Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Mama van dochter 6 jaar

Mama van dochter 6 jaar

14-07-2015 om 11:42

De vakantie....

Mijn dochter is sinds gister bij haar vader voor twee weken.
Ik mis haar nu al....
Normaal hebben we co ouderschap dus de ene week bij haar vader en de ander bij mij.

Maar nu ik weet dat ik haar twee weken niet zie, vind ik toch erg moeilijk.
Deze week lkkr veel werken volgende week ook extra werken maar poeh wat is het moeilijk.....

Dat lijkt me vreselijk.

Ik ben niet gescheiden maar wat jij schrijft lijkt me ook vreselijk. Dit noemen ook de kinderen zelf, zij hebben dit constant. Of ze missen mama en 2 weken later weer papa.
Scheiden is vaak toch pijn lijden. Het is soms niet anders, het zal op de ėėn of andere manier toch moeten wennen. Ik hoop dat je je er wat van maakt, de komende 2 weken, sterkte.

Mama dochter 6 jaar

Mama dochter 6 jaar

14-07-2015 om 21:54

Ja hoor ik probeer er zeker wat van te maken.
Het al per jaar weer makkelijker worden hoop ik....
Dit is echt het eerste jaar dat ze echt twee weken weg is....
Vorig jaar was mijn ex niet vrij in de zomervakantie dus had ik mijn dochter zelf lkkr lang.

Marie

Marie

14-07-2015 om 23:06

Zou vader haar ook missen?

Bij zulk soort "klaagtopics" denk ik altijd: en papa dan? Zou die haar ook missen als ze er twee weken niet is? Of mag die niet klagen, omdat hij een man is?
En hoezo je dochter lekker lang hebben in de zomervakantie? Ze is toch geen hond? En je ex heeft dus blijkbaar minder "rechten"?
Maar ja wij zijn niet gescheiden, dus zal ik er wel niks van begrijpen.

Jo Hanna

Jo Hanna

15-07-2015 om 00:34

Zure Marie

Wat vul jij nou allemaal in? Ik lees nergens dat TS het haar kind niet gunt om bij haar vader te zijn. Ze zegt alleen dat ze bang is dat ze haar gaat missen. En dat ze ervan genoten heeft dat haar kind vorig jaar wel lang bij haar was. Dat mag toch? Of mag je niet 'zeuren' over de nadelen van gescheiden zijn? Wat is nou jouw frustratie? Ik word helemaal narrig van jouw reactie.

En TS, ik denk dat het ook een kwestie is van knop omzetten en bewust leuke dingen plannen, je op andere dingen richten. Ook of misschien wel juist genieten van dingen die niet kunnen als je dochter er is. De ruimte nemen om een andere rol te spelen dan die van moeder. En dan juist jezelf in die tweede week een beetje helpen door een paar afspraken te maken met leuke mensen. Of misschien kun je wel een weekje weggaan? Een actieve, creatieve vakantie of zo? Het went vast wel! Misschien bevalt het wel beter dan je nu denkt om eens een keer twee hele weken geen verantwoordelijke volwassene te hoeven zijn!

Groet,
Jo Hanna

Yeti

Yeti

15-07-2015 om 07:09

Die vaders

Vaders missen hun kinderen ook hoor. Kijk maar eens op andere fora, zoals ouder alleen. Daar zitten veel meer gescheiden vaders die hun kinderen vreselijk missen (en hun ex voor rotte vis uitmaken).

Overigens denk ik dat je kind missen niet alleen bij scheidingen speelt. Of mis jij je kinderen niet als ze op hockeykamp, welpenweek of schoolkamp gaan? Ik wel. Maar dat missen wordt extra zuur als de aanleiding vervelend is, zoals bij een scheiding of een ziekenhuisopname.

Moeder dochter 6 jaar

Moeder dochter 6 jaar

15-07-2015 om 13:35

Marie: wat een zure appel bijt jij...

Jo Anne bedankt voor je reactie jij begrijpt het wel.

Yeti tuurlijk mis ik me dochter ook als ze een nachtje weg is als ze wel bij mij is etc....
Maar deze tijd is gewoon extra moeilijk en word je weer met je neus op de feiten gedrukt.

Gelukkig gaat het goed met mijn dochter zover je dat kan weten...
Je kan niet in een kind zijn koppie kijken.
Hopen allen dat jij en je ex partner het goed doet.

Ben gewoon aan het werk de volle week dus de eerste week gaat hard.
Volgende week lkkr naar een vriendin ff dagje weg.
Dat is inderdaad ook fijn dat dat ook kan.

