Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

wvk1970

wvk1970

26-09-2013 om 11:38

Draagvlak berekening alimentatie

Wie weet hoe je makkelijk, zonder direct een advocaat in moet schakelen je draagkracht ivm alimentatie kan berekenen.

Mijn vriend betaald waarschijnlijk veel te veel alimentatie. Zijn persoonlijke omstandigheden zijn gewijzigd, maar het is via de rechtbang bepaald, dus je kunt dit niet zomaar aanpassen.

Nu wil hij wel een advocaat inhuren als het rendabel is, maar de meter gaat al tikken bij het eerste telefoongesprek.

Iemand tips?

kinder- of partneralimentatie?

Om wat voor soort alimentatie gaat het? Voor kinderalimentatie zijn per april de richtlijnen gewijzigd.

Groeten,

Temet

wvk1970

wvk1970

02-10-2013 om 13:35

temet

Om zowel partner als kinder alimentatie. Zomaar even googlen levert alleen richtlijnen op, maar is niet specifiek voor zijn situatie.

mediator laten uitrekenen

Mediators hebben een programma voor deze berekeningen. Op internet vind je idd alleen globae berekeningen. Misschien kun je er een paar bellen en vragen of ze een ander, lager, tarief willen berekenen om voor jullie de berekeningen te doen?

Wvk1970

Als je het echt toegesneden wilt hebben op je eigen situatie denk ik dat je het inderdaad moet uitbesteden aan een advocaat of mediator. Zeker omdat er partneralimentatie bij zit. Voor kinderalimentatie vond ik wel een eenvoudig systeem: http://www.alimentatiewijzer.nl/berekenen/kinderalimentatie-behoefte.html, maar erg uitgebreid is dat niet, zo te zien.

Toch is het misschien wel interessant om even een globale berekening te maken om te zien of het zin heeft een advocaat in te schakelen.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.