Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

13-09-2021 om 13:09

Alimentatie naar beneden bijstellen


CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

16-09-2021 om 13:25

Mija schreef op 16-09-2021 om 12:47:

[..]

En is dat dan een optie voor jouw ex-/vriendin? (ik weet de huidige status niet, vandaar de vreemde constructie). Ik kan me niet voorstellen dat dit bevorderlijk is voor de herstart van die relatie.

Of speel je zelfs met de gedachte aan een liefdesrelatie met de moeder van je zoon?

Geen idee, die is hier nu niet.

'Of speel je zelfs met de gedachte aan een liefdesrelatie met de moeder van je zoon?'
Een liefdesrelatie hoeft toch niet meteen? Ik zou het wel formaliseren. Dus als ze een kamer huurt bij jou, dan een huurcontract. Afspraken alsof je een vreemde in huis haalt zeg maar. Dus over eten, badkamer, ontvangst van gasten en nieuwe liefdes.
Maar als ze een serieus drankprobleem heeft, dan zou ik nog even achter mijn oren krabben.

Tsjor

Als je haar bij je laat wonen, zou ik vooraf jezelf de vraag stellen of dat een slim plan is in het kader van je project 'ex terug winnen'. 
Maar wat hier boven ook al gezegd is, als je het doet leg alles dan heel goed vast.

Ik vind het wel een leuke wending in dit verhaal als ze bij jou komt dromen. Misschien wordt het wel een echt sprookje. Geen drankprobleem meer, ouders van het jongetje bij elkaar, BlueHart blijkt wel de biologische vader, er komt nog een 'liefdesbaby' bij.... 
zo, even wegdromen en nu hup gauw weer aan mijn werk..!

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

16-09-2021 om 15:23

Egel. schreef op 16-09-2021 om 15:08:

Ik vind het wel een leuke wending in dit verhaal als ze bij jou komt dromen. Misschien wordt het wel een echt sprookje. Geen drankprobleem meer, ouders van het jongetje bij elkaar, BlueHart blijkt wel de biologische vader, er komt nog een 'liefdesbaby' bij....
zo, even wegdromen en nu hup gauw weer aan mijn werk..!

Hahah, nee dat gaat hem niet worden.

..ik zie nu pas dat ik schreef 'als ze bij jou komt dromen'. Dat moest 'wonen' zijn! 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

16-09-2021 om 21:15

Lollypopje schreef op 16-09-2021 om 14:22:

Als je haar bij je laat wonen, zou ik vooraf jezelf de vraag stellen of dat een slim plan is in het kader van je project 'ex terug winnen'.
Maar wat hier boven ook al gezegd is, als je het doet leg alles dan heel goed vast.

Ze is zelf weggegaan dus wat betreft hou ik geen rekening meer met haar

BlueHeart schreef op 16-09-2021 om 21:15:

[..]

Ze is zelf weggegaan dus wat betreft hou ik geen rekening meer met haar

Maar in je andere topic van nog geen week geleden schrijf je dat je haar terug wilt krijgen door een Tese te doen. 

Je spreekt jezelf daarin dus tegen. Daarom mijn advies om voor jezelf echt goed te bedenken wat jij wilt. Want jouw emoties en wensen lijken alle kanten op te gaan en als je de ene dag A wilt en daar alles voor wilt doen en vervolgens doe je B, omdat dat bij het probleem van de volgende dag beter past, loop je vervolgens risico dat je spijt krijgt dat je de kans op A hebt weggegooid.

Zoek en vind eerst je eigen stabiliteit, voordat je grote beslissingen neemt (los van het verlagen van de alimentatie), want je komt totaal niet stabiel over. Dat is niet gek, want er is extreem veel gebeurd in jouw leven in 3 maanden tijd, maar dat moet ook de tijd krijgen om te landen en te verwerken.




CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

16-09-2021 om 21:39

Lollypopje schreef op 16-09-2021 om 21:28:

[..]

Maar in je andere topic van nog geen week geleden schrijf je dat je haar terug wilt krijgen door een Tese te doen.

