Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Lonnie

Lonnie

08-02-2020 om 18:54

Bestaan er mensen met een 'we zien wel hoe het loopt' omgangsregeling?

Hoi,
Ik vroeg me af of er mensen zijn die geen strakke regeling hebben maar van week tot week kijken hoe het loopt. Wij werken niet op vaste dagen, dochter gaat niet naar opvang maar we wisselen elkaar af. Een regeling met vaste dagen lijkt me voor ons heel lastig. We wonen nu nog samen. Ik denk dat het handiger is als man straks als we wel apart wonen bijv. hier komt als ik er niet ben na school (ik woon vlakbij school). En dat ze daarnaast elk weekend daar slaapt als hij tenminste niet moet werken. Nog meer mensen met zo'n soort regeling?
Groetjes Lonnie

Wij ook

Alleen is het wel zo dat het al een tiener is waar het om gaat. Hij gaat de weekenden bij zijn vader slapen, maar mag zelf bedenken wanneer hij dan overdag bij mij komt. Hopenlijk lukt het dat m'n ex woonruimte in de buurt vindt, zoals de bedoeling is. Door de week is hij dan bij mij, maar kan hij naar z'n vader wanneer hij wil.

Onregelmatig

Denk dat het ook aan de leeftijd ligt. En hoever jullie de roosters van tevoren weten. Wij hebben geen vast schema. Maar weten wel enige tijd vantevoren wanneer de kinderen waar zijn. De kinderen wisselen om de 4,5,6,7 dagen. En dat kan 4 dgn bij de 1 ouder zijn, daarna 6 bij de ander, dan weer 5 bij de een, etc etc. Dat is voor de kinderen prima te doen en duidelijk genoeg. Weet niet of dat haalbaar is voor jullie?

Lonnie

Lonnie

08-02-2020 om 23:03

Hoi,
Dochter is 10 dus nog wel wat jonger. Bedankt voor jullie ervaringen.
Groetjes Lonnie

10 jaar

Is mijn jongste ook. En dat gaat dus prima, op bovenstaande manier.

Hopelijk lukt het jullie ook een goede regeling te treffen.

Lonnie

In jouw situatie lijkt me dat logisch en prima, het gaat erom dat je de zorg voor je kind verdeelt en dat kan op allerlei manieren.
Ik zou wel opletten als er onuitgesproken verwachtingen onder zitten die straks niet uitkomen, bijvoorbeeld dat hij dan in jouw huis komt als jij werkt. Als er een verschil is tussen de onuitgesproken verwachtingen zul je dat toch een keer tegenkomen en dan kan het zijn dat het irritatie of zelfs boosheid oproept. Hij kan bijvoorbeeld denken en verwachten dat het logisch is dat zijn dochter straks bij hem komt als hij een eigen woning heeft.
Als je zorgt dat de communicatie over en weer goed blijft, zonder dat teleurstellingen tot boosheid leiden, als je bereid bent om die flexibiliteit dan ook weer op te brengen voor een mogelijke andere wijze van zorg, dan kun je een heel eind komen.
Nu lijkt het nog veel op de situatie die je tot nu toe al hebt gehad. Maar dat gaat ongetwijfeld een keer veranderen.

Tsjor

Brave Hendrik

Brave Hendrik

10-02-2020 om 06:41

Voor mij zou het niet werken.

In mijn geval zou het niet werken. Maar mijn ex wil ook nergens in een compromis sluiten.
Als je niet in staat bent vlot te overleggen, zou ik een vast schema vastleggen en jouw werk en evt hulptroepen er naar vormen.

kinderen zelf

Kinderen zelf willen graag weten op welke dagen ze bij welke ouder zijn. We hebben dus al 10 jaar min of meer dezelfde omgangsregeling. Dat laat onverlet dat we flexibel zijn als er wat geruild moet worden.

Dees

Dees

10-02-2020 om 13:30

Nou

Als het bij beiden qua werk het beste uitkomt dan lijkt het me wenselijk mits je dit goed kunt regelen. In een gezinssituatie met 1 huishouden is vaak meer mogelijk dan als je uit elkaar bent en zijn de lijnen ook korter enzovoorts.

Ik zou afstappen van het idee dat partner een oppas is om dus op zijn dagen in jouw huis te bivakkeren tot jij terug bent uit je werk en hij weer naar zijn eigen huis kan gaan, kind zal vaders huis dan nooit als thuis zien.

Dus kind is of bij pa of bij ma.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.