Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Noah1978

Noah1978

08-01-2018 om 12:59

Echtscheiding en verhuizen

ik ben een vrouw die in echtscheiding zit. Mijn partner heeft een andere partner gevonden in een andere provincie. Wij hebben 2 kinderen van 8 jaar. Mag hij tijdens en/of na de scheiding bij zijn nieuwe partner in gaan wonen of kan ik dat verbieden? Hoe werkt dat precies?

Dank u voor u reacties? Wordt erg op prijs gesteld.

Kaori

Kaori

08-01-2018 om 13:25

verbieden kan niet

Je kunt het hem niet verbieden, je kunt wel proberen er met hem over te praten hoe hij dan denkt zijn verantwoordelijkheden voor de kinderen te nemen.

Denk aan ouderavonden, sport, de invulling van de omgangsregeling.
Gaan de kinderen met hem mee of blijven ze bij jou. Wie gaat de kosten voor het vervoer betalen en hoe organiseer je dat.

Waar gaan de kinderen verblijven en hoe gaan zij kennismaken met zijn nieuwe partner.

tante Sidonia

tante Sidonia

08-01-2018 om 16:00

noah

Hoe kom je op de gedachte dat jij een ander, een volwassene iets kunt verbieden? Heel aparte vraag. Kijk je kunt 'moeilijk doen'met de kinderen en die inzetten als machtsmiddel, wat ik ten zeerste afraad.
Het is wel zo dat een rechter geneigd is de kinderen aan de niet verhuizende partner toe te wijzen. Hij kan jou niet zo maar dwingen je aan te passen aan hem m.b.t. de kinderen. Dus als hij daar gaat wonen, kun jj ook niet verbieden dat je kinderen daar zullen logeren, maar je hoeft je niet uit de naad te rennen om ze van hot naar her te brengen. Het is dan zijn keus om daar te gaan wonen.

Misschien heb je wat re zeggen

Hallo Noa,

Ik heb dit gelezen, misschien wat voor je?

https://www.verder-online.nl/verhuizen

Success

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.