Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Nien

Nien

08-12-2014 om 17:57

aanpassing kinderalimentatie

Bij wie (ontvangende) gaat de kinderalimentatie omlaag per 2015 omdat deze niet meer aftrekbaar is? Ik ga wel wat inleveren maar hoor niemand hierover. Vraag me af of ik (bijna) de enige ben?

Katniss

Katniss

08-12-2014 om 18:18

Kan niet zomaar

De betaler mag niet zomaar, zonder overleg of gerechtelijke uitspraak, de alimentatie verlagen. Ik ga niets voorstellen en heb ook nog niets gehoord, dus ik ga er vanuit dat ik in januari gewoon hetzelfde bedrag ontvang. Aan indexeren deed mijn ex al niet, dus het is al jarenlang hetzelfde bedrag.

amk

amk

08-12-2014 om 18:20

nee

hier niet, althans ik heb mijn ex er nog niet overgehoord, en dan mag hij naar de rechter om dat voor elkaar te krijgen. Ik denk niet dat hij dat gaat doen, want het totaal bedrag dat hij per maand gaat betalen gaat wel naar beneden omdat er nog een kinderopvangtoeslag op zit bij ons en we minder opvang afnemen.

engel

engel

09-12-2014 om 08:50

hypotheek

Mijn ex man begon hier vorige week ook over. Ik woon nog in de gezamenlijke woning die te koop staat maar waar mijn ex nog steeds de helft aan meebetaald tot het huis verkocht is. Hij zei; Ik kan vanaf januari de hypotheek niet meer betalen omdat de kinderalimentatie niet meer aftrekbaar is. Ik heb ook herberekening kinderalimentatie aangevraagd omdat ik al 2 jaar 100% voor onze zoon zorg ipv de afspraak in convenant om het weekend en alle vakanties de helft. Zag ook dat de alleenstaande ouderkorting verdwijnt. Ik krijg er een andere heffingskorting voor terug maar minder. Gaat nog wat worden.....Zo werken ze wel weer meer strijd tussen exen in de hand!

amk

amk

09-12-2014 om 08:57

engel

de alleenstaande ouderkorting wordt overgeheveld naar het kindgebonden budget. Daar kreeg ik niets van, maar nu wel en dat compenseert het wegvallen van die kinderkorting bijna helemaal.

engel

engel

09-12-2014 om 09:04

hier minder

Ik heb gister mijn voorlopige aanslag 2015 gekregen en krijg 80,00 minder per maand. Mijn zoon is 14.

amk

amk

09-12-2014 om 09:33

engel

va is iets anders als het kindgebonden budget. VA gaat bij mij bijna 300 naar beneden (wegens verschillende redenen), en er komt ruim 250 aan kgb bij. Kijk eens op mijntoeslagen.nl (inloggen met je digid) want best kans dat je daar de rest van het verhaal ziet.
Als dat niet zo is, dan moet je het waarschijnlijk nog aanvragen omdat je het de afgelopen jaren niet gehad hebt.

engel

engel

11-12-2014 om 18:47

gelijk

Je hebt gelijk amk. Ik kreeg nog geen KGB dus voor 2014 en 2015 een verzoek ingediend. Mij was altijd verteld dat als je er recht op hebt de belasting dit zelf regelt. Dus mensen, let op!

Hallo

Hallo

27-01-2015 om 17:23

Wat krijgen jullie en wat is de gemiddelde alimentatie hoogte?

Ik berekende op een site de alimentatie voor een modaal inkomen en kom op 341.- Euro voor 2 kinderen. Wat krijgen jullie hier zo gemiddeld aan alimentatie?

Groetjes van Hallo

Paddington

Paddington

28-01-2015 om 09:25

Zelf krijg ik niets

Ik weet wel dat mijn vriend 185,- per kind aan zijn ex betaald. Ze hebben samen 3 kinderen. De kinderen zijn één keer per twee een weekend bij hem en de helft van de vakanties.

Van een vriend weet ik dat hij bij een 50/50 regeling 228,- voor twee kinderen aan zijn ex zou moeten betalen.

Tigerfeet

Tigerfeet

28-01-2015 om 11:24

Nu nog

450 euro per maand voor twee kinderen, maar omdat ex ontslagen is en zijn vriendin ook(en zij ook nog twee kinderen heeft) wordt de ruimte die er dan nog is over vier kinderen verdeelt en krijg ik nog 70 euro voor twee kinderen(ligt nu bij de rechter).

Je kunt niet zomaar zeggen wat krijg je of moet je betalen, dat ligt aan heel veel factoren. Jouw inkomen, zijn inkomen, inkomen van evt partners, kinderen, vaste lasten etc etc etc

Zelda de Reus

Zelda de Reus

28-01-2015 om 22:11

man betaalt...

mijn man betaalde jarenlang ongeveer 270 euro per kind per maand (3 kinderen).
Nu zijn daar inmiddels twee 21+ en aangezien die kinderen boos blijven en altijd erg voor moeder hebben moeten kiezen en ook officieel haar naam overgenomen hebben, is mijn man gestopt met betalen zodra ze 21 waren. Het houdt een keer op.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.