Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Bemiddeling Amsterdam

Vrienden van ons zijn al een hele tijd gescheiden. Nu hun dochter puber is hebben ze weer veel conflicten. Ze hebben ons gevraagd om te bemiddelen, maar dat zien wij niet zo zitten.

We willen ze wel graag helpen om een goede bemiddelaar / mediator te vinden om hun problemen rondom de zeer verschillende opvatting over de opvoeding wat op één lijn te brengen of in ieder geval een manier om daar mee om te gaan. Er is nog heel veel oud zeer.

Ze zijn al gescheiden dus en hebben geen geld voor 150 euro per uur. Iemand tips?

Goedkoopste tip

Laat ze hun problemen hier op het forum zetten, zo anoniem mogelijk, dat is de goedkoopste tip. Er is wel een website waar je mediators kunt vinden, maar daar zijn kosten aan verbonden. Ik weet niet of dat erg is: het leidt ook tot het bewustzijn dat het belangrijk is om er snel vanaf te komen.

Tsjor

anoniem

anoniem

25-04-2015 om 11:04

erg tevreden over

Gideon de Haan. Niet voor bemiddeling bezocht inzake relatie maar ik vond hem een zeer prettig mens dat niet voor gedoe weg loopt. Hij heeft zelf ook een samengesteld gezin en, niet onbelangrijk, hij heeft een groot netwerk.

Scheidingsboek Tsjor

Er is toch een scheidingsboek dat Tsjor af en toe noemt?
Misschien moet je beiden een exemplaar cadeau doen dan kunnen ze zichzelf therapie geven want het is vooral wat je zelf onderneemt en dan opvolgt dat je vaak gaat helpen.
Zo'n mediator kan ook een reden zijn om je nog eens een lange ronde in de wederzijdse ongenoegens te wentelen.
Het doel moet zijn dat je niet te hoge verwachtingen meer van een samenwerkingsrelatie hebt en de zaken zoveel mogelijk scheidt. Ook in de opvoeding. Ook daar elkaar met rust laten.

Gezien

De meest recente mediation leverde ouders op dat er nu een getuige was die kon zien hoe dysfunctioneel de ander was. Dat kan helpen om die bevestiging te krijgen of te denken dat je die kunt krijgen. Dat wil ik helemaal niet ontkennen. Maar of dat de kortste weg uit de misere rond de omgang met je kind is denk ik niet.

Boek

Het boek is van Hoefnagels, samen getrouwd, samen gescheiden. Ik hoop dat er inmiddels een nieuwe versie van uit is, want het is al lang geleden. Het boek is met name geschikt voor mensen die net voor of midden in een scheidingsprocedure zitten. Maar deze fase is al voorbij voor de vrienden van Loes 3. Ik heb wel nog een andere tekst, maar wellicht is het handiger als je me dan even mailt: [email protected]

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.