Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Liz

Liz

03-11-2020 om 06:52

Corona en scheiden

Goedemorgen,
Alweer een hele tijd geleden dat ik hier geweest ben!
Ik heb in juni een onderwerp geplaats, angst om scheiding door te zetten.

Intussen is de scheiding bijna rond, jeetje wat een bergen geduld moet je daarvoor hebben maar dat terzijde.

Ik kan eindelijk volgende maand in mijn nieuwe huisje waar ik ontzettend naar uitkijk!! Heb hier zolang op gewacht omdat de scheiding defenitief moet zijn om mijn hypotheek rond te krijgen.

Wat ik maanden geleden dacht, rust, eindelijk mijn eigen leven terug zet zich nu wel eens om in angst, niet om alleen te zijn maar wel door de coronamaatregelen.... Ik haal normaal zoveel energie uit gezelligheid, samen zijn met dierbare, leuke uitstapjes, sauna, wijntje drinken met vriendinnen en al dit alles is onmogelijk... Dit in de tijd dat ik juist al die sociale contacten zo nodig heb om over een knuffel nog maar niet te spreken!
Hoe trekken jullie dit? Ik ben altijd een positief en opgewekt persoon, zit ook nu niet bij de pakken neer maar het maakt me soms wel bang!

ElenaH

ElenaH

03-11-2020 om 07:18

Lastig inderdaad

Merkel zei al: "het wordt een barre winter". Geen afspraken, geen knuffels, geen familiebezoek, en misschien zelfs met maximaal 2 personen naar buiten. En dan maar hopen dat sportscholen open mogen blijven.

Ik houd mezelf voor dat het tijdelijk is. Al wordt dat steeds lastiger nu het zo lang duurt (al vanaf half maart) en er niet echt immuniteit lijkt te ontstaan. Maar er moet toch een keer een eind aan komen?!?! Dát houdt me op de been.

Liz

Liz

03-11-2020 om 07:31

Inderdaad

Ja inderdaad... Ik blijf ook positief door de gedachte dat het een keer weer beter gaat worden maar ergens weten we natuurlijk allemaal dat terug naar "normaal" er niet in zit.. Maar goed daar hebben we niets aan.
Waar ik eerst dacht ik wil echt geen nieuwe relatie, lekker mijn eigen ding doen, tijd met vriendinnen denk ik nu wel eens laat die prins maar komen haha maarja in de supermarkt lijkt me die kans ook klein 😂

Huisdier?

Je moet er natuurlijk na het coronatijdperk ook nog ruimte en tijd voor hebben, maar een huisdier kan goed gezelschap zijn.

https://www.hebban.nl/artikelen/een-hebban-leesclub-hoe-werkt-dat-precies
Een online leesclub?

Ik kwam deze toevallig tegen en op het moment heb ik nog een huis vol jongvolwassenen maar het idee lijkt me leuk, zeker als je alleen woont.

Zonnehoed

Zonnehoed

03-11-2020 om 09:38

Vrienden

Met vrienden afspreken kan nog steeds, lekker wandelen en ergens een koffie to go halen, je mag nog steeds bij elkaar langs gaan en samen eten, het is echt niet zo dat je in je eentje binnen moet blijven. Voor mezelf heb ik het idee dat het in het voorjaar al weer veel beter kan zijn met de opkomst van sneltesten en misschien wel een vaccin. Dus nu nog de winter doorkomen ik probeer me bij dat idee neer te leggen, het in huis gezellig te maken en veel lunchwandelingen met collega’s en buren af te spreken.

ElenaH

ElenaH

03-11-2020 om 09:45

Zonnehoed

'Met vrienden afspreken kan nog steeds, lekker wandelen en ergens een koffie to go halen,'

Alleen vandaag nog. Vanaf morgen mogen waarschijnlijk niet maximaal vier, maar maximaal twee personen op straat samenkomen. Dus óf je volwassen kind, óf je partner, als je de hond gaat uitlaten.

