Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Co ouderschap

Hoi.
Sinds mei zijn mijn ex en ik uit elkaar. We hebben een dochter samen van 3 jaar. Ik woon net naast Groningen en mijn ex is na onze breuk verhuist naar leiden( bij haar zus in ) omdat ze vond dat ze hier nergens terecht kon. Na een maand of twee toen het tussen haar en haar zus niet goed ging is ze naar hoofddorp verhuisd bij haar vader in. Tijdens de gesprekken met mediator steeds aangegeven dat dit niet handig is. Wij hebben nu de afspraak dat onze dochter de ene week bij haar is en de andere week bij mij. Op zich gaat dit prima.

Ware het niet dat over een jaar onze dochter naar de basischool moet. Uiteraard wil ik graag dat dat hier gebeurd. en mijn ex wil graag dat dat gebeurd bij haar nieuwe partner waar ze over denkt om van het zomer mee samen te gaan wonen. Dit is dan in alphen aan de rijn .

Ik zit een beetje met de ondoordachte en impulsieve keuzes die ze steeds maakt en onze dochter maar met zich mee sleept.

In ons ouderschapsplan staat letterlijk dat dochter daar evt naar de basischool mag als ex een EIGEN woning heeft.

Wat moet ik hier nu mee?

Geen beslissing

Er is dus duidelijk nog geen beslissing genomen. Dat is ook moeilijk. Want in principe zouden jullie haar allebei naar school kunnen brengen. En blijkbaar heb jij daar ook in meegegeven door aan te geven dat ze evt naar de basisschool mag als ex een eigen woning heeft.
Dat ze volgens jou ondoordachte en impulsieve keuzes maakt is hier in principe geen argument. Hoewel ik heel goed snap dat je je daar zorgen over maakt.

Misschien heeft het zin om dat met je exvrouw te overleggen. Hoe vervelend ook voor haar, ze zal haar dochter echt missen, maar bij jou heeft je dochter meer zekerheid.
En dan gaat de omgang naar een weekend in de veertien dagen en de helft van de vakanties. Maar dan heeft je dochter wel een stabieler leven.

Want een beginnende relatie met een andere partner is onzeker of dat wel goed blijft.

Zonodig met een mediator. En als jullie er niet uitkomen dan kun je de rechter daarover een uitspraak laten doen waar jullie je dan beiden bij neer moeten leggen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.