Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

17 jarige alleen op vakantie, toestemming nodig?

Mijn 17 jarige dochter wil alleen op vakantie met haar vriendje, naar Griekenland. De vakantie is geboekt, ik vind het prima dat ze gaat. Ze hebben een rustige plaats uitgezocht. Ze gaan vliegen vanaf Keulen. De dag nadat deze terug komt van vakantie wordt ze 18 jaar. Haar vriendje is wel 18 jaar. 
Dochter komt niet bij haar vader. 
Nu is mijn vraag met de vader hiervoor ook toestemming geven? 
Of kan ze zonder toestemming reizen of kan ik deze alleen geven? 

officieel moet er toestemming van alle gezag hebbende zijn. En met vliegen heb je meer kans op controle dan auto.

Bijtje82

Bijtje82

15-02-2022 om 21:15

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reizen-met-kinderen/vraag-en-antwoord/moet-ik-een-toestemmingsformulier-invullen-als-mijn-kind-alleen-naar-het-buitenland-reist#:~:text=Reist%20uw%20minderjarige%20kind%20(jonger,de%20gezaghebbende%20ouder(s).&text=U%20kunt%20hiervoor%20het%20formulier,minderjarige%20naar%20het%20buitenland'%20gebruiken.

Moet ik toestemming geven als mijn kind alleen naar het buitenland reist?
Reist uw minderjarige kind (jonger dan 18 jaar) zonder ouder of andere volwassene naar het buitenland? Dan moet uw kind kunnen aantonen dat het toestemming heeft van de gezaghebbende ouder(s).

Hierboven een deel van de tekst. Weet niet of haar vriendje als 'andere volwassene' geldt.
Dit zou je dan even moeten navragen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.