Liefs

Katniss

Katniss

15-07-2015 om 15:43

Oh help

Door dit soort draadjes voel ik me altijd wat ontaard. Mijn kinderen zijn wel eens twee of drie weken weg geweest. Dan mis ik ze wel, een beetje, maar eigenlijk het meest zo tegen het moment van thuiskomst aan. Oudste houdt ook altijd radiostilte want ze gaat me missen als ze contact heeft, en van jongste krijg ik af en toe een sms'je of telefoontje. In de tussentijd werk ik wat meer, eet ik vooral wat ík lekker vind, en ga wat vaker bij iemand op bezoek. Dat enorme missen tot aan hartenzeer aan toe ken ik dus eigenlijk niet. Ik weet toch wanneer ze weer terugkomen.
Na thuiskomst heb ik altijd binnen twee dagen alweer een moment dat ik ze achter het behang wil plakken

Yeti

Yeti

15-07-2015 om 18:33

Reactie

Mijn reactie was eigenlijk bedoeld voor Maria. Die vindt blijkbaar dat gescheiden moeders hun kind niet mogen missen. Misschien denkt ze dat die het aan zichzelf te danken hebben?

Ik snap heel goed dat je je kind mist. Twee weken is gewoon lang, zeker als het niet vaak voorkomt en je gewend bent om je leven om je kind heen te plooien. Je bent dan toch dat automatisme kwijt om dingen zonder je kind te doen. Maar twee weken is ook weer te kort om een nieuwe hobby te zoeken, dus het voelt altijd wat geforceerd om leuke dingen te 'moeten'

Katniss

Hier zijn mijn kinderen nooit een week weggeweest. Hoewel het voor zoon weinig scheelde, onlangs die brak zijn welpenkamp halverwege af maar ging vrijwel direct daarna logeren bij oma.

Kijk, ik knuffel ze plat als ze weer terug zijn, daar gaat het niet om, maar ik grijp inderdaad ook vooral mijn kans om die dingen te doen die ik niet of minder makkelijk kan met mijn spruiten in huis. Precies wat jij zegt: ik weet wanneer ze weer terugkomen. En ik weet dat ze in goede handen zijn.

Voel je niet ontaard. Tinus P - wie kent hem nog - heeft op dit forum ooit eens opgemerkt dat waarschijnlijk heel veel mensen hun kinderen helemaal niet zo vreselijk missen, maar dat het nu eenmaal not done is om dat te zeggen. Dus in hoeverre mensen als wij nu een minderheid zijn zal wel altijd onopgehelderd blijven

Groeten,

Temet

+ Brunette +

+ Brunette +

15-07-2015 om 23:56

Heerlijk, taboe doorbroken

Eigenlijk vind ik het ook lekker rustig als mijn dochter er een paar dagen niet is. Langer dan een dag of drie is ze nooit zonder me geweest dus ik weet niet hoe ik me zou voelen als ze een of twee weken van huis zou zijn. Maar ik vermoed dat het missen best wel mee zou vallen. Simon Carmiggelt heeft eens iets soortgelijks geschreven over zijn vrouw. Dat hij het heerlijk vond als ze eens een tijdje van huis was maar dan wel met het prettige gevoel dat ze binnen afzienbare tijd gewoon weer terugkomt.

Thursday Next

Thursday Next

16-07-2015 om 09:23

missen

Jongste is nu een week op scoutingkamp en oudste een paar dagen logeren. Het is wel stil in huis maar ik mis ze niet echt hoor. Inderdaad, ik weet waar ze zijn en dat ze in goede handen zijn.
Vorig jaar waren ze beiden een week weg, en in die week ben ik op fietsvakantie gegaan. Dat was echt heerlijk!
Nu ben ik wel weer blij dat ze vanavond en morgen weer thuis komen hoor, dat dan weer wel.

M

M

16-07-2015 om 11:52

excuses

Oké was wellicht wat bot in mijn reactie, excuses daarvoor. Vind het moeilijk om wat ik wil zeggen met de juiste nuance op te schrijven.

Maar wat hiervoor ook al werd genoemd, er schijnt een taboe te zijn op het niet missen van je kinderen tijdens vakanties. Ik kan daar gewoon van genieten. Ben ook al zo'n "ontaarde ouder" dus (geldt overigens ook voor mijn man).

Maar wellicht dat het ook komt, omdat ik (en mijn man overiges ook) opgegroeid ben in een milieu waar het heel gewoon was dat er over en weer bij neefjes/nichtjes, grootouders, etc. gelogeerd werd. En van kleins af aan en dan gerust een week of langer. En ook onze kinderen doen dat.
Of onze ouders ons misten tijdens die logeerpartijen? Volgens mij niet. En contact hadden we eigenlijk ook niet met het thuisfront (ver voor het smartphonetijdperk).

Ik ben dus geen "tijgermoeder" geloof ik.

moreen

moreen

16-07-2015 om 12:19

oh ja heerlijk....

Nu mag ik het ook even zeggen: mijn zoon gaat voor het eerst de helft van de vakanie met zijn vriend weg. En ik verheug me zo ontzettend op die anderhalve week met alleen mijn mannetje!!! Heerlijk even kindloos... Zo. Niet verder vertellen he?

moreen

moreen

16-07-2015 om 12:21

temet

en tinus P ken ik ook nog hoor. Ik ben ook onder een andere nick. Was Tinus P. ook niet diegene die steeds schreef ' Wat zei de huisarts" als je in gezondheid weer met iets kwam? hahhah

Tube

Tube

16-07-2015 om 12:23

Als

Als ik weet dat mijn kinderen het naar hun zin hebben mis ik ze niet. Ja, hun aanwezigheid, maar niet pijnlijk emotioneel.

