Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Een eigen kamer voor "stiefdochter"?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
rowen

rowen

26-05-2011 om 17:01 Topicstarter

Voor allen

Tja, het klinkt goed en dat is het zeker ook maar ik kan je verzekeren dat dit niet zonder slag of stoot is gegaan. Zodra het gaat om de emoties van onze "eigen" kinderen wordt er iets geraakt in ons als ouder dat maakt dat wij er erg emotioneel van worden en ons moeilijk kunnen verplaatsen in de emoties van de ander. Alsof je "vecht" voor het "recht" van je eigen kind. Dit overkomt ons regelmatig. Ik wil zo graag het allerbeste voor mijn kinderen omdat ik het al zo naar en verdrietig vind dat ze zoveel hebben moeten ervaren (ook al verliep de scheiding redelijk harmonieus en is het contact met mijn ex ook nog goed) en zo voelt het voor mijn vriend natuurlijk ook. Problematiek van een samengesteld gezin....ik kan er een boek over schrijven Bedankt allemaal!!!

PDD-ertje

PDD-ertje

26-05-2011 om 23:55

Gelukkig maar

Dat het voor jou als ouder en voor je vriend als ouder zo moeilijk vind als er iets van je eigen kind in het geding is. Dat gevoel kan je volgens mij alleen maar als ouder voor je eigen kind hebben. En zolang jullie daar oog voor hebben en je kan inleven in de ander kom je volgens mij een heel eind! Maar moeilijk is het......

liora

liora

27-05-2011 om 13:32

Rowen

Waarom schrijf je er geen boek over? Ik denk dat daar echt behoefte aan is en vind dat jij heel mooi rekening houdt met ieders gevoelens en ook goed doorhebt hoe de loyaliteiten liggen.

Liora (deels opgegroeid in een samengesteld gezin)

rowen

rowen

30-05-2011 om 15:11 Topicstarter

Voor liora

Het zou mooi bij elkaar komen op die manier Ik heb altijd af schrijfster willen worden.... Wie weet ga ik dit wel doen.... Ik had er zelf ook wel een boek over willen lezen.....

Yta Chalne

Yta Chalne

30-05-2011 om 20:27

Heeft nergens mee te maken maar..

..wat wordt jouw zoon snel oud. Het gaat inderdaad hard op die leeftijd, maar twee jaar ouder in 1 draadje, je kunt ook overdrijven..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.