Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Appeltaart

Appeltaart

01-12-2018 om 21:07

Advies gevraagd Save

Sinds 2 jaar ben ik gescheiden, is er een ouderschapsplan en wonen de kinderen bij mij. Helaas is er heel veel discussie en onrust geweest in die tijd, waardoor we nu een OTS hebben bij save.
Aan de ene kant geeft dat rust, maar ik begin ook te balen van hun onzorgvuldigheid.
Het grootste irritatie punt is nu wel dat de omgangsregeling nu 3 keer uitgebreid is, waarbij ze telkens schrijven dat dit meer rust voor de kinderen geeft en dat we na elke uitbreiding kunnen kijken hoe het werkt.
Alleen, er wordt niet met ons geëvalueerd. Ze gooien er zo de volgende uitbreiding bovenop, waarbij de laatste uitbreiding niets met het ouderschapsplan te maken heeft. Ipv 2 weekenden en de woensdagmiddag, is het nu 10 dagen achter elkaar geworden dat de kinderen bij hun vader zijn.
Ondanks deze uitbreidingen zie ik geen vooruitgang bij de kinderen, ook school ziet dat niet. Juist tegengesteld, ook de kinderen gaan steeds meer tegen de bezoeken op zien. Ze zijn jong (4 en 6) dus misschien lastig te peilen, maar de gezinsvoogd doet nog niet eens een poging.

De vorige uitbreidingen heb ik voor lief genomen, in het kader van een meewerkende moeder wil ik veel doen. Echter mijn grens is wel bereikt na de laatste mail.
Nu kan ik op hoge poten een mail sturen waarbij ik mijn mening geef en mijn advocaat erbij halen, maar ik twijfel of dat de juiste weg is.
Overigs heeft die weg mijn ex wel veel credits opgeleverd....

Heeft iemand van jullie advies hoe hier nu mee om te gaan?

Hartelijk dank alvast.

Uiterst vervelend

Ikhoop nietdat je bij utrecht zit. Want communiceren dat kunnenze nietwel dreigen daar zijn ze goed in.

Alsde prestaties van school er onder gaan leiden en je kan zeer goed met school omgaan. Laat de school dit dan doen. Dan blijf jij Neutraal.

Ik heb het juist andersom ik zie de kids te weinig en de kinderen lijden daar juist veel onder terwijl de prestaties goed gaan op school. Ik riep al 3 jaar als vader dan onze kinderen hulp moesten hebben maar moeder vond dat niet nodig. Ik heb toen school ingeschakeld. En warempel school heeft heelveel druk uitgeoefend en na 3 x zeggen en melden als er nu niks gebeurd dan gaan wij iemand inschakelen. Ineens was er binnen een week iemand gevonden.

Kijk ook eens bij ajk.nl of bij sosjeugdzorg.nl of com.

Bij mij is na 3 jaar eindelijk meer omgang met de 3 kids en dit hebben ze heel lang vol gehouden, vooral men ex werkt tegen met alles.

Als je in utrecht zit weet ik nog wel een advocaat die pittig is en ervaring heeft met jeugdzorg.

Sterkte

Word lid van stichting KOG

https://www.stichtingkog.info/veilig-thuis/

Met deze mensen kun je goed overleggen zeker als de situatie zo vaak verandert als bij jou.

"Als er een ondertoezichtstelling is uitgesproken en u dus een gezinsvoogd hebt, hoeft u ook niet alles te slikken. Als u iets echt niet wilt, doet u het niet, en als u iets echt wel wilt, dan doet u het. Misschien geeft de gezinsvoogd u dan een schriftelijke aanwijzing. Bespreek die met een paar mensen in wie u vertrouwen hebt. Vinden zij het ook onzin? Dan maakt u schriftelijk bezwaar. Blijft de gezinsvoogd bij zijn mening? Dan kunt u in beroep bij de kinderrechter."

Ik hoor dat je ook voordeel hebt bij de OTS, je vind het rust geven. Echter de nadelen beginnen je nu op te breken.

Vraag in de mail een evaluatie moment. Schrijf naar ca 14 dagen een herinnering. Komen ze dan niet. Dan zou ik een officiele klacht indienen en dan komt er een geaprek met hun meerdere.

Ik heb trouwens alle geaprekken met jeugdzorg opgenomen. Je mag ze niet versprijden en zal hetzeker niet melden bij hun. Documenteer alles als alles achter de rug is zal ik het gigantisch hoger op spelen zodat ze het nog heel moeilijk voor ze gaat worden.

Appeltaart

Appeltaart

01-12-2018 om 23:17

Dank

Stichting KOG is inderdaad een goed idee, daar zal ik lid van worden.

Het geeft rust, doordat ik niet meer in de eeuwige discussies van ex wordt gezogen, ik kan me nu op de kinderen richten en save mag het zeggen. Dat geeft wel rust en ruimte.

