Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Zomer

Zomer

06-03-2013 om 16:57

Co-ouderschap verdeling v/d dagen 3/4 kom er niet uit...

Hallo,

Wie heeft de verdeling van de zorg over de kinderen in een afwisselend rooster van 3 nachten / 4 nachten? Ik zit hier te puzzelen maar kom er telkens uit dat de kinderen dan alle weekeinden bij dezelfde ouder zijn of dat het weken duurt tot het omgekeerd is. Nou, wie kan mij het even uitleggen?

Groetjes,

Zomer

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

06-03-2013 om 21:24

6/8

Wij hebben geen 3 om 4 maar 6 om 8. Qua dagen komt dat dus op hetzelfde neer. In de ene week is het kind van wo t/m vrij bij vader, en in de andere week van wo t/m zo. Zo heeft iedere ouder om de week een ononderbroken weekend, wel zo handig als je eens iets wilt gaan doen.

zomer

zomer

06-03-2013 om 22:17

6/8 niet erg lang?

oh oke, snap het, maar dan is het kind altijd dezelfde dagen bij de vader wo t/m vrij iig.
En wat is je ervaring met 6/8 ? Is dat om en om of altijd 6 bij de een en 8 bij de ander? Hoe oud zijn je kinderen?

Vic

Vic

06-03-2013 om 23:29

Niet aaneengesloten

Oh, ik was niet helemaal duidelijk denk ik. Die 6 om 8 is dus als je naar een periode van 2 weken kijkt. Dit is het schema van de oudste (13). Jongste (8, andere vader) gaat altijd van donderdag op vrijdag, en om de week van donderdag tot zondag. Dus eigenlijk hetzelfde schema als de oudste, alleen heeft die nog de woensdag erbij in de week dat ze het weekend niet bij haar vader is.
De 6 en 8 dagen zijn i.d.d. altijd bij dezelfde ouder. Ex heeft wel eens geroepen dat hij het precies 50/50 wilde, maar dat is er nooit van gekomen. Zou ik ook wel prima vinden hoor, maar zo als het nu gaat is het ook best.

Schema hier is

ongeveer 50/50. Kind (11) is maandag en dinsdag altijd bij mij, woensdag 18 uur is het wisselmoment, donderdag en vrijdag bij vader, en om en om een weekend. Dus een op de twee weken blijft kind bij vader voor het weekend en ik haal hem van school op maandagmiddag, en in de weken dat ik hem het weekend heb haal ik hem weer bij zijn vader woensdag om 17.00. Werk voor ons als ouders prima (we hoeven hem nooit langer dan 4 dagen te missen) voor kind ook hoewel hij soms het wisselen een beetje zat wordt. Ik kan me voorstellen dat hij op een gegeven moment naar een week op/week af regeling wil.

Sinilind

MariaV

MariaV

07-03-2013 om 09:24

Vergelijkbaar met sini

Hier zijn de kinderen van maandagochtend 9 u (als er geen school is, anders gaan ze naar school natuurlijk) tot woensdag 12 uur bij vader. Aanvankelijk wisselden we de woensdagmiddagen af, maar dat bleek te moeilijk voor vader. De weekenden wisselen we af, dus de ene week zijn ze 2 nachten bij vader, de andere week 4 nachten. Ons weekendwisselmoment is zaterdag 10 uur op de sportclub. Dat hebben we zo afgesproken zodat we in de kantine koffie kunnen drinken en kunnen bijpraten/overdragen, of elkaar negeren mocht er grote ruzie ontstaan. Volgens de mediator zitten we qua uren op een 5:9 verhouding (nooit nagerekend), maar het voelt redelijk gelijk. Soms gaan de kinderen op vrijdagavond al naar hun vader als dat beter uitkomt, bijv. omdat hij een weekend weg wil of omdat ik een feestje heb. Dat gaat in overleg en is niet afdwingbaar.
In vakanties van 1 week houden we deze regeling aan, vakanties van 2 weken verdelen we, 1 week bij elk (vanaf zaterdagochtend), zodat je evt een weekje weg kunt.
Net als Sini voel ik al aankomen dat we op een gegeven moment toch overstappen naar week op, week af. Maar voor nu is het prettig. We wonen op loopafstand van elkaar en van de school, dus vergeten spullen zijn geen groot probleem.

amk

amk

07-03-2013 om 10:48

Zelfde als jongste van vic

do/vrij altijd bij vader. en dan om en om het weekend van do tot ma ochtend.
En dan wordt er vrolijk aangepast waar nodig ivm dienstreizen of leuke dingen die er zijn. (Mee met naar het kerstcircus of sinterklaas bij vader op het werk)

Hier

Dochter van 6 is, ik tel altijd in nachten, altijd zondag en maandag bij vader. Ik haal haar dinsdag op bij de BSO en ze is dan de ene week tot vrijdag 15 uur bij mij, en dan tot dinsdag bij vader. De andere week is ze van dinsdag tot zondag bij mij. Dat was de enige manier voor ons om de weekenden om en om te verdelen. Dus de ene week 3 om 4 en de andere week 5 om 2 ( waarbij ze dan de 3 nachten van de ene week en 5 van de andere week bij mij). Anders kun je idd blijven puzzelen of kiezen voor week op, week af, maar dat is voor ons, nu nog niet iig, haalbaar en niet fijn voor onze dochter.
Succes met puzzelen!

Vic

Vic

08-03-2013 om 10:37

Week op week af

Dat lijkt mij helemaal niets. Ik zou het waarschijnlijk wel kunnen regelen met werk, maar ik vind het fijner dat ik nu twee dagen per week een paar plusuren kan maken. Daarbij heb ik mijn vrije avond echt nodig om even bij te komen. Ook dat zou wel wennen natuurlijk, maar zo als het nu gaat vindt iedereen het prima.

maramaria

maramaria

13-03-2013 om 13:48

Week op week af

Week op week af werkt hier juist prima. Wisselmoment is op zondagavond. Nu wonen we dicht bij elkaar dus als de kinderen bij ex zijn voor een week komen ze regelmatig even aanwaaien bij mij. Voor alle partijen werkt dit voor nu.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.