Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Mel

Mel

30-11-2018 om 14:15

Betrokken worden in leven kids

Sinds vier maanden ben ik in het leven van mijn vriend zijn kinderen (8 en 5 jaar). Eerder in onze relatie, toen ik zijn kinderen nog niet ontmoet had, stuurde hij regelmatig berichtjes over zijn kinderen en foto’s e.d. Maar sinds ik ze wel heb ontmoet, is dit helemaal klaar. En ik merk dat ik dat jammer vind. Ik toon veel interesse in zijn kinderen, maar als we het dan ergens over hebben zegt mijn vriend geregeld ‘ja, dat wist papa al’, of ‘papa heeft daarvan een foto gekregen/gezien’. En dan heb ik het gevoel dat ik overal buiten gehouden word/niet betrokken word.

Stel ik me nu aan?

Ik ben erg gek op mijn vriend en wil heel graag een leuke toevoeging zijn ook aan het leven van zijn kinderen. Zijn kinderen zijn heel gek op me en ik ook op hen. Ik vind het belangrijk dat ik een goede band met hen opbouw. Dat kan natuurlijk gewoon, ook zonder dat mijn vriend mij op de hoogte houdt of brengt van gebeurtenissen in hun leven, maar ik zou het gewoon fijn vinden als ik ook betrokken word bij hoogtepunten (beste cijfers van de klas, schooluitjes, etc.). Mijn vriend wordt via diverse kanalen op de hoogte gehouden hiervan (docenten maken tegenwoordig vaak foto’s en sturen deze dan door via whatsapp bijvoorbeeld). Ik zou het super leuk vinden als hij z’n enthousiasme/trots dan ook met mij wil delen, maar dat gebeurt dus niet. Heb dan gewoon niet het gevoel dat mijn vriend mij betrekt in het leven van zijn kinderen, behalve dan dat ik gesprekjes voer met de kinderen zelf aan tafel.

Uiteraard kan ik dit bespreken met mijn vriend maar ik wil geen onnodige wrijving veroorzaken als iedereen zou zeggen dat ik me aanstel. Dus graag jullie ongezouten mening.

Paperclip

Paperclip

30-11-2018 om 14:43

Ja, ik vind dat je je aanstelt

Je bent sinds vier maanden in het leven van zijn kinderen. Wat houdt dat in? Wonen jullie samen?
Ze kennen je pas vier maanden. Dus dat zij gek zijn op jou en jij op hen, mwah, ik zou het houden op dat het nu soepel loopt. Gek zijn op komt voor mij pas na veel langere tijd dan vier maanden.

Dat hij je ‘overal buiten houdt’ vind ik ook wat overtrokken. Hij heeft het gewoon niet zo vaak meer over zijn kinderen. Misschien wilde hij eerst aan je laten zien dat hij hele leuke kinderen heeft, en is nu duidelijk dat de kinderen en jij elkaar wel mogen. Of misschien wil hij het met jou over andere dingen hebben dan over zijn kinderen. Of misschien vindt hij dat jullie te hard gaan en probeert hij op deze manier wat afstand tussen jou en zijn gezin te creëeren. Wie weet.

Vraag het hem eens gewoon? Dus niet met de lading ‘ik vind dat je me overal buiten houdt’ maar met de vraag waar het verschil tussen toen en nu door veroorzaakt wordt.

Er is niks gecompliceerder dan een relatie met een partner met kinderen, dus doe vooral heel rustig aan.

Ik zou het niet willen.

Het lijkt mij veel gezelliger als de kinderen het leuk vinden om jou zelf dingen te vertellen als je ze ziet. Ze zijn nog erg jong, dus dingen die voor hun belangrijk zijn om te delen. Om nou steeds op de hoogte te worden gehouden van ieder dingetje via de app bijvoorbeeld zou ik geen behoefte aan hebben, zelfs niet van mijn eigen kind.
Geniet ervan dat het gezellig is als jullie met zijn allen zijn, dat de kinderen jou leuk vinden. En leef de rest van de tijd fijn je eigen leven. De kinderen hebben een vader en een moeder en jij bent een lieve vriendin.
Dan krijg je voornamelijk de lusten en niet de lasten, niks mis mee toch?
Als er serieus iets is met de kinderen zal je vriend dat heus met je delen, omdat hij dan zijn verhaal kwijt wil.

juf Ank

juf Ank

01-12-2018 om 13:03

oh jeetje

TIP: Probeer een beetje luchtiger te denken!
Als hij zegt 'dat weet papa al' dan zeg je toch met een vette knipoog naar het kind;' Oh, maar ik weet dat nog niet ik wil het graag weten!'

Ik vind het overigens toch, ondanks je uitleg, wel een beetje apart dat je dit hier deelt en niet met je vriend. Dat zou de eerste moeten zijn waarmee je dat soort spanninkjes deelt toch? Juist omdat je ze niet deelt maak je ze groot vrees ik!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.