Evaluatie over de OTS hebben ze toegezegd in december te doen. Dat moet immers 2 maanden voordat de OTS afloopt. Ik heb ze in de mail daar nog eens naar gevraagd, maar de eerst komende afspraak gaat half januari worden????
Afspraak van afgelopen week heeft ex op het laatste moment afgezegd, mijn idee om dan alleen te komen praten kon niet, want ze hadden al andere afspraken ingepland.
Ik moest het maar op de mail zetten.
En dan een uur later een nieuwe omgangsregeling opsturen, waarbij ik me totaal niet gehoord voel. Ik ben erg teleurgesteld in ze, vind ze zo onprofessioneel werken.

Het is helaas save utrecht, twee jonge meiden die onze gezinsvoogd zijn, maar weinig ervaring hebben naar mijn idee. Ik ben altijd van mening door dat door meewerken en beleefd zijn je het meeste bereikt. Laat ex maar boos worden, aanklachten indienen en raar doen. Dat het niet werkt voor de kinderen zullen ze snel genoeg zien... dacht ik.... maar ze negeren de klachten van de kinderen gewoon.
Hebben jullie ervaring dat het helpt om op je strepen te gaan staan?
Soms breekt het me echt op...

Onvoorspelbaar Appeltaart

Hoe men met je omgaat en wat men besluit is onnavolgbaar. Uiteraard is meewerken het meest makkelijk maar niet altijd het meest succesvol. Het kan je ook nog extra bemoeienis opleveren want het gaat toch lekker zo en moeder en hulpverlening werken goed samen? Die succeservaring wil men ook wel graag vasthouden.

Je kunt ze ook met een korrel zout nemen.
Je gaat mee in de voorgestelde omgangsregeling en wacht tot de OTS er af is.
Dan ga je terug naar de door de rechter afgesproken regeling.

En als er iemand dwars ligt meldt je gewoon: die uitbreiding werkte niet voor mij en de kinderen dus dat hebben we teruggedraaid. We hebben een uitspraak van de rechter daar houdt ik me aan en als ex het anders wil dan kan hij dat aan de rechter vragen.

Appeltaart

Appeltaart

02-12-2018 om 21:29

Papa van 3

Ik woon in de buurt van Utrecht, dus een naam of adres van een advocaat is welkom. Mijn advocaat is oké hoor, maar of ze echt pittig is betwijfel ik.

School is betrokken en staat achter me, die het ook, maar ze ondernemen nog geen actie. Het gaat allemaal ook in vrij kort tijdsbestek, dat save betrokken is, dat ze de uitgang uitbreiden en het steeds meer bij de kinderen te merken is.

Mijn plan is nu om eerst uit te zoeken wat mijn rechten zijn en wat hun plichten zijn mbv KOG en mij advocaat. Dan zal ik bij ze aankaarten dat ik ernstig het vertrouwen aan het verliezen ben en denk aan vervolg stappen. Hopelijk gaan ze zich dan wel om de kinderen bekommeren in plaats van zich om vader te bekommeren.

Wel de onderliggende angst dat ik als slechte moeder wordt gezien en ze me nog meer buitenspel gaan zetten. Bijvoorbeeld co-ouderschap gaan adviseren, dat zou echt funest voor de kinderen zijn en kan ik de oudste over een paar jaar naar de jeugdpsychiatrie brengen.
Het zal wel niet, maar de angst blijft...

Rechten

Uiteindelijk heb je geen rechten. Het gaat erom hoe je overkomt bij de kinderrechter, die beslist uiteindelijk. Heel erg belangrijk dat je dit soort ins en outs bespreekt met iemand die er verstand van heeft. Het is geen logica, geen wiskunde, het is een tombola. Wat je ook doet kan goed uitpakken of verkeerd.

meisjes

De meisjes laten zich vaak juist inzuigen door de meest dysfunctionele ouder want daar hebben ze het meeste last van.

Hulp

"Hopelijk gaan ze zich dan wel om de kinderen bekommeren in plaats van zich om vader te bekommeren."

Verwacht er niets van. Je kunt van de regen in de drup komen. Het is geen hulpverlening. Het is justitie Als je denkt dat je kinderen hulp kunnen gebruiken en bent op de hoogte wat er aan goede hulpverlening mogelijk is zorg daar dan zelf voor. Via de huisarts.

Appeltaart

Appeltaart

03-12-2018 om 06:38

AnneJ

Ik zal me heel goed voor laten lichten. Het voelt als een wespennest daar.
Dat het geen hulpverlening is, is wel een goede, misschien hoop ik daar nog teveel op. Vader heeft hulp lang tegen gehouden, maar er is nu via school een therapeut te die ingang bij hem lijkt te hebben, waardoor ze met de oudste aan de slag mag.
Het is een moeizaam proces.

Omgangsregeling

Bespreek in elk geval of het zinvol is om een kort bericht te sturen naar de 'beschermers' dat je je houdt aan de bij de rechter afgesproken omgangsregeling, anders niet.

Dus ga niet akkoord met een regeling die daarbuiten valt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.