Hortensia

Hortensia

16-07-2015 om 12:45

bijtanken

Ik begrijp als geen ander (want ook gescheiden) hoe je je kinderen kunt missen. Maar ik heb die momenten ook ervaren als "nu kan ik even bijtanken".

Je staat er immers op "jouw dagen" alleen voor en moet vader en moeder tegelijk zijn. De "kindvrije dagen" kon ik dan bijkomen.

Bedenk daarbij ook dat de "andere ouder" dit gevoel ook kent. Bij de scheiding hebben mijn ex en ik dan ook meteen gebroken met het toen gangbare "vader eens in de 14 dagen een weekendje", maar kreeg hij de kinderen elk weekend.

Hoe hard die navelstreng ook trekt, probeer de kindvrije momenten te besteden aan zaken waar je met kinderen niet aan toe komt. De klussen in huis, werk, en misschien gewoon eens lekker de hort op!

Jo Hanna

Jo Hanna

16-07-2015 om 13:06

ja maar ...

Het gaat toch niet over iets objectiefs? Ik mis mijn kinderen ook niet zo snel. Maar iedereen is toch anders? Nou lijkt het weer net alsof TS haar kind eigenlijk niet zou moeten missen. Maar zo werkt het toch niet? De niet-kindermissers kunnen toch juist de kindermissers voorzien van ideeën om de kinderen misschien wat minder te missen? En dat het niet missen van je kinderen een taboe is ('pssst niet verder vertellen') herken ik in mijn omgeving niet. Ik vertel in ieder geval gewoon altijd dat ik het wel fijn vind om een tijdje kinderloos te zijn en ik heb daar nog nooit een rare reactie op gekregen, juist meestal begrip. Maar goed, het kan natuurlijk zijn dat je als moeder zelf vindt dat je je kinderen moet missen om een goede moeder te zijn. Heb ik geen last van. Ik denk juist dat het voor mijn kinderen veel fijner is dat ik ze niet mis. Dan zijn zij ook vrij om mij niet te missen. En wij halen 'houden van' niet door de war met 'missen'. Dat is ook wel een belangrijke.

Groet,
Jo Hanna

Missen.

Mijn ooit 6 jarige ging wel eens 1 of 2 nachtjes logeren. Met een jaar of 11/12 was er eens een kamp, ook hoogstens 2/3 nachten.

Hij is nu 16 en hij is nog nooit zo lang zonder ons van huis geweest. Ik vind 2 weken best lang, vooral als hij pas 6 jaar zou zijn.

Yep, ik zou hem, als het 10 jaar geleden, aan de orde was geweest, ook gemist hebben.

Begrijp je wel...

... heb ik ook. Mijn 4 schatjes gaan vandaag met ex en zijn vriendin en haar 3 kinderen op pad. Ruim 3 weken. Tja.
Volgend jaar is het mijn beurt weer. We hebben het zo geregeld dat we om de beurt de eerste keus hebben in de zomervakantie, zodat er ruimte is voor een wat langere vakantie, en zeilkamp, en vakantiebaantjes, en thuis op de bank hangen, en logeren met vriendjes.
Maar het blijft lastig.

Cat

Cat

02-08-2015 om 08:04

Ik zou ze ook vreselijk missen denk ik.
Terwijl ze vaker weg zijn, ook weleens week op kamp oid. Nee, dan mis ik ze helemaal niet.
Maar co ouderschap lijkt me al een harde dobber als ze zo jong zijn. Ze zijn dan niet sporadisch weg maar zeer regelmatig. Ik zou dan ook meer gericht raken op mijn kinderen denk ik. En 2 weken met 6 jaar vind ik gewoon lang. Ook scheelt het enorm of je weet dat alles oke is en of ze jou niet missen. Als ze mij zouden missen zou ik het veel moeilijker vinden.

Noet

Noet

02-08-2015 om 23:10

zo heerlijk rustig

na 3 weken waarvan 2weken fietsen ben ik eerlijk gezegd dochter best wel even zat en zij mij ook. Kortom zij is blij met vader vertrokken naar Italie en ik geniet van de rust in huis. Over drie weken ben ik blij dat ze er weer is.

Dat missen heb ik nooit gehad, ook niet bijzonder emotioneel toen ze bv voor het eerst naar school ging.

Ik denk dat je daar een type voor bent of niet.

Geen gemis

Ik mis mijn kind ook niet als hij er niet is. Heerlijk om even je eigen dingen te kunnen doen zonder op te letten dat je op tijd kind van KDV moet halen of bij de oppas. En als ik hem weer zie vind ik het supergezellig en ben ik blij.....

Missen

Mijn dochter gaat morgen voor 14 dagen op vakantie met familie. Ik mis haar nu al.
In gedachten reis ik met haar mee.
Maar ik weet ook dat ze het heel erg naar heer zin zal hebben, zal genieten van de contacten met haar familie, en dat ze weer nieuwe inzichten en vaardigheden op zal doen en daar geniet ik op afstand van mee.
Ik besef ook heel goed dat haar vader haar ook mist en daarom blijf ik moeite doen om het contact vast te houden

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.