Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

thuiszitter

thuiszitter

30-05-2018 om 08:18

de koek is op

Hallo, nog niet zo lang geleden zitting gehad omtrent nieuwe hoogte te betalen kinderalimentatie.
Dat het altijd een overweging is die je moet maken tussen het te betalen bedrag en de kosten is logisch, maar soms doen zich situaties voor dat je kiest voor de duurdere versie, gewoonweg omdat je niet wilt toegeven aan het feit dat je ex alles liegt en bedriegt, en afspraken niet nakomt.
Zo ook ik dus.
Nu de zitting heeft plaatsgevonden maak ik me toch wel zorgen, heb er slapeloze nachten van, onze relatie staat ook onder druk door dit alles, en ondanks dat mijn partner er voor me is, kan ik het niet los laten en voel me er erg ongemakkelijk bij.
Vooral door al het gelieg van de tegenpartij in de rechtbank dat ik zogenaamd heel veel geld zou hebben, en daardoor ook flink kan betalen.
Ik zit zoals jullie misschien nog weten in de WIA, mijn partner heeft een IVA uitkering, we hebben een eigen huis, en dus vaste lasten net zoals mijn ex dat heeft.
Door verandering uitkering en fouten die er gemaakt zijn door uitkering instanties moet ik nu veel geld terug betalen, geld wat ik netto heb gekregen maar dit bruto moet terug betalen.
Hiervoor heb ik een betalingsregeling mee kunnen treffen waardoor mijn draagkracht opnieuw flink is afgenomen. er is geen verwijt naar mij toe, dit ging allemaal buiten mijn schuld om, toch denken ze dat ik veel geld heb, geld wat ik niet heb.
Komen er ook nog de advocaatkosten bij, ik schrok me wezenloos van de rekening, en ben daardoor al dagen niet te genieten, soms denk ik dat ik er beter mee af ben als ik er niet meer ben, want het is zo uitzichtloos geworden allemaal.

Nog meer depressief wordt ik alleen al bij de gedachte als de rechter straks zijn oordeel gaat vellen en ik toch een behoorlijk bedrag moet ophoesten.

Hoe doe je dat als het geld er niet is?
Ze vergeten voor hun gemak dat ik al duizenden euro's weg heb moet brengen naar de advocaat.
Moet ik dan het huis verkopen, wat eigenlijk niet kan omdat we het samen gekocht hebben, en we een samenlevingscontract hebben.

als jullie tips of adviezen hebben graag, want ik weet het niet meer

aftrekpost

Enigzins los van de alimentatie: Vergeet niet om de terugbetalingen aan UWV op te voeren als aftrekpost.

Groeten,

Temet

Wanneer

doet de rechter uitspraak? Heb je een overzicht kunnen geven van je inkomsten? Knap als je veel geld krijgt via de WIA.
Ja, terugbetalen is afschuwelijk. Het jaar daarna kun je het wel weer opvoeren en dan krijg je het belastingdeel weer terug. Maar netto ontvangen en bruto terugbetalen is afschuwelijk vervelend en stom.

Tsjor

thuiszitter

thuiszitter

31-05-2018 om 18:51

wat bedoel je

Tsjor met stom?

Het is niet mijn schuld.

Uitspraak is eind juni

Is het normaal dat dit 6-7 weken in beslag neemt?
# Temet, ik hoef niks terug te betalen van UWV, ik kreeg juist met terugwerkende kracht heel veel geld ( 9 maanden ), maar ik moest van 9 maanden uitkering aan Loyalis en Bpf bouw Pensioen terug betalen, Loyalis kon het netto mits nog in 2017 overgemaakt kon worden, dat was nipt op tijd. Bpf bouw deed dit niet, daar kon alleen bruto, ik heb nu een betalingsregeling kunnen treffen van 36 maanden lang 125 euro terug betalen.

Ik heb geen reserves meer, door advocaatkosten is alles op. vorig jaar had ik aanvankelijk referteverklaring ondertekend, en kwam er toen bij toeval achter dat Ex opnieuw had gelogen, en dat oudste zoon een baan had, daarnaast nog enkele ( die ik niet ga benoemen ) afspraken niet nagekomen. Laat rekening van de advocaat was 3500 euro, ook daar heb ik een betalingsregeling mee kunnen/moeten treffen.

Mijn vraag: hoe doe je dat als er deels door eigen toedoen schulden zijn gekomen, en je kunt het niet meer betalen, komt daarbij nog straks de vaststelling van de rechter nog bij??

Stom

Met stom bedoel ik dat het een stomme regeling is: netto krijgen bruto terugbetalen. Alleen maar omdat je over de datum van 0101 bent heengegaan.
Nee, het is niet jouw fout.
Ik weet niet wat het baantje van je zoon ermee te maken heeft. Ik neem aan dat die referteverklaring niet meer geldig is.
Advocaatkosten van 3500,-- Dat is veel geld. Je kunt blijkbaar geen toevoeging krijgen?
'Mijn vraag: hoe doe je dat als er deels door eigen toedoen schulden zijn gekomen, en je kunt het niet meer betalen, komt daarbij nog straks de vaststelling van de rechter nog bij??'
Alimentatie wordt vastgesteld op basis van draagkracht (en behoefte van de kinderen). Het zou knap zijn als wij konden voorspellen wat de rechter gaat zeggen en wat jij dan moet doen.
Op dit moment kun je niets anders doen dan afwachten tot eind juni.

Tsjor

thuiszitter

thuiszitter

08-07-2018 om 19:25

Opnieuw uitstel

Het moet ook voor de rechter complex zijn als ze opnieuw uitstel hebben genomen voor de uitspraak

Advocaat kosten van 3500 euro is slecht het tipje van de sluier, dit was mijn laatste factuur, er zijn al duizenden euro’s aan vooraf gegaan. Ex wil gewoon niet geloven dat er niks meer is, ik zit de eindjes aan elkaar te knopen. Ex denkt dat ik nog ergens 20 mille heb liggen, maar ik heb ze niet.
Nu de uitspraak nadert beginnen mijn lichamelijke ongemakken steeds meer op te spelen, pffff wist dat scheiden niet leuk zou zijn, maar dit slaat alles....

Is er reden voor?

'Ex denkt dat ik nog ergens 20 mille heb liggen' Is er reden voor dat ze dat denkt? Ook nog zo'n precies bedrag? Ergens ooit een erfenis gehad of iets dergelijks?

Tsjor

Thuiszitter

"Het moet ook voor de rechter complex zijn als ze opnieuw uitstel hebben genomen voor de uitspraak"

Laat me je uit de droom helpen: dit heeft waarschijnlijk niets te maken met een eventuele complexiteit van de zaak, maar alles met onderbezetting op de griffie (normaal al, en nu zeker ivm de vakantie-uittocht).

Uitstel is bij de rechtbank schering en inslag en houdt geen verband met de uiteindelijke uitkomst.

Sterkte met wachten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.