Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Brave Hendrik

Brave Hendrik

28-01-2020 om 17:19

alimentatie bij wisselend inkomen

Hoe bepalen de flexwerkers en ondernemers onder jullie met een sterk wisselend inkomen de hoogte van de alimentatie?
Ik ben geneigd een schatting te maken en net als met de belastingdienst en dan aan het einde van het jaar te berekenen hoe veel het werkelijk had moeten zijn en dat dan te verrekenen.
Is dat werkzaam?

Elledoris

Elledoris

28-01-2020 om 18:25

Voor 't volgende jaar

Ik ken mensen die het inkomen bereken aan 't eind van het jaar en dat gemiddelde dan gebruiken voor de vaststelling van het bedrag voor het erop volgende jaar.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

28-01-2020 om 19:23

Vechtscheiding

Jullie hebben toch een vechtscheiding gehad? Als er nu een overeenkomst ligt zou ik daar niet meer aan gaan tornen. Dan moet je maar reserveren voor evt krappere tijden.

Brave Hendrik

Brave Hendrik

28-01-2020 om 21:40

Phryne Fisher

Klopt. De vechtscheiding is nog steeds niet klaar. De reden dat ik naar de alimentatie kijk is dat ik meer ben gaan werken en zij mij daar gelijk op aan spreekt.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

28-01-2020 om 22:03

Dus nog geen bedrag vastgesteld?

Als de alimentatie al is vastgesteld heeft ze pech. Anders moet het inderdaad met je huidige salaris worden bepaald.

Brave Hendrik

Brave Hendrik

31-01-2020 om 17:27

Niet zo strikt

Phryne
Zo zwart wit is het niet. Bij het vaststellen hebben we al geconstateerd dat ik een wisselend inkomen heb. Toen hebben we afgesproken dat we het zouden aanpassen aan de werkelijkheid.
Nu het echter zo ver is vraag ik me af hoe anderen dat aanpakken, want ik wil er geen grote administratie op nahouden.

Grote administratie?

Ik neem aan dat de administratie voor de alimentatie niet groter hoeft te zijn dan die voor je belastingaangifte. Bij hypotheken en zo kijken ze vaak naar het gemiddelde inkomen over de afgelopen drie jaar. Zou dat hier niet ook kunnen werken?

Per jaar

Ik zou 't echt per jaar doen dan. Laten uitrekenen door LBIO, en niet met terugwerkende kracht verrekenen maar gebruiken voor 't komende jaar. Zit je ex overigens ook op dit forum?

Brave Hendrik

Brave Hendrik

13-02-2020 om 05:51

Ex op forum.

Elledoris
Ik weet niet wat de kosten zijn als je dat uitrekenen door het LBIO. Maar volgens mij kan je het makkelijk zelf uitrekenen op

https://www.scheidingsinformatie.nl/alimentatie/online-kinderalimentatie-berekenen/

Ik weet niet of mijn ex hier leest. Als dat zo is dan zou ik het wel waarderen als ze me dat laat weten.

Hendrik

Alimentatieberekeningen maken is een lastig en vervelend klusje voor wie het niet gewend is. Het LBIO verlost je ervan voor een alleszins redelijke 50 euro (https://www.lbio.nl/berekenen-alimentatie/).
Ik zou het wel weten en voor dat geld liever een vakman (m/v) inhuren dan zelf te gaan lopen beunhazen.

Groeten,

Temet

Hoezo?

'Ik weet niet of mijn ex hier leest. Als dat zo is dan zou ik het wel waarderen als ze me dat laat weten.'

Heb jij dat dan ook aan haar laten weten? Ik neem tenminste aan dat ze je niet aan je nick herkent.

Sydney

Waarom wil je weten of de ex van Brave Hendrik hier ook mee leest? Er zijn hier tal verhalen van gescheiden ouders. Wel veelal vrouwen maar wie weet lezen die ex-mannen hier ook gewoon mee.

Alkes

Dat wil ik helemaal niet weten. Dat was elledoris.

Toeval?

Ik hoef dat helemaal niet te weten maar bijna gelijktijdig werden twee topics hierover gestart, een door een ex man die moet betalen en een door een ex vrouw die ontvanger is. Dus, toeval? Of misschien exen van elkaar 😊? Gewoon nieuwsgierig hoor.

Brave Hendrik

Brave Hendrik

20-02-2020 om 22:04

Sofie-Anne is niet mijn ex

Ik heb het even opgezocht, maar Sofie-Anne is niet mijn ex.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.