Je spreekt jezelf daarin dus tegen. Daarom mijn advies om voor jezelf echt goed te bedenken wat jij wilt. Want jouw emoties en wensen lijken alle kanten op te gaan en als je de ene dag A wilt en daar alles voor wilt doen en vervolgens doe je B, omdat dat bij het probleem van de volgende dag beter past, loop je vervolgens risico dat je spijt krijgt dat je de kans op A hebt weggegooid.

Zoek en vind eerst je eigen stabiliteit, voordat je grote beslissingen neemt (los van het verlagen van de alimentatie), want je komt totaal niet stabiel over. Dat is niet gek, want er is extreem veel gebeurd in jouw leven in 3 maanden tijd, maar dat moet ook de tijd krijgen om te landen en te verwerken.




Die behandeling was niet genoeg en ik ben wel klaar met Marjoleintje, hoeveel ik ook van haar hou het is nooit genoeg. En nee stabiel voel ik me allerminst.

BlueHeart schreef op 16-09-2021 om 21:39:

[..]

Die behandeling was niet genoeg en ik ben wel klaar met Marjoleintje, hoeveel ik ook van haar hou het is nooit genoeg. En nee stabiel voel ik me allerminst.

Als jij je niet stabiel voelt ga je aan de wereld laten zien dat er met jou niet meer te sollen valt? Dat gevoel krijg ik erbij. Je bent streng en onaardig tegen de moeder van je zoon, je bent boos op jezelf en gebruikt haar om je beter te voelen.

gr Angela

BlueHeart schreef op 16-09-2021 om 21:39:

[..]

Die behandeling was niet genoeg en ik ben wel klaar met ***, hoeveel ik ook van haar hou het is nooit genoeg. En nee stabiel voel ik me allerminst.

Als dat haar echte naam is, zou ik hem even weghalen.

En een week geleden wilde je nog alles doen om haar terug te krijgen en nu ben je helemaal klaat met haar. Uit alles blijkt inderdaad dat je niet stabiel bent en dat vind ik oprecht heel naar voor je. Op deze manier blijven handelen vanuit je onstabiliteit, gaat echter tegen je werken. Ik zou als ik jou was eens een afspraak maken met de huisarts, misschien kun je een paar gesprekken hebben met de poh om weer vaste grond onder je voeten te krijgen.

Elke week een ander topic openen vanuit je instabiliteit, gaat dat namelijk niet oplossen. En ik gun je echt wat meer rust, zodat je ook echt effectief aan dingen kunt aanpakken zonder daar later spijt van te krijgen.


Nu heb ik niet alles gelezen, maar vooral de eerste bladzijde, maar even belangrijk is wel dat erkenning geen automatische voogdij met zich meebrengt. Twintig jaar gelden niet in ieder geval en tenzij dat veranderd is, nu nog niet. Dus omgangsregelingen kunnen dan slechts bestaan bij overleg tussen ouders, maar is wettig gezien niet verplicht.

Wat stabiliteit betreft: Ik heb eerdere dingen van je gelezen en ik denk dat twee labiele ouders jullie kind meer schade gaan brengen. Het gedrag van moeder heb je niet in de hand, je eigen wel. Zoek eerst eens hulp, probeer je eigen emotionele huishouding weer op orde te krijgen, dan ben je een betrouwbaarder vader dan je nu bent.
Zoals ik het nu lees, verwijt de pot de ketel dat hij zwart ziet.

Puinhoop schreef op 19-09-2021 om 13:57:

Nu heb ik niet alles gelezen, maar vooral de eerste bladzijde, maar even belangrijk is wel dat erkenning geen automatische voogdij met zich meebrengt. Twintig jaar gelden niet in ieder geval en tenzij dat veranderd is, nu nog niet. Dus omgangsregelingen kunnen dan slechts bestaan bij overleg tussen ouders, maar is wettig gezien niet verplicht.

Klok en klepel. Ouders hebben geen voogdij, maar gezag. Dat komt inderdaad niet automatisch met erkenning, en moet je daarna nog regelen. Erkenning geeft daarentegen juist wel weer recht op omgang met het kind (en op informatie over het kind, en op de plicht om bij te dragen aan het kind, zowel in geld als in opvoeding).

In een ander draadje heeft TS al laten weten dat ze naast de erkenning ook het gezamenlijk gezag geregeld hebben.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.