Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Vliegenmepper

Vliegenmepper

23-08-2020 om 11:54

Daten in Coronatijd

Ik had een date via Tinder, dus met een onbekende. Tenminste, dat was het plan, want toen ik voorstelde om elkaar buiten te ontmoeten op 1,5 meter afstand haakte hij af. Dat zegt natuurlijk wat over zijn intenties, maar ik vroeg me wel af hoe anderen dat doen. Wat vinden jullie?

@Emma

@Emma

23-08-2020 om 12:09

Afhaken

Haakte hij af na je opmerking over 1,5 meter afstand of meteen al toen je een ontmoeting voorstelde?
Maakt misschien niet uit, maar beide zegt inderdaad iets over zijn intenties. Ik datete een paar jaar geleden, geen corona. 1,5 Meter afstand bij een eerste ontmoeting zou voor mij essentieel zijn in deze tijd. Misschien heb jij weleen hele goede reden om afstand te bewaren en daar heeft hij blijkbaar geen antenne voor. Einde verhaal zou ik zeggen, maar dat vond jezelf ook al.
1,5 Meter afstandhouden klinkt moeilijk, maar het maakt het daten een stuk minder vrijblijvend. In mijn "dateverleden" zou het een hoop gedraai en teleurstellende ontmoetingen hebben gescheeld
Ik was wel echt op zoek naar een serieuze vaste relatie en dan kan 1,5 meter en boorzichtig met elkaar omgaan dus een mooie "screening" zijn. Als je er wat losser in staat is dat misschien niet het geval.

Eline

Eline

23-08-2020 om 12:22

Beetje ongemakkelijk

Ik had een eerste date gepland twee dagen na het ingaan van de sluiting van de horeca. Lastig dus, want wat doe je dan? Gelukkig zagen we er allebei de humor ook wel van in. Ik heb een thermoskan koffie gemaakt, hij nam koeken mee en we zijn ergens op een bankje gaan zitten met de koek en zopie tussen ons in. Dat was heel gezellig en omdat we al van elkaar wisten dat we op zoek waren naar een serieuze relatie zijn we meteen doorgegaan naar kennismaken met elkaars kinderen. Zouden we normaal gesproken denk ik niet gedaan hebben, maar zonder horeca om elkaar rustig aan te leren kennen werd de situatie een beetje anders. En gelukkig pakte het goed uit. Hij viel (erg) goed in de smaak bij mijn kinderen (groep 8 en klas 4) en ik bij de zijne (allebei jong volwassen, wonen wel nog thuis). Toen ging het snel. Niet verantwoord eigenlijk, maar we wisten allebei van onszelf dat we verder heel erg contact-arm door het leven gaan, dus dat risico hebben we genomen.
En daar ben ik blij om. Het gaat ontzettend goed tussen ons, onze kinderen en onze families. Ja, die hebben ook al kennis gemaakt, en dat pakte ook allemaal goed uit. Al hadden ze allemaal natuurlijk wel zo hun bedenkingen.
Kortom, het kan wel, ook in Corona-tijd, maar je moet gewoon geluk hebben.

Vliegenmepper

Vliegenmepper

23-08-2020 om 12:44

Emma

Hij haakte af na mijn opmerking over afstand, dat vond hij te formeel. Mocht een date tot meer leiden, dan blijf ik heus geen afstand houden totdat er een vaccin is maar bij zo’n eerste ontmoeting wil ik geen onnodige risico’s nemen.

@Emma

@Emma

23-08-2020 om 13:54

Vliegenmepper

"Mocht een date tot meer leiden, dan blijf ik heus geen afstand houden totdat er een vaccin is "

Haha, ja dat snap ik

Ursa

Ursa

24-08-2020 om 22:44

Hier ook

Na weken mailen omdat hij in het buitenland zat voor zijn werk (hij moest gelijk na de eerste match op Tinder weggaan) hebben we vrijdag een lange wandeling gemaakt. Op 1,5 m. We mogen elkaar en gaan deze week uit eten. Aan een tafel, wel minder dan 1,5 afstand neem ik aan. Ik vind Corona ideaal om koren van kaft te scheiden. Minder serieus geïnteresseerden haken af, wie blijft hangen is serieuzer in zijn bedoelingen.
Ursa

juf Ank

juf Ank

27-08-2020 om 19:27

dan denk ik

dat je er toch echt een te pakken had die voor de seks ging. Dus......

@Emma

@Emma

27-08-2020 om 23:08

Juf Ank

Dat denk ik ook. Als je begint over 1,5 meter haal je ze er meteen en feilloos uit. Dat is dan weer een voordeel van corona

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.