Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

De weg naar een scheiding


Ethaniel

Ethaniel

15-04-2023 om 21:35 Topicstarter

MelaS schreef op 15-04-2023 om 21:27:

Pas op: Als je het huis aan je ex geeft, ziet de belastingdienst dat als een schenking.

En ik weet niet wat jij je voorstelt bij ën normale scheiding, maar dit soort scheidingen gaan doorgaans stapje voor stapje via (mediation en) de rechter.

Bedankt, het lijkt alsof deskundige advies nodig is om zulke toestanden te voorkomen.

Wat betreft de woning: er al een waardebepaling moeten plaatsvinden. Die is nu, dankzij de rommel in huis, waarschijnlijk lager dan wanneer alles opgeruimd is. De helft van die waarde zul je aan haar moeten meegeven. Dat betekent dat jouw hypotheeklasten van 0 naar de helft van de waarde van de woning gaan. Kun je dat dragen? Als dat kan zou ik ervoor kiezen de woning te houden en haar uit te kopen. Dus zeker niet nu een dure huurwoning aanschaffen!
Wat betreft de rommel: je kunt bij de boedelscheiding bedingen dat zij het recht heeft uit de woning te halen wat zij wil, dat alles daarna aan jou toekomt en dan mag jij daarmee doen wat jij wil.
Dus ja, zo snel mogelijk een advocaat, liefst samen die beslissing nemen, maar als dat niet kan dan moet je wel alleen; voorlopige voorzieningen aanvragen; en je kan altijd de sloten van de deur vervangen als dat moet. Ik begrijp dat zij nu nieuwe geliefden meeneemt naar jullie woning, vandaar dat ik dacht aan het vervangen van de sloten.
Zij kan zich inschrijven als woningzoekende en werkzoekende. Wat veel mensen doen is tijdelijk gaan inwonen bij familie, of een recreatiewoning betrekken of een kamer.

Tsjor

Ethaniel

Ethaniel

16-04-2023 om 14:35 Topicstarter

Bedankt voor de reactie. Gelukkig heeft zij een baan en eigenlijk brengt zij haar nieuwe geliefden hier niet. Ik neem alle goede advies mee, dankjewel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.