Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

De mindere kant van een huwelijk: Het eind

Ik denk, klinkt hard om te zeggen, maar dat je haar meer moet vergelijken met een kleuter. Die kan ook onverklaarbaar gedrag hebben wat af hangt van hoe die kleuter zich op dat moment voelt. Hoe het zich voelt, zo ervaart het de wereld. En dat kan een half uur later weer totaal anders zijn.

Waarschijnlijk ervaart zij jou nu op een andere manier dan waarop zij jou ervaart in een ander bui. Maar dan is ze eigenlijk bezig met het plaatje in haar hoofd dat ze op dit moment van jou heeft (in plaats van met de Elpisto in de werkelijkheid). Daar houdt ze nu veel van. Helaas kan soms zomaar dat plaatje in haar hoofd veranderen en daar doe je dan vrij weinig aan.

Thera schreef op 16-06-2025 om 22:53:

Ik denk, klinkt hard om te zeggen, maar dat je haar meer moet vergelijken met een kleuter. Die kan ook onverklaarbaar gedrag hebben wat af hangt van hoe die kleuter zich op dat moment voelt. Hoe het zich voelt, zo ervaart het de wereld. En dat kan een half uur later weer totaal anders zijn.

Waarschijnlijk ervaart zij jou nu op een andere manier dan waarop zij jou ervaart in een ander bui. Maar dan is ze eigenlijk bezig met het plaatje in haar hoofd dat ze op dit moment van jou heeft (in plaats van met de Elpisto in de werkelijkheid). Daar houdt ze nu veel van. Helaas kan soms zomaar dat plaatje in haar hoofd veranderen en daar doe je dan vrij weinig aan.

Dat herken ik denk ik ook, er werden tijdens onze mediator sessies bepaalde dingen genoemd die gewoon echt niet klopten dat ik dacht waar komt dit vandaan. Zo gaf zij aan dat ze er qua huishouden alleen voor stond terwijl als er iets niet waar is dan is dat het, ondanks dat zij 18u werkte en ik min. 40u deed ik namelijk zeker de helft qua schoonmaak kookte ik elke dag (en ruimde daarna ook weer alles op), zorgde ik dat iedereen zijn brood klaar was, enige wat ik weinig tot niet deed was de was. Achteraf hoorde ik zelfs van mijn schoonfamilie dat zij zich soms zelfs verbaasden dat bij verjaardagen bijvoorbeeld ik telkens rondliep om iedereen te voorzien en zij gewoon tussen de fam zat. Heb hier nooit een probleem van gemaakt maar toen zij dit riep dacht ik hoe dan!? Ook riep ze wat anders dat ik zei maar wanneer dan geef eens een voorbeeld, ja die had ze niet maar t was zo... net alsof in haar hoofd ik ineens een ander persoon ben

Elpisto

Elpisto

17-06-2025 om 10:16 Topicstarter

Thera schreef op 16-06-2025 om 22:52:

[..]

Waarschijnlijk ervaart zij jou nu op een andere manier dan waarop zij jou ervaart in een ander bui. Maar dan is ze eigenlijk bezig met het plaatje in haar hoofd dat ze op dit moment van jou heeft. Daar houdt ze nu veel van. Helaas kan soms zomaar dat plaatje in haar hoofd veranderen en daar doe je dan vrij weinig aan.

Ik weet het niet eerlijk gezegd. Ik probeer er bij weg te blijven om al te veel de amateur-psycholoog te gaan uit hangen en mezelf daar mee gek te maken wat het precies is. Ik denk wel dat het vooral een kwestie is van: Wat is ze nodig. Zit ze in zo'n situatie waarin ze dicht bij haar gevoel blijft, dan kun je alle kanten met haar op en heel goed met haar praten. Maar vindt ze dat dat gevoel te dicht bij komt en voelt ze zich dan echt kut, dan doet ze alles om daar uit te komen. Ze kan haar persoonlijkheid/normen-waarden etc. dan gewoon 180 graden draaien. Dat gaat alleen niet lang goed, want ja, hoe lang kun je tegen jezelf liegen en dan komt het weer terug.

Maatschappelijk werk heeft in elk geval aangegeven dat ze via de huisarts een doorverwijzing moet krijgen voor een psycholoog en eventueel EMDR therapie, want ze vonden het te heftig om haar te kunnen helpen. Dat zegt denk ik ook wel wat.

Goed dat ze verdere hulp accepteert. Hopelijk brengt haar dat wat. En jou en de kinderen daarmee ook. 

Je schrijft over rare mindfuck in jezelf. 
Zou je op dit moment haar weer als vrouw terug in je leven willen? Of is door alles dat echt een gepasseerd station? 

Xxx

Elpisto

Elpisto

18-06-2025 om 09:22 Topicstarter

Anna Cara schreef op 18-06-2025 om 07:30:

Goed dat ze verdere hulp accepteert. Hopelijk brengt haar dat wat. En jou en de kinderen daarmee ook.

Je schrijft over rare mindfuck in jezelf.
Zou je op dit moment haar weer als vrouw terug in je leven willen? Of is door alles dat echt een gepasseerd station?