Liz

Liz

03-11-2020 om 09:55

België

Bedankt voor jullie reacties... Ik ben Nederlands maar woon dus sinds 15 jaar in België, mijn ex is een Belg..
Dus hier mag je 1 persoon thuis op bezoek hebben dus dat is niet veel.
Inderdaad buiten wandelen is bijna de enige optie, alleen werk ik onder schooltijd dus heb meestal mijn zoontje..
Over een maand dan gaat mijn zoontje elke vrijdagavond en om het weekend naar mijn ex dus dan kan ik wel een avond weg en gaan wandelen zover zoontje erbij

Flavia

Flavia

03-11-2020 om 10:34

Maar ElenaH

je kunt toch ook zonder die hond een rondje gaan lopen met iemand anders dan je partner of je volwassen kind.

Je kunt ook meerdere wandelingen op 1 dag maken.

Ik wandel regelmatig met een collega die bij mij in de buurt woont in de lunchpauze, anders zouden we die helemaal niet nemen. Of ik spreek met iemand halverwege af, loop er naar toe, we drinken wat op een bankje en gaan dan weer ieder ons weegs.

Zonnehoed

Zonnehoed

03-11-2020 om 10:40

Precies

Zoals Flavia zegt, er is nog steeds van alles mogelijk.

Zonnehoed

Zonnehoed

03-11-2020 om 10:42

En Liz

Ik zou nog eens naar die omgangsregeling kijken. Kan je zoontje niet wat vaker naar zijn vader? Dat is waarschijnlijk niet alleen voor hem leuker, maar geeft jou ook meer mogelijkheden om wat voor jezelf doen.

ElenaH

ElenaH

03-11-2020 om 10:58

Ach

'je kunt toch ook zonder die hond een rondje gaan lopen met iemand anders dan je partner of je volwassen kind.
Je kunt ook meerdere wandelingen op 1 dag maken.'

Ik krijg ineens het beeld van de hond die zich heftig verzet tegen alwéér een wandeling die dag.

Maartje

Maartje

03-11-2020 om 11:50

nou inderdaad

Ik zie ook op tegen de winter: kinderen uit huis, geen partner. Het is echt Remi alleen op de wereld hier, al een half jaar eigenlijk

Ik maakte muziek met mensen. Ik kan mijn werk maar heel beperkt doen via ja skype, ging vroeger naar het theater, daten, concerten etc. Nu niks:

Ik zou een paar leuk workshops geven voor vier personen: kan ook al niet meer.

Ja inderdaad, buiten met mensen afspreken. Een aantal van mijn vrienden doen dat wel. Maar er is een heel deel dat 'het veel te koud vindt' ook al zeg ik "maar ik heb een vuurkorf laten we dat dan doen" nope te koud. En dat zijn dan hele goede vriendinnen die verrassingsfeestjes op kroonjaren voor je organiseren en alles. Ik zag ze elke week. Nu al tijden niet. Ook omdat ik niet binnen wilde afspreken omdat ik tot een risicogroep behoor. En dat vinden ze geloof ik kinderachtig. Maar ja... De een werkt met groepen mensen en de ander heeft een 19 jarige zoon die nogal veel feest. Ik doe het niet

Blijft over de mensen die net wat verder weg staan (heb verder geen familie)...
Dus dan zie ik een keer per week iemand buiten en voor de rest niet. En waar het tijdens de lockdown nog wel meeviel vind ik het nu zwaarder worden.

Overigens heeft dat niets met scheiden te maken. Er zitten zoveel mensen in deze situatie

Bezinning

Hoi Liz
Tijdens de eerste "lock down" in april/mei waren mijn ex en ik net een paar maanden uit elkaar: mijn ex ging uit huis begin december 2019 en ik had net een paar activiteiten opgestart die dus niet door konden gaan (vaste bioscoopavond om de week met vriendin X, 2 avonden per week sporten etc...). Het viel heel snel weg. Maar na een weekje beviel het me heel erg goed: ik heb mijn huis aangepakt (schilderen, nieuwe kussens hier, nieuwe behang etc...) en ging met mijn hond iedere dag minimaal een uur lopen. Ook had ik een stapel boeken die ik al lang wou lezen, en ik heb ze een per een aangepakt. Uiteindelijk is het, op een paar momenten na, goed bevallen.
Het hoeft dus niet noodzakelijk vreselijk te zijn. JE kan die tijd ook gebruiken om aan jezelf te werken (leren schilderen/andere soort cuisine leren koken/hometrainer kopen en ieder avond 45 mn voor de tv fietsen etc)
Sterkte
SIni

ElenaH

ElenaH

03-11-2020 om 17:24

Ondanks de daling

De komende twee weken geen bibliotheken, bioscopen, theaters, musea, pretparken en dierentuinen.

