Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Corona crisis gebruiken als excuus om niet te komen

Wij wonen ongeveer op 15 km afstand van mijn stiefzoon.Hij is 15 jaar en beslist min of meer zelf welk weekend hij komt maar zijn moeder ligt altijd dwars.En als hij komt moeten ze opeens op restaurant zodat hij vroeger naar huis moet komen of gelijk wat...Nu wil hij niet komen door de Corona crisis zegt hij maar we weten ook dat zij hier voor iets tussen zit.Wij vinden dit zo frustrerend.We halen hem en voeren hem terug.We hebben nog nooit dwarsgelegen als hij een bepaald weekend niet kan of wil komen of wanneer hij vroeger naar huis wil.Maar nu hebben we hem al weken niet gezien.Juridisch iets beginnen zien we niet zitten en heeft nu ook geen zin volgens mij.Hij is niet meer zo klein als hij zelf niet wil ja dan kunnen ze niet veel doen.Maar het is zo frustrerend,we zij hier zo verdrietig door ...Nog iemand die dit meemaakt nu?

Kaaskopje

Kaaskopje

28-04-2020 om 22:13

Verdrietig voor jullie

Vooral voor je partner. Kan het zijn dat moeder nu echt bezorgd over corona? Hoort ze bij een kwetsbare groep?

juf Ank

juf Ank

28-04-2020 om 22:36

tja

Ik vind het niet zo raar dat hij niet komt door de coronacrises. Eigenlijk zelfs juist wel verstandig. Vraag hem anders om ergens af te spreken bij hem in de buurt, samen gezellig een wandeling of zo maken. Hebben jullie hem toch gezien.

Natje1812

Natje1812

28-04-2020 om 22:49 Topicstarter

Voor zover ik weet

Behoort ze niet tot de risicogroep...Ze is jonger of ons en heeft voor zover we weten geen gezondheidsproblemen...

15 jaar

Dat is voor een puber toch al een leeftijd dat ze op eigen benen gaan staan en hun eigen agenda gaan volgen en vaak niet meer in zijn voor omgangsregelingen om het weekend of zoiets. Dus of moeder nou de aanstootgever is of niet.
Je partner zal met deze zoon zelf tot afspraken moeten zien te komen. Misschien een keer samen eten of samen wandelen, een vaste ontmoeting in de week die beider programma verder niet teveel omgooit.

Andere vormen van kontakt

Van alle kanten wordt aangegeven dat Corona niet een reden hoeft te zijn om omgangsregelingen op te heffen. Tenzij....etc.
Zijn er andere vormen van contact mogelijk? App? Video-bellen?
Kan vader een andere activiteit plannen in de vakantie, die langer duurt? Survivaltocht in de vakantie, zoiets?

Tsjor

Natje1812

Natje1812

29-04-2020 om 14:04 Topicstarter

Er komt weinig

Reactie als we het op een andere manier proberen.Telefoon wordt niet opgenomen of als hij opneemt dan zegt hij niet buiten ja of nee...Berichtjes worden niet beantwoord of heel kort 2 dagen later ofzo...Heel vervelend want je kan er niet veel aan doen.Als hij bij ons is hebben we niet het gevoel dat hij niet graag bij ons is.Hij is ontspannen en precies een praatwaterval.We zijn bang dat we hem op den duur nooit meer zullen zien.

Silvie

Silvie

03-05-2020 om 08:42

Langsgaan

Is het niet mogelijk dat vader bij hem langsgaat voor even een wandeling?

Niet te veel druk op hem leggen maar zorgen dat het even gezellig is.

Beter vaker kort contact, dan nu helemaal niet.

Natje1812

Natje1812

04-05-2020 om 18:27 Topicstarter

Nee niet echt

Er is geen enkele vorm van communicatie...Hij antwoord zeer kort of niet.We proberen het vrijdag nog eens opnieuw...

Wat voor reactie wil je?

Wat zou jij, of je partner, graag willen horen van je stiefzoon?

Tsjor

Silvie

Silvie

05-05-2020 om 09:58

Wat

Wat communiceren jullie naar zijn zoon?

Al voorgesteld dat hij even langs komt en dat ze buiten bij zijn zoon in de buurt even een wandeling maken (ijsje halen?) om bij te praten?

Dus het zijn zoon het zo makkelijk mogelijk maken?

Evt ook zoon dag en tijd laten kiezen als je man/vriend flexibel is?

Silvie

Silvie

05-05-2020 om 10:01

Corona

Nb ik las ergens een vraag en antwoord over dat corona geen reden is s om een omgangsregeling stop te zetten. Zou het helpen als je die tekst (van het RIVM herinner ik me nu) zou toesturen aan zoon en ook in het mailtje/appje aan hem noemt?

Dan is het dus duidelijk dat dat geen valide argument is.

En op 1,5 wandelen mag sowieso, ook met vreemden.

Natje1812

Natje1812

08-05-2020 om 21:16 Topicstarter

De aap is uit de mouw gekomen

Blijkbaar gaat hij wel op bezoek bij zijn oma die risicopatiënt is en wil zijn moeder daarom dus niet dat hij ook naar ons komt.Wat wij niet vinden kunnen als zijn oma risicopatiënt is dan gaat hij daar tijdelijk beter niet dat zou zijn moeder ook moeten weten en geeft het haar het recht niet om hem te verbieden naar zijn vader te gaan.We hebben het kunnen regelen door weeral toe te geven om niet dit weekend maar volgend weekend achter hem te gaan...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.