Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

advies gevraagt ben ten einde raad

Hallo even in het kort

ben een vrouw van 44 twee kinderen we hebben een koopwoning en geregistreet partnerschap maar sinds een paar maand heb ik besloten om een punt achter onze relatie te zetten en samen besloten om de relatie te beeindigen is het een en ander op papier gezet

Maar het samenleven in het huis brengt veel spanningen te weeg en het begint mijn tol te eisen en zou graag een huurhuis willen om weer op nieuw te beginnen

Zou graag advies willen hoe het beste te kunnen aanpakken mijn situatie financieel is dat ik een aantal uren werk in de week en ongeveer 600 verdien maar niet voldoende is om rond te komen ben druk bezig om meer uren te krijgen hopelijk gaat het mij lukken maar als het mij nou niet zou lukken waar kan ik aankloppen om dat de situatie zoveel stress mee brengt en niet meer vol te houden is nu wil ik gaan reageren op een huur woning en daar in te trekken zodat ik tot mezelf kan komen

zou graag advies willen of dit mogelijk is en wat er bij komt kijken hoop dat er mensen zijn hier die me een goed advies kunnen geven

mijn dank is groot

groet
geraldine

Eef

Eef

11-05-2019 om 09:51

andere baan of 2e baan erbij

Ik herken je situatie en die is niet fijn. Je hebt meer geld nodig, dus meer inkomsten. Weer creatief, ga desnoods bij iemand schoonmaken. Maar verwacht niet dat omdat jij stress hebt dat er ergens een potje voor je klaar staat waaruit je geld kunt tappen.

Veel succes, opnieuw beginnen kan op een bepaald moment onmogelijk lijken maar dat is het niet.

Target

Target

11-05-2019 om 11:26

Nee

Er is idd geen potje voor mensen die tot zichzelf willen komen. Of wanneer je het "wilt" dat je dan voorrang krijgt.

Ik heb nog een half jaar thuis moeten wonen. Ik stond toen 1.5 jaar ingeschreven.

WMO

Ik zou met deze vraag toch naar het WMO loket van je gemeente gaan. Soms is er meer mogelijk dan je verwacht. Ook kun je mogelijk, voor een korte tijd, terug naar huis, naar je ouders?
Dat was bij ons gelukkig een mogelijkheid tot de huizenkwestie opgelost was.
Als je mede eigenaar bent van het koophuis zal het eerst verkocht moeten worden of je partner zal je uit moeten kopen, en van dat geld kun je dan even vooruit.
Zo niet, dan kun je bovenop je kleine salaris een aanvulling van de bijstand aanvragen als je niet snel genoeg een beter betaalde baan kunt vinden.

Kortom, kijk wat er bij de gemeente mogelijk is. Geen paniek, rustig aan vooruit.

Eef

Eef

11-05-2019 om 12:19

Target

Wat een geluk heb jij gehad, ik heb bijna 9 jaar moeten wachten. Tot die tijd altijd particulier gehuurd.

Watervrouw

Watervrouw

11-05-2019 om 12:52

Huis

Het grote probleem is woonruimte. Financieel is het ook niet makkelijk maar als je rond bijstandsniveau kan gaan verdienen kan het wel. Denk inderdaad aan werk als schoonmaken als je niet direct meer uren kan krijgen, daar hoef je ook niet veel bij na te denken want je hoofd loopt waarschijnlijk al over. Schrijf je in bij woningstichtingen en zoek tijdelijke woonruimte op allerlei manieren. Er zijn veel mensen die bij scheiding zeggen dat ze niet te vaak willen verhuizen ivm de kinderen, dat zou ik laten varen, beter vind ik het om ergens tijdelijk te wonen in rust dan om constant de stress van nog samen in een huis te hebben. Als je in zo'n tijdelijke woonruimte het gezellig maakt, zorgt dat je er bent en rust biedt aan de kinderen dan kunnen die daar best mee om gaan.
Is er misschien in jullie huidige huis een soort fysieke scheiding mogelijk, zoals een van jullie op zolder? Een kennis heeft in deze periode al een verdeling gemaakt van de tijd waarop ieder verantwoordelijk was voor de kinderen, degene die de kinderen dan "niet had" was zo veel mogelijk uit huis, zeker bij momenten als het avondeten, een soort bird nesting. Houd je financiƫn heel goed in de gaten want half uit elkaar en half bij elkaar is een ingewikkelde situatie, ook qua belasting. Dit is een vreselijke tijd maar daar kom je doorheen.

Target

Target

11-05-2019 om 14:19

Geluk?

Ik heb 24 jaar in een slechte relatie gezeten, kon niet particulier huren want geen baan. Ik heb me alleen op tijd ingeschreven, net toen er nog iets meer verhuurd werd dan nu.
En kwam ik nog niet eens in aanmerking voor sociale huur of vrije sector, toeslagen..en nog steeds niet.

Is dat geluk? Dat vind ik ietwat ongelukkig uitgedrukt om in stijl te blijven.

Tips

Ik heb via de advocaat een voorlopige voorziening bij de rechtbank aangevraagd. Waardoor ex het huis uit moest en ik met de kinderen tot de verkoop van de woning in het huis kon blijven wonen.
Ex heeft zich via de gemeente op een ander adres laten inschrijven waardoor ik toeslagen kon aanvragen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Eef

Eef

11-05-2019 om 16:21

Ben geen helderziende

Tja, ben geen helderziende Target, ik reageer alleen maar op de feiten die je hier deelt. Weet ik veel dat je 24 jaar in een slechte relatie hebt gezeten.

En ja, op basis van jouw eerste reactie vind ik idd dat je veel geluk hebt gehad. Op huizen gebied dan.

Geraldine44

een paar alternatieve inbsteken:

- Wat maakt dat de spanningen zo hoog worden. Nu kan iedereen zeggen dat je dat begrijpt, maar het zou toch ook heel veel beter zijn voor alles en iedereen als je in staat zou zijn om de spanningen nu juist niet te hoog op laat lopen. Meestal geeft het juist rust als mensen eenmaal de beslissing hebben genomen en worden de spanningen daardoor juist minder: je hoeft het namelijk meer meer uit te vechten met elkaar. Kijk dus nog eens kritisch naar je situatie, naar je eigen aandeel daarin, bespreek het met je partner, bespreek dat de spanningen die er nu zijn zinloos zijn en negatief werken en zoek oplossingen om die spanningen te verminderen.
- Sta je al ingeschreven bij de woningbouwvereniging?
- Jullie hebben een koophuis, kan het zijn dat je aanstaande ex het huis kan overkopen? Gezien zijn aandeel in de financiering lijkt dat logisch. Dan kan hij in de woning blijven, met de kinderen, en jij krijgt de helft van de overwaarde waarmee je een nieuw begin kunt maken. Weet je hoeveel dat is?
- Hoe je het ook wendt of keert, je zult toch moeten zorgen voor meer inkomen.
- een kamer huren. als de kinderen in het huis kunnen blijven heb je die zorg niet en kun je dus klein wonen. .
- tijdelijke onderkomens zoals een caravan, anti-kraakwoning of een tent (zomerseizoen);

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.