De maximale groepsgrootte op straat gaat van vier naar twee. Ook het aantal mensen dat aanwezig mag zijn bij een bruiloft of uitvaart gaat omlaag naar respectievelijk 20 en 30.

Sportscholen blijven open omdat sport een te belangrijke lichamelijke en mentale uitlaatklep voor mensen is, zegt het kabinet. Maar mensen mogen er niet sporten in groepslessen. En de sauna's en zwembaden moeten dicht.

Ad Hombre

Ad Hombre

04-11-2020 om 08:05

Elena

"Sportscholen blijven open omdat sport een te belangrijke lichamelijke en mentale uitlaatklep voor mensen is, zegt het kabinet."

Bullshit, ze zijn gewoon bang voor de protesterende sportschoolhouders, die trokken de vorige keel ook al hun mond open.

"En de sauna's en zwembaden moeten dicht."

Logisch, die mensen hoor je toch nooit.

De horeca trok ook zijn mond open en dat hielp ook niet. En zo groot is die groep van sportschoolhouders nu ook weer niet. Dus ik denk eigenlijk dat de reden die het kabinet geeft, ook de reden is die werkelijk geldt.
Bijkomend punt misschien: oefeningen in de sportscholen kan ook helpen tegen de klachten als gevolg van het vele thuiswerken (gelukkig mogen ook de fysiotherapeuten aan het werk blijven).

Groeten,

Temet

ElenaH

ElenaH

04-11-2020 om 12:22

Brood en spelen

'Bullshit, ze zijn gewoon bang voor de protesterende sportschoolhouders, die trokken de vorige keel ook al hun mond open.'

Het zou ook kunnen dat de regering uitgaat van het 'brood en spelen' principe. Zolang de boodschappen betaalbaar blijven en we onze sportbroek aan mogen, blijft het volk tevreden en wordt het failliet van het liberalisme niet gezien 😊

Piep

Piep

04-11-2020 om 12:51

Gezondheid

Sporten is belangrijk voor de gezondheid. Het gros van de risicogroepen voor corona (uitgezonderd leeftijd) is terug te voeren op welvaartsziekten. Te weinig bewegen is een belangrijke oorzaak daarvan. Thuiswerken zorgt al voor meer zitten. Als je ook de sportscholen dicht doet wordt dat nog erger. En werk je het virus juist in de hand.

Ik vind het daarom ook geen logische maatregel dat buiten sporten (trainen) in groepen verboden is.

ElenaH

ElenaH

04-11-2020 om 13:11

Piep

'Ik vind het daarom ook geen logische maatregel dat buiten sporten (trainen) in groepen verboden is.'

Dus gezondheid kan het uitgangspunt niet geweest zijn ...

Piep

Piep

04-11-2020 om 13:33

Logisch

Nee, idd sommige beslissingen zijn niet zo goed logisch te beredeneren.

Mammavan2

Mammavan2

14-11-2020 om 22:35

Gezond verstand

Ik denk persoonlijk dat het een kwestie is van gezond verstand gebruiken.
Als je niet fit bent, dan blijf je thuis en zie je niemand...

De sauna hier in de buurt is nog gewoon open omdat die onder een uitzondering valt, en dus vorige week zondagavond heerlijk met 2 vriendinnen heen geweest.

Verder heb ik misschien makkelijk praten omdat ik nog gewoon naar kantoor kan en mag en dus nog onder de mensen kom, ik zit ook in de OR van school en we zijn druk aan het organiseren van het kerstfeest op school, dus ook daar spreek ik, met mondkapje en gepaste afstand, mensen. En 1x per week wandel ik met een vriendin... en elke woensdag middag komt een andere vriendin na schooltijd hier thee drinken.

Met creatief denken en creatief omgaan met de regels kan er nog best heel veel

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.