Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
09-03-2026 om 10:20
hoi,
Ik voel me heel eenzaam in mijn scheiding. Mijn man wil weg. We hadden altijd een prima relatie. Komen wel uit de tropen jaren. Ik heb altijd alle ballen hooggehouden. En nu het makkelijker wordt wil hij weg. Hij vindt ons te verschillend. De dingen die hij noemt deed hij altijd met vrienden. Maar iedereen heeft een gezinsleven gekregen. Ik ben heel teleurgesteld dat hij zijn eigen belangen allemaal voorop stelt. Het idee dat ik dadelijk de kinderen niet meer dagelijks zie. Het maakt mij kots misselijk. Dat ik vakanties van ze moet missen etc. Hoe kom ik hier bovenop. Ik wil dat dit stopt.
13-03-2026 om 20:07
linn19 schreef op 10-03-2026 om 17:22:
[..]
Een ander in het spel is ook wat er bij mij in mij opkomt. Hij vind jullie te verschillend,onrust in zijn hoofd en hij wil rust.
Als er inderdaad geen derde in het spel zou zijn weet jij wel waar zijn onrust vandaan komt? Waarom is het verschillend zijn voor hem nu zo groot geworden dat hij weg wil uit jullie relatie? En relatietherapie was hier al genoemd staat hij daar voor open?
We denken toch aan dat hij hoogbegaafd is. Hij herkent zich in bijna alles. En waarschijnlijk omdat het er nooit is uit gekomen dat hij daardoor in een burn out is gekomen. Hij heeft nu een afspraak met de huisarts gemaakt. Hij merkt zelf ook wel dat hij anders is als andere.
13-03-2026 om 22:20
Boysmom123 schreef op 13-03-2026 om 20:07:
[..]
We denken toch aan dat hij hoogbegaafd is. Hij herkent zich in bijna alles. En waarschijnlijk omdat het er nooit is uit gekomen dat hij daardoor in een burn out is gekomen. Hij heeft nu een afspraak met de huisarts gemaakt. Hij merkt zelf ook wel dat hij anders is als andere.
Dus hij gaat dan nu niet weg?
14-03-2026 om 06:31
Boysmom123 schreef op 13-03-2026 om 20:07:
[..]
Fijn, dat lijkt mij een goed begin.
14-03-2026 om 06:36
Ondertussen kun je ook kijken of hij weer een plaats krijgt in jullie gezin, bijvoorbeeld door hem concrete vragen te stellen van dingen die hij kan doen. Gezien zijn burnout zouden dat dan vooral dingen zijn die hij 'buiten' kan doen: wandelen met een kind, of zwemmen, kinderboerderij, fietsen etc. Allemaal niet te groot, maar concreet.
14-03-2026 om 10:13
LifeEvent! schreef op 13-03-2026 om 22:20:
[..]
Dus hij gaat dan nu niet weg?
Dat weet ik niet. Maar dit is al wel een begin. En verklaard wel zijn gedachtes.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.