Xxx

Dat is een gepasseerd station. Om 2 redenen eigenlijk. 1. Ik kan haar echt niet vertrouwen. Ze liegt echt alles aan elkaar. En 2. Hoe kun je nou, na alles wat er gebeurd is, hier nog steeds staan en roepen: jij bent de liefde van mijn leven, jij bent mijn wereld, ik hou zo veel van je. Huilen. En tegelijkertijd voor elke sukkel meer moeite doen dan voor mij? En als ik dat vraag dan is het: " dat snap ik ook niet of weet ik niet". 

En dat kan natuurlijk, dat ze dat oprecht niet weet. Maar daar moet ze misschien voor zichzelf achter komen, niet voor mij. 

En, is het deze week zo ver? Haar huis? 

Elpisto

Elpisto

23-06-2025 om 12:46 Topicstarter

Anna Cara schreef op 22-06-2025 om 08:44:

En, is het deze week zo ver? Haar huis?

Nee, ik moet 10 juli tekenen en zij zelf de 21e. 

Tussendoor is het vakantie straks, dus in principe zien we elkaar de komende tijd niet zo heel erg veel meer. Al moet ik zeggen: Sinds het gedoe met die gozer en sinds die weer uit beeld is, kun je haar weer een stuk beter hebben. 

Maar goed, nog even uitzitten dus. Ben er wel aan toe. 

Hè dat lijkt me ook niet makkelijk dat je haar zo weer kunt hebben, kan me voorstellen dat je er aan toe bent vond het birdnesting al niks laat staan als je nog samen in een huis moet wonen. 

Elpisto

Elpisto

23-06-2025 om 14:15 Topicstarter

anoniemn schreef op 23-06-2025 om 13:31:

Hè dat lijkt me ook niet makkelijk dat je haar zo weer kunt hebben, kan me voorstellen dat je er aan toe bent vond het birdnesting al niks laat staan als je nog samen in een huis moet wonen.

Ik ben er wel echt aan toe ja om niet constant met haar geconfronteerd te worden ofzo. Of ja, ik trek dat hele "ik hou zoveel van je" gewoon heel slecht. Dus ik hoop dat dat straks minder gaat worden. 

Ja snap ik, zeker als ze dat soort uitspraken doet terwijl er zoveel gebeurt is. Hopelijk wordt dit minder als ze straks haar eigen plek heeft en jij ook je eigen huis weer fulltime tot je beschikking hebt 

Elpisto schreef op 23-06-2025 om 12:46:

[..]

Nee, ik moet 10 juli tekenen en zij zelf de 21e.

Tussendoor is het vakantie straks, dus in principe zien we elkaar de komende tijd niet zo heel erg veel meer. Al moet ik zeggen: Sinds het gedoe met die gozer en sinds die weer uit beeld is, kun je haar weer een stuk beter hebben.

Maar goed, nog even uitzitten dus. Ben er wel aan toe.

Het is bijna 10 juli. Gaat alles nog volgens planning?

En heb je zelf al plannen voor de vakantie met de kinderen? Iets leuks om naar vooruit te kijken?

Elpisto

Elpisto

06-07-2025 om 21:49 Topicstarter

Pennestreek schreef op 06-07-2025 om 19:56:

[..]

Het is bijna 10 juli. Gaat alles nog volgens planning?

En heb je zelf al plannen voor de vakantie met de kinderen? Iets leuks om naar vooruit te kijken?

Alles verloopt inderdaad nog volgens planning. Donderdag tekenen en dan is de woning voor mij.

Ik ga inderdaad met de kids gewoon naar onze vaste plek in Zuid-Frankrijg voor 2 week. 

Lekker man, je zal echt nog wel je momenten hebben maar het is toch erg fijn dat deze horde dan genomen is. Is zij dan ook al weg of heeft ze nog meer tijd nodig?

Elpisto

Elpisto

07-07-2025 om 09:16 Topicstarter

anoniemn schreef op 07-07-2025 om 08:51:

Lekker man, je zal echt nog wel je momenten hebben maar het is toch erg fijn dat deze horde dan genomen is. Is zij dan ook al weg of heeft ze nog meer tijd nodig?

Zij krijgt de 21e haar sleutel. Tussenin gaat ze nog een weekje op vakantie met de kids en ik ben vanaf 1 augustus weg met de kids. De planning is dat als ik halverwege augustus terug kom, ze foetsie is. 

Ach, ik weet het niet. Ik heb veel verwerking in die zin wel al gedaan in een half jaar tijd vorig jaar. Het is meer nu dat ik me gewoon heel erg erger aan alle loze woorden, haar aanwezigheid zeg maar. Ik denk dat het vooral als een opluchting zal voelen als ze weg is. 

Tuurlijk is er soms nog wel verdriet om wat ooit was. Maar het is meer ergernis dan dat ik me er nog heel erg druk over maak. Ik ben absoluut van mening dat als ik " de liefde van haar leven ben" zoals ze blijft roepen, dat ze dit allemaal niet gedaan had. Dat maakt dat ik niet meer hang aan die woorden, maar het vooral ergerlijk vind. Ik denk niet dat ze snapt wat ze allemaal aangericht heeft. En dat is prima, voor mezelf. Maar maakt het wel dat ik me constant erger aan haar. Dus ik gok vooral opluchting. 

Dat snap ik volledig ingeruild worden is al niet leuk en als het dan bij haar mislukt en je krijgt dit soort gezever zit je helemaal niet op te wachten, hoop dat je je rust vindt en krijgt! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.