de kinderen uit huis gaan je als ouders voor altijd in de stad moeten blijven wonen waar het kind is opgegroeid'

NIEMAND zegt dat als de kinderen uit huis gaan je als ouders voor altijd in de stad moeten blijven wonen waar het kind is opgegroeid. Kun je niet lezen?

Mamaveertigplus

Mamaveertigplus

15-06-2020 om 19:26 Topicstarter

...

Nou er wordt toch duidelijk gezegd dat het erg sneu is voor kind als moeder gaat verhuizen.

Triva

Triva

15-06-2020 om 19:29

inderdaad

Niemand zegt dat je niet binnen Nederland mag verhuizen als je kind 18 is en helemaal niemand zegt dat je in de stad moet wonen waar je kind is opgegroeid of dat je altijd in de buurt van de vader moet blijven wonen.

Je 18 jarige laten kiezen tussen met jou mee emigreren of bij zijn vader blijven, dat is het probleem. En denk nou niet dat elke 18jarige op kamers wil en kan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.