Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Bo

Bo

16-05-2019 om 01:58

Co ouderschap valt zwaar tegen

Beste lezers

Sinds 3 jaar ben ik geschrijden mijn ex krijgt nu niuwe kindje met zijn vriendien en ik jankt elke keer wanneer mijn kinderen gaan andere kant op voor duidelijk ik wilde scheiden voelt me overall alleen voor ex schoonmoeder die niet gelukkig was met mijn ex keuze ezv. Het is goed zo maar ik mis mijn kinderen zo erg . Hij vertelde ook niks wat ze doen helle week en hoe gaat pas als ik ruzie maak hoor ik wat . Ik leef samen met een man die ok zoon heb van vorige relatie en duidelijk laat merken dat mijn kinderen zijn van mijn en hij zal wel niks voor ze doen . Ik ben bezig met niuwe woning alleen voor me zelf wil zo relatie niet . En heb gevoel dat ik zwaar iets verkloot had. Nu ben ik alleen heb kids om de week . En heb echt zwaar schuld gevoel spelt ook rol . Wat is jullie ervaring met co ouderschap ? Is dat wel gowd voor een kind? Hoe moet ik veder ?

Flavia

Flavia

16-05-2019 om 06:09

Co-ouderschap is goed

Co-ouderschap is in de meeste gevallen goed voor kinderen. Voor jonge kinderen wat makkelijker te regelen dan voor oudere 15+ omdat die zelfstandiger zijn en hun eigen afspraken gaan maken en hun leven los gaan maken van hun ouders.

Zo te lezen ben je van de ene relatie in de andere gegaan zonder een echt leven voor jezelf met en zonder je kinderen op te bouwen.

Is het mogelijk bijvoorbeeld om in de weken dat je kinderen niet bij jou zijn wat meer te werken dan in de weken dat ze bij jou zijn?
Heb je hobbies en vrienden waar je in die weken wat meer tijd aan kunt besteden?

Een stiefvader is niet hun eigen vader en zal de dagelijkse zorg wel kunnen doen, maar belangrijke zaken zijn toch echt voor jou en je ex. De stiefmoeder van mijn dochter is een lieve vrouw maar niet haar moeder.

Hoe oud zijn je kinderen? Kunnen ze zelf nog niets vertellen over hoe het bij hun vader was? En hoeveel wil je daar van weten? Wij hebben een tijd (10 jaar) met een schrift gewerkt waarin we de dagelijkse dingen schreven. Erg leuk om nu terug te lezen. We zijn dat begonnen toen we uit elkaar gingen, dochter was nog geen 1 en kon dus zelf nog niets vertellen. Na een paar jaar vonden we het juist erg leuk om die dingen terug te kunnen lezen en zijn we door gegaan. Zou zo iets mogelijk kunnen zijn voor jullie?

Niki73

Niki73

16-05-2019 om 10:09

Meer eigen bezigheden

Ja, co-ouderschap is goed voor kinderen. Ze hebben hun beide ouders nodig.

Zo te horen heb jij meer eigen bezigheden nodig. Als je werkt, kun je inderdaad vragen of je meer mag werken in de weken dat je kinderen niet bij jou zijn. Ik werkte een tijd lang 40 uur in de weken zonder kinderen en 35 uur in de weken met kinderen.
Verder denk ik dat sport en hobby's goede afleiding kunnen bieden. Sport is ook goed tegen stress. Als je nu niet fit bent, begin dan met wandelen: elke dag een uur. Kun je je boodschappen te voet doen? Liefst in een winkel die op een halfuur wandelen van je huis ligt? Kun je naar familie of vrienden wandelen? Of naar een koffietentje, desnoods de bibliotheek, waar je wat gaat drinken? Hou je van lezen? Kun je je aansluiten bij een leesclubje? Ben je creatief? Hou je van koken? Doe er wat mee in groepsverband!
Als je echt niet weet wat je kunt doen, dan ben je altijd welkom als vrijwilliger in bejaardentehuizen en dergelijke. Gewoon koffie schenken en een praatje maken wordt al enorm op prijs gesteld.
Maar zoek afleiding. Ga niet thuis zitten treuren, dat is voor niemand goed.

Paddington

Paddington

16-05-2019 om 11:52

Probeer de dingen te splitsen

Wat is goed voor de kinderen en wat is goed voor mij. Natuurlijk is het fijn om de kinderen vaker bij je te hebben, maar is dat eerlijk naar de kinderen toe? Heb jij het recht om te beslissen dat omdat jij eenzaam bent, zij dan maar minder tijd mogen hebben met hun vader?

Besef dat de rol van de vader belangrijker wordt naarmate de kinderen ouder worden. Deze rol kan niet worden vervangen door een stiefvader. Ga dus als het over de kinderen gaat echt kijken naar wat goed is voor de kinderen, probeer dat niet te vermengen met jouw belang.

Jij bent de volwassene en de kinderen zijn er niet om voor jou te zorgen. Ga kijken naar waar jij behoefte aan hebt en hoe je dit kunt invullen op een gezonde en volwassen manier. Op die manier ben je ook beter voorbereid op de tijd dat de kinderen het huis uitgaan (al duurt dat wellicht nog best lang, veel mensen hebben er moeite mee).

euh...

"Ja, co-ouderschap is goed voor kinderen. Ze hebben hun beide ouders nodig. "

Kinderen hebben inderdaad beide ouders nodig, maar niet noodzakelijk via co-ouderschap.
Vele kinderen balen van het heen en weer verhuizen, vooral als het opvoedings- of aandachtspatroon nogal sterk verschillend is langs beide kanten, en niet altijd even praktisch.
Voor gescheiden ouders is het wel een manier voor meer eigen tijd en om hun leven terug op te bouwen na een scheiding.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.