Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Jessa

Jessa

01-06-2018 om 19:36

Een berekenmethode?

Bij het mediationgesprek kwam de ‘financiële man’ met de opmerking naar mij toe (we spraken even onder vier ogen) dat er eigenlijk maar 1 methode is van alimentatie berekening en dat is de berekening volgens de zgn. tremanormen en dat alle rechtbanken in Nederland dat hanteren en hij dus ook.
Hiermee willen de rechtbanken voorkomen dat men gaat ‘shoppen’ naar een andere stad omdat daar mogelijk een gunstigere berekening uitkomt. Omdat dus te voorkomen hanteren alle rechtbanken eenzelfde systeem.
Leuk allemaal maar moet ik dit zomaar accepteren? Ik vond het best raar dat hij dat zo tegen mij zei.

Frédérique

Frédérique

01-06-2018 om 20:52

Wat wil je dan?

Als alle rechtbanken in Nederland dat zo hanteren, wil jij dan dat er een uitzondering voor jou wordt gemaakt? Wat vind je zo raar aan dat hij dat zei?

Doenja

Doenja

01-06-2018 om 21:12

Of...of...

Jessa, of jij hebt een allimentatievoorstel gekregen van je ex en dat ligt boven de tremanorm en jij wil nog meer. Of je hebt een allimentatievoorstel gekregen van je ex en dat is exact de tremanorm en jij wil toch iets meer. In beide gevallen probeert de mediator je te behoeden voor een rechtsgang waarbij je extra juridische kosten hebt en je alsnog krijgt wat de tremanorm voorschrijft.
Of....??
Realiseer je dat het een illusie is dat je bij de gang via de rechter opeens meer zou krijgen. Vaak kom je bedrogen uit. En bedenk je dus ook dat een andere mediator ook niet opeens meer geld voor je los kan peuteren. In mijn naaste omgeving ken ik een geval waarbij een vrouw het niet genoeg vond. En bij de gang naar de rechter een jaren slepende zaak ervoor heeft gezorgd dat ze nu 30% minder allimentatie krijgt dan wat haar ex had voorgesteld bij de mediator en na aftrek van advocaatskosten haar vermogen wat ze zou krijgen compleet verdampt is. Ze had er een huis voor kunnen kopen.
Laat je goed door deskundigen informeren!

Moeten accepteren.

Rechters hanteren meestal de tremanorm maar kunnen daar van afwijken.
Het is aan jou en je advocaat om de beslissing te weerleggen.
Je "moet" het dus niet accepteren, de keuze is aan jou.

Het "financiële mannetje", wie dat dan ook was, heeft je gewoon de gangbare procedure